'עדניה', המרכז הירושלמי לקולינריה, בניצוחו של שף נדב מלין (סמוך לגן הבוטני), מרחיב את הפעילות ופותח מתחם אירוח חדש לישיבה במקום, בן 40 מקומות, הבנוי כמרפסת פנימית המשקיפה אל המשתלה היפיפייה שבמקום. לרגל פתיחת הקומה השנייה, תארח 'עדניה' את גיל חובב, הסופר והעיתונאי, שיהיה אורח הכבוד ביריד אוכל חגיגי שיתקיים במקום ביום שישי, 4 במרץ. 

בהפנינג השמח, יוצע מבחר עצום של מנות מיצרנים מקומיים קטנים ואיכותיים, שניתן יהיה לאכול במקום או לקחת הביתה. בליבת היריד - מנות ירושלמיות המבוססות על המורשת המשפחתית של משפחת חובב הירושלמית, לצד משקאות חמים, אלכוהול משובח, והמון ערק. כמו כן, מבקרי היריד יוכלו לקחת הביתה חוברת מתכונים אישית המאגדת את המנות והמתכונים של חובב, לצד הסיפור המשפחתי ההומוריסטי, שעומד מאחורי כל מנה ושופך אור על ילדותו הירושלמית.  

קובה סלק של גיל חובב (צילום: דוד מויאל)
קובה סלק של גיל חובב (צילום: דוד מויאל)


בין המנות אשר יוגשו בהשראתו של גיל חובב: 

  • קובנה – לחם תימני שיוגש עם רוטב עגבניות, הסחוג הירוק של "משפחת מחבוב" וביצה.  
  • קובה סלק – מרק קובות סלק מנחם בצבע בוהק ובטעם חמוץ מתוק. 
  • בורקס ירושלמיות –בורקס מבצק פריך בעבודת יד במילוי בדינגן - חצילים, גבינה צפתית וביצה. המנה תוגש עפ"י המתכון של דודה לבנה, "שהכי דומה בטעמו לפלאות שאפתה מומה, סבתי" (מתוך ספרו של גיל חובב 'המטבח המשפחתי').
  • עוגת ביסקוויטים – שכבות ביסקוויטים מסודרות על קרם וניל מתקתק בציפוי שוקולד או על פי גיל חובב - "העוגה הכי טובה בעולם". "נראה לי שאין בית שהעוגה הזו אינה מככבת בו. זה נכון לגבי ירושלים, זה נכון לגבי הארץ, וזה שזה לא ככה בכל העולם כולו – נו, זו כבר פדיחה של העולם". (מתוך ספרו של גיל חובב 'המטבח המשפחתי').
  • סחוג ירוק – כל המנות יוגשו עם הסחוג החריף הידוע של "משפחת מחבוב", עליו כתב בהרחבה בספרו "המטבח המשפחתי". 

עוד ביריד: מוצרי מזון ישירות מהיצרנים: שמן זית מחוות מרום, קרמיקה וכוסות באר של רנה לוי, רטבים חריפים של MR PEPPER, וויסקי ואלכוהול ישראליים של מילק & האני, מוצרי קפה של אגרו קפה, יין של יקב עגור, תזקיקים וליקרים של הולנדר, לחמים ומאפים של בית לחם,  פרחים יפים לשבת ועוד המון תוצרים משובחים.

'עדניה' הוקמה בשיתוף אנשי המשתלה ושף נדב מלין, ממובילי תנועת סלואו פוד בישראל. ההשראה להקמת 'עדניה' מקורה ברשת Eataly האיטלקית, לקדם תרבות קולינרית מקומית ולהנחיל את ערכי הסלואו פוד לגסטרונומיה מקיימת וייצור מזון ׳טוב, נקי והוגן׳.

לפרטים נוספים: 02-5337120 או בעמוד הפייסבוק