קבוצת אסם־נסטלה נכנסת לעולם תחליפי המזון מן החי והשיקה אתמול מוצר חדש תחת המותג VUNA. המוצר מיוצר בישראל והוא המשך לחזון התזונתי של תחליפי המזון מן החי בישראל, שהחל עם הקמת טבעול על ידי גזי קפלן לפני 36 שנה. במסגרת זאת ישווקו לראשונה מוצרי החברה באמצעות רשת בתי הקפה לנדוור. קיימת כוונה להרחיב את שיתופי הפעולה גם לחנויות טבע, פיצריות, סושיות ובהמשך גם לרשתות קמעונאות. החברה כבר החלה ביצוא הטונה הצמחית לאירופה.

שוק הטונה בישראל נאמד ב־700 מיליון שקל בשנה. כמיליון מנות עם טונה מוזמנות בכל שנה במסעדות, כאשר המנה הפופולרית ביותר היא סלט טונה. ל־3 מיליון ישראלים המעידים על עצמם כחצי צמחונים לא היה תחליף ראוי לדג הפופולרי.

מנכ"ל אסם־נסטלה אבי בן אסאייג אמר: "אנו גאים שהצוות הישראלי הוביל פיתוח כה משמעותי וחדשני שישנה את הרגלי הצריכה של מיליונים ברחבי העולם. זוהי יריית הפתיחה לעולם תזונה חדש של דגים המבוססים על חלבון מן הצומח. אנו מודעים היטב למגמת הצמחונות והטבעונות, ומובילים פיתוח של מגוון פתרונות טעימים ומזינים המבוססים על ירקות וקטניות, עשירים בחלבון ומכילים רכיבים איכותיים, המהווים תחליף למנה בשרית ומקור לברזל ול־B12".

מנכ''ל אסם, אבי בן אסייג (צילום: איציק שוקל)
מנכ''ל אסם, אבי בן אסייג (צילום: איציק שוקל)


מנכ"ל קבוצת לנדוור עופר קורן הוסיף: "שמנו למטרה להציע בתפריט את המנות הטעימות ביותר עם חומרי הגלם המשובחים ביותר. בתקופה האחרונה הגדלנו משמעותית את היצע המנות הטבעוניות בתפריט, על מנת לענות על הצורך של טבעונים המחפשים להפחית את צריכת המזון מן החי".