אם שותים – לא נוהגים. אבל לרוץ, כנראה, מותר. זה הסלוגן שמתלווה למרוץ הבירה הראשון שיתקיים בישראל, ושבעצם ממשיך מסורת שמתקיימת בכמה ערים אירופאיות. האירוע, שיתרחש הערב במתחם מוטורסיטי באר שבע בחסות מבשלת הבירה הישראלית JEMS, יתרכז בשני תחביבים של רבים מאיתנו: בירה וריצה. כל משתתף יוזמן לרוץ שני קילומטרים, לעצור ב־JEMS ולשתות סוג אחד של בירה. לאחר השתייה יתבקש להמשיך בריצה של שני קילומטרים נוספים, וחוזר חלילה עם שתייה וריצה לסירוגין, עד להשלמת עשרה קילומטר. בסוף האירוע יתקיים הפנינג עם שתייה נוספת, מוזיקה טובה וירח מלא, ממש לפני ט”ו באב.

מי שמביא את הקונספט ארצה הוא סרחיו אללוף, מרתוניסט ומאמן ריצה, שסיים בבלגיה ריצת מרתון (42 קילומטר) עם קיבה שבתוכה עברו שמונה ליטרים של בירה. אללוף מבקש להרגיע: “לא חייבים לרוץ, אפשר רק להתלוות לרץ ששותה ולהחזיר אותו הביתה בשלום, ואפשר לבוא רק לשתות וליהנות מההפנינג שמחכה למשתתפים באזור המרוץ”.

עצה שלנו: בואו גם בשביל האוכל. מעבר לאווירה המשגעת ב־JEMS בבאר שבע, יש שם מנות ססגוניות, מדויקות, כיפיות במיוחד, במחירים סבירים לגמרי. אולי זו הסיבה שהמקום מלא בצעירים, בעיקר סטודנטים, שמוצאים מפלט מהחום באמצעות הווייב הקריר והפלרטטני. הם יושבים סביב שולחנות ארוכים, חבורות־חבורות, ופשוט נהנים לבלות, יחד עם כוס בירה ומנה חמה. זו גם חממה מצוינת, כנראה, לזיווגים.

ג'יימס  (צילום: אלון צרפתי)
ג'יימס (צילום: אלון צרפתי)


אנחנו כאן כדי לאכול, ולכן עדיף שנתרכז במה שאנחנו טובים בו: אהבנו במיוחד את טבעות הבצל (36 שקלים), שנראות הכי שונות מטבעות הבצל המוכרות לכם בהמבורגריות הפופולריות: כאן הן מצופות בבצק בירה ומטוגנות בגודל לא סטנדרטי בשמן עמוק. הטעמים נשפכים מהעיגולים הלא מדויקים והשמנמנים האלה ונטבלים במבחר של ארבעה רטבים שונים, כל אחד עסיסי יותר מהאחר.

חיבבנו גם את הסלופי ג’מס (64 שקלים) – לחמנייה מתוקה שבתוכה כמות נדיבה של בשר מפורק שעבר בישול ארוך ברוטב אסייתי מתקתק, ומעל בצל טרי ופטרוזיליה. השניצל כאן דק, אבל עצום בגודלו, והוא מצליח למלא צלחת גדולה ואף לצאת משוליה (62 שקלים). מי שמעדיף לוותר על הריצה, אבל לא על השתייה, מוזמן להתנסות במגש טעימות בירה, הכולל שש כוסות היושבות על מגש עץ, כאשר בכל אחת מהן טעם בירה שונה – ממתקתקות ועד מרירות, בגוונים שונים, באחוזי אלכוהול מגוונים ובניחוחות מתחלפים (49 שקלים). לא יודעים מה איתכם, אנחנו כבר לגמרי בשלב החימום. 

מנה בג'יימס  (צילום: אלון צרפתי)
מנה בג'יימס (צילום: אלון צרפתי)

האנרגיה 77, באר שבע, 08-915959

חמישה מקומות לט”ו באב רומנטי במיוחד

את ט”ו באב יחגגו ב”איטליאנו דה לה קוסטה” החיפאית עם שלל מנות מיוחדות לאוהבים שיוגשו בסוף השבוע מול הנוף המרהיב של חוף הים ומפרץ חיפה. מהמטבח יצאו ברוסקטה פיקיניה מעושנת (79 שקלים), טרטר טונה (59 שקלים), קציצות דגים ברוטב איטלקי אדום (88 שקלים), צלעות כבש מקומי מעושנות לצד תפוח אדמה מדורה (בתמונה, 149 שקלים) ועוד. בנוסף, יוגש גם קינוח זוגי.

איטליאנו דה לה קוסטה (צילום: אלון צרפתי)
איטליאנו דה לה קוסטה (צילום: אלון צרפתי)

“איטליאנו דה לה קוסטה", העלייה השנייה 96, חיפה, 04-6601011

"מסעדת צדקיהו" הירושלמית הוותיקה, הפועלת בבירה כבר משנת 1987, הפכה עם היווסדה למוקד משיכה עבור בלייני העיר ולכל מי שחיפש אוכל טוב ואיכותי. המסעדה – שהחלה את דרכה בשוק מחנה יהודה ושוכנת כיום באזור התעשייה תלפיות – המשיכה לשמר את המסורת של משפחת צדקיהו כמסעדה עם אוכל מושלם ושירות אדיב. לקראת ט"ו באב יוצע תפריט הכולל אלכוהול חופשי(!) ושלל מנות בשריות, ראשונות וקינוח ספיישל ב־299 שקלים לסועד.
"מסעדת צדקיהו", יד חרוצים 21, תלפיות, ירושלים, 02-673379

מסעדת “אלורה” התל־אביבית מציעה חוויה איטלקית אותנטית בדמות ארוחה זוגית מלאה במחיר מפתיע של 119 שקלים לסועד. הארוחה כוללת פוקצ’ה ומטבלים, מנה ראשונה לבחירה, שתי מנות עיקריות לבחירה, קינוח ושתי כוסות יין איטלקי אדום/לבן לבחירה. בין המנות: רביולי די נוצ’י - רביולי תוצרת המקום במילוי גבינת מסקרפונה, אגוזים, בזיליקום, ברוטב שמנת מרווה; לזניה עגל - שכבות של דפי לזניה תוצרת המקום, במילוי בשר עגל מפורק ועוד.

אלורה (צילום: תום חוליגנוב)
אלורה (צילום: תום חוליגנוב)

“אלורה", שדרות בן־גוריון 39, תל אביב, 03-5665655

“סר עבדול” היפואי, בר הקוקטיילים הקולינרי בשוק היווני, מציע לרגל ט”ו באב תפריט ספיישל זוגי שיוגש בסוף השבוע, המורכב משלוש מנות נבחרות מהתפריט, עיקרית ספיישל לכל סועד (פילה בקר/פילה דג) ושתי כוסות יין במחיר 450 שקלים. לסיום הערב, יקבל כל זוג מזכרת מתנה מהבר.

סר עבדול (צילום: אמיר מנחם)
סר עבדול (צילום: אמיר מנחם)

“סר עבדול", פנחס בן יאיר 4, השוק היווני יפו, 053-7769738

“מיזו” האסייתית בראשון לציון, הממוקמת בספוט הרומנטי ביותר בטיילת, מציעה סוף שבוע של אהבה (שישי־שבת) שבמסגרתו יוצע תפריט זוגי הכולל שתי סוכריות טונה, שני רולים, קינוח אישי אדום ובקבוק יין רוזה ב־159 שקלים. בין הרולים החגיגיים: קרייזי רול (סלמון אפוי, אבוקדו, מלפפון ובטטה, בציפוי טרטר טונה ושומשום, בעיטור שבבי צ’יפס סגול), ורול Misa (סלמון נא ואבוקדו בציפוי סלמון צרוב, קרם קיסר משובח וטריאקי בעיטור שקדים קלויים).

מיזו (צילום: שני בריל)
מיזו (צילום: שני בריל)

“מיזו", הטיילת 14, ראשון לציון, 03-5220605