פיצה - המאכל הזה עם הבצק הפריך, הרוטב העסיסי והגבינה המותכת, היא אחת מאלה שכמעט ואין אדם על פני הכדור שיצליח לעמוד בפני משולש. ועם זאת, אתם ודאי מכירים את זאת ה"רגילה" (אם אפשר להגיד שפיצה היא משהו רגיל) עם רוטב העגבניות וגבינת המוצרלה. כבר היו המצאות כאלו ואחרות ששדרגו את הפיצה הקיימת, אם מדובר ברוטב שונה, תוספות מיוחדות או מילוי בקשה, אך הפעם, בכמה שינויים מינוריים, השף גיא גמזו הצליח להפתיע גם אותנו. 

שיתוף הפעולה החדש של גיא גמזו, השף והבעלים של מסעדת אריא ושל מזנון הלחמניות הצרפתי-אמריקאי NUNUNU, יחד עם פיצה האט, הוציא לאוויר העולם את הפיצה פרסקה, שכנראה נתחיל להזמין מעכשיו והלאה. תוך שמירה על הקווים הבסיסיים של פיצה כמו שכולם אוהבים, גמזו החליט לתת טוויסט קטן בכל אחד מהשלבים, כך שיוכל לייצר אחת חדשה שתדבר כמעט לכל חך חובב הבצק המושחת. 

פיצה פרסקה, בדיוק כמו השם שלה, שמה את גבינת הפרסקה הטרנדית במרכז, שהיא שילוב מושלם של מוצרלה ממולאת בגבינת שמנת נימוחה. תכל'ס כשחושבים על זה, איך לא חשבו על זה קודם? 

טעימה ועסיסית, גם אחרי שעתיים (צילום: יניב כהן)
טעימה ועסיסית, גם אחרי שעתיים (צילום: יניב כהן)

מה שגמזו עשה הוא מאוד פשוט, אך משמעותי. הוא השתמש בבצק הפיצה הדק הקלאסי של פיצה האט, את רוטב העגבניות החליף בגבינת שמנת מתקתקה עם אפטר-טייסט כיפי של שום ואת גבינת המוצרלה הקלאסית הוא שידרג למוצרלה פרסקה, שהולכת יד ביד עם הרוטב. הטעמים של הפיצה החדשה שנולדה אמנם לא מביאים בשורה חדשה לעולם האיטלקי, אך הם בהחלט מספיק טובים כדי שניתן להם את הכבוד הראוי להם. 

נ.ב: את שלושת המשולשים הראשונים אמנם אכלתי כשהם היו חמים וטריים, אך את הנותרים שמרתי לאחר כך - וזו בהחלט הייתה אחת ההחלטות המוצלחות. בביס הנוסף, שלקחתי אולי שעתיים אחרי הראשון, הבצק עדיין היה נימוח, הקשה היה קראנצ'י ונדמה היה שהטעמים אפילו התחדדו יותר ככל שהיא ישבה על השולחן וחיכתה לי.