מתוקה

קונדיטוריית “מתוקה” משיקה לכבוד החג סדרת עוגות ומאפים חלביים. בקולקציה מככבות: סטריפ גבינה לבן על לבן בהשראת ג’קסון פולוק - העוגה בעלת שבע שכבות: בסיס דקואז (מרנג) קוקוס שעליו מוס פרלינה לבן, מוס גבינה, שכבת טורט לבן, גנאש לבן בציפוי לבן וקישוטים לבנים.

סטריפ גבינה שלגייה - עוגת גבינה בצבעי לבן, אדום ושחור וחמש שכבות שונות: תחתית בצק פריך שחורה, מעליה מוס גבינה, שכבת מרמלדת פטל חמצמצה ועליה מוס גנאש לבן וציפוי שיש שחור־לבן עם דומדמניות אדומות. בקולקציה מוצעים גם מוס גבינה תות ללא תוספת סוכר, פרסבורגר גבינה, פאי לימון ופחזניות קרמל.

טעמנו וחשבנו:
עוגת סטריפ הגבינה שלגייה זכתה להתלהבות רבה. חמיצות מרמלדת הפטל, המתיקות המרומזת של מוס הגבינה והשוקולד הלבן הפכו לחגיגה של טעמים בפה.

עוגת הלבן על לבן הייתה טעימה גם היא. ערבוביית המרקמים, הטעמים והשכבות הרבות הפכו בפה לביס מושלם.
מחיר: 65־68 שקלים

קולקציית שבועות בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
קולקציית שבועות בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

ביסקוטי

הקולקציה כוללת עוגות גבינה אפויות וקרות על טהרת סוגים שונים של גבינות, למשל צ’יזי סאנסט - גבינה אפויה על בסיס קראמבל קוקוס בשילוב קרם מנגו מרענן ושברי קוקוס קלוי; גבינת פררו רושה - גבינה אפויה משובצת בכדורי רושה של שוקולד ונוגט, על מצע שוקולד קראנצ’י, ובציפוי שוקולד חלב ואגוזי לוז; שארלוט גבינה ותות - קרם גבינה, קרם תות ותותים במעטפת של טורט פטל, ובציפוי שוקולד לבן.

טעמנו וחשבנו:
האהובה עלינו הייתה עוגת גבינת פררו רושה. המעטפת של השוקולד אגוזים גנבה את כל ההצגה. זו עוגה נהדרת שמשלבת בין המתיקות השוקולדית לחמיצות הקלה של הגבינה. כדורי השוקולד נתנו עוד טוויסט מתוק וכיפי.

הצ’יזי סאנסט גם הצלחה. לעוגה יש ארבעה מרקמים. בסיס בצק פירורי עם שבבי קוקוס קראנצ’י, שכבת גבינה עשירה ונמסה בפה, קרם מנגו מרענן וקצפת. שילוב מענג של חמצמצות הפרי והמתיקות של הגבינה.
מחיר: 64 שקלים לפס, 118 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס”מ, 168 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס”מ

קולקציית שבועות של נורדיניו (צילום: חיים דוד)
קולקציית שבועות של נורדיניו (צילום: חיים דוד)

נורדיניו

בנורדיניו מציעים קולקציית עוגות מפוארת - מעוגת הגבינה הבאסקית המפורסמת שלהם, ועד קלאסיקות כמו טורטה דה נונה, קראק פאי ועוד.

טעמנו וחשבנו:
עוגת הגבינה הבאסקית אפויה מבחוץ וקרמית בניחוח ונילי מבפנים. היא מתוקה במינון הנכון, ממש אי אפשר להפסיק לאכול ממנה.

למרות שאנחנו לא מחובבי הפרג, אי אפשר היה להתעלם מטארט היוגורט, פרג ולימון - בצק פריך, קונפיטורה לימון, פיננסייר פרג, מוס יוגורט ופרג, אוכמניות טריות וקליפות לימון מסוכרות. התחתית של הטארט הייתה קריספית, ממש כמו עוגייה, והקרם הלימוני החמיא לה.

הופתענו מאוד מהטורטה דה נונה – עוגה איטלקית הכוללת ריקוטה וצנוברים. היא הכי רחוקה ממה שהיינו מצפים מעוגת גבינה, אך עם זאת היא טעימה, קצת לימונית, והצנוברים משדרגים אותה.
מחיר: 54־190 שקלים

קולקציית שבועות של בבקה (צילום: נועם פריסמן)
קולקציית שבועות של בבקה (צילום: נועם פריסמן)

בבקה

האחיות קורל ושיר גורן משיקות בקונדיטוריית בבקה קולקציה מיוחדת של קינוחים בשלל טעמים וצורות.

טעמנו וחשבנו:
מאוד אהבנו את עוגת המוס גבינה ופטל עם קראמבל פיסטוק, היא בעלת חמיצות ומתיקות בעוגה אחת. העוגה עצמה עשירה בגלל מרקם המוס, הקראמבל פיסטוק מספק את הקראנץ’, וככה מקבלים ביס שיש בו הכל. בהחלט שינוי מרענן לגבינה עם פירות היער שיש בכל מקום.

טעמנו גם עוגת שוקוצ׳יז - בסיס בראוניז ומעליו שכבת גבינה אפויה בציפוי שמנת חמוצה ושוקולד מריר. זו עוגת גבינה לחובבי המתוק והמושחת, ציפוי השמנת החמוצה מרענן את המתיקות בביס, אבל עדיין זו עוגת גבינה קלאסית, עשירה ומתוקה.

ההפתעה הייתה עוגת גבינה אפויה ושוקולד לבן. למרות ציפוי השוקולד הלבן, העוגה לא הייתה מתוקה מאוד, והמרקם שלה היה פחות כבד.
מחיר: 59־64 שקלים

רולדין שבועות 2021 (צילום: רונן מנגן)
רולדין שבועות 2021 (צילום: רונן מנגן)

רולדין

רולדין משיקה קולקציה המשלבת עוגות גבינה, לחמים וקישים בעבודת יד. בין העוגות החדשות: פתי בר פטל ורדים (שיתוף פעולה עם אסם־נסטלה), קראמבל ריקוטה לימון, עוגת איספהאן, BOBO Cream Cheese.

טעמנו וחשבנו:
טעמנו את עוגת ה"פתי בר פטל ורדים" שמשלבת ביסקוויט שוקולד לבן, קרם פטיסייר גבינה, ושכבות של פתי בר פטל. זו עוגה יפהפייה שאי אפשר להתעלם מנוכחותה, אך הטעם שלה פחות מזכיר פטל, אלא יותר ארטיק מסטיק. בכל מקרה היא צפויה לגנוב את ההצגה בשולחן, כי כשפורסים אותה היא מאוד יפה.

BOBO Cream Cheese היא עוגיית BOBO ושברי שוקולד בלגי, גבינת שמנת ניו יורק אפויה, גנאש שוקולד וקראמבל קקאו. על אף רשימת המרכיבים הארוכה, מדובר בעוגה קלילה, כיפית, עם טעמים שוקולדיים עדינים. הקצפת לקישוט הוסיפה רובד נעים בפה.
מחיר: 65 שקלים לפס, 140 שקלים לעוגה עגולה.

שבועות בקונדטוריה שני  (צילום: יפעת כהן)
שבועות בקונדטוריה שני (צילום: יפעת כהן)

קונדיטוריה שני

ברשת מציעים מבחר ענק של עוגות גבינה, מאפים, עוגיות וקינוחים חגיגיים. בין העוגות: גבינה סולרו אננס ומנגו, טירמיסו, גבינה פירורים, גבינה בראוניז, גבינה אפויה, גבינה פירות יער ועוד.

טעמנו וחשבנו:
טורט הגבינה לימון הוא עוגת גבינה לימונית שעליה הדעות היו חלוקות. התחתית עשויה מטורט, מעליה שכבה של גבינה, ובטופ ג’ל לימון וקישוטי קצפת יציבה ודחוסה. העוגה טעימה מאוד ומרעננת, אך הטורט היה דחוס ולא ספג את הטעמים.
המילפיי גבינה ופירות העונה שטעמנו היה מצוין.
מחיר: 139־149 שקלים

Eats Cafeteria  (צילום: נועם פריסמן)
Eats Cafeteria (צילום: נועם פריסמן)

EATS

בקפטריה של מיכל אפשטיין (“מאסטר שף”) יצאו לרגל שבועות עם קולקציית עוגות עשירה לצד מאפים מלוחים.

טעמנו וחשבנו:
עוגת הגבינה נראית לכאורה הכי קלאסית שיש, אך כשפורסים אותה מתגלים כל הרבדים: לעוגה יש תחתית פריכה, מעליה מסה של גבינה וטופ קרמי. עוגה יציבה, מתוקה בדיוק במידה הנכונה וכיפית. 
מחיר: 130 שקלים

שבועות בוטיק סנטרל 2021 (צילום: טל סיון ציפורין)
שבועות בוטיק סנטרל 2021 (צילום: טל סיון ציפורין)

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי מציעה מגוון עוגות גבינה, מאפים וקינוחים על טהרת הגבינה, שיוצעו בשילובי טעמים מרעננים ובטעמי פירות קיציים. בין החידושים: קאפקייקס - עוגות גבינה אפויות בטעמים פטל־פיסטוק, אוכמניות ויסמין, לימון־אננס וקרמל מלוח.

טעמנו וחשבנו:
טעמנו את קאפקייק הפטל־פיסטוק, שהיה מענג. השילוב של חמצמצות הפרי עם הקרם הקטיפתי של הפיסטוק יצר ביס נהדר. ללימון־אננס היה צבע צהבהב יפהפה וחמיצות מאוזנת. הוא היה עשיר בטעמים, מעט דחוס, אך קיבל טוויסט בזכות השוקולד הלבן. גם האוכמניות והיסמין היה מפתיע. קצת לא שגרתי אבל אהבנו.
מחיר: קאפקייק - 26 שקלים, עוגה בקוטר 18 ס”מ - 120 שקלים

עוגת גבינה מייזון (צילום: my social)
עוגת גבינה מייזון (צילום: my social)

מייזון קייזר

בקונדיטוריה של הבולנז’ר אריק קייזר הוציאו מהדורת חג של שלוש עוגות גבינה: עוגת גבינה פסיפלורה ומנגו, עוגת גבינה קונפי פטל, ועוגת גבינה גנאש דולצ’ה וגנאש מוקצף דולצ’ה (שוקולד לבן מקורמל). העוגות יימכרו שלמות או כפרוסות בסניפים.

טעמנו וחשבנו:
דגמנו את עוגת הגבינה קונפי פטל. היא יפה מאוד, מרשימה מאוד לאירוח. מעליה יש פירות טריים שהצליחו לשרוד גם יום במקרר. העוגה עצמה טעימה מאוד, שמנתית ועשירה. היא מאוד שונה במרקם שלה מעוגות הגבינה שאנחנו רגילים לאכול. אהבנו מאוד את השילוב של הגבינה עם הפטל והתותים.
מחיר: 119 שקלים

שבועות בטאטי  (צילום: אנה ברדיבקוב)
שבועות בטאטי (צילום: אנה ברדיבקוב)

טאטי

הקונדיטוריה מציעה תפריט מגוון של מאפים, עוגות וקינוחים חלביים, בהם סטרוברי צ’יז קייק, עוגת ניו יורק צ’יז קייק, פאי לימון, מוס מנגו וניל, עוגת גבינה וקרם שמנת חמוצה, טירמיסו ועוגת גבינה שוקולד.

טעמנו וחשבנו:
עוגת ניו יורק צ’יז קייק היא עוגת גבינה אפויה בציפוי שמנת חמוצה ופירות העונה. אין ספק שהעוגה יפה, מזמינה ומעוררת תיאבון, לא מעט בזכות הפירות. גובה העוגה מרשים, וכשפורסים את החתיכה הראשונה, פוגשים מרקם אחיד ודחיסות טובה. במבחן הטעם, העוגה טעימה מאוד. קשה להפסיק לאכול אותה. בסיס העוגה מעולה, לא נמוך ולא גבוה מדי, וביחס הנכון לעוגה.
מחיר: 62־190 שקלים

שבועות 2021 במאפיות ג'ייקובס  (צילום: יעל יצחקי)
שבועות 2021 במאפיות ג'ייקובס (צילום: יעל יצחקי)

ג׳ייקובס

מאפיות ג’ייקובס מציגות ספיישל חגיגי של עוגות גבינה, קישים ומאפים מלוחים, בלינצ’סים מתוקים וספיישל לחמי שאור בעבודת יד. תמצאו שם עוגת גבינה פירות אדומים - שכבת עוגת שיש שוקולד ופירות יער, קולי קסיס, מוס פנקוטה גבינה, ריסוס לבן וגלייז אדום; עוגת ברוקלין גבינה שוקולד חלב - בסיס קראמבל קקאו, עוגת גבינה ושוקולד חלב עשירה אפויה, בציפוי שוקולד חלב; עוגת שמרים גבינה וסוויס צ’יז קייק - בסיס דקואז לוז, תחתית פירורי לוטוס, עוגת גבינה וניל אפויה וציפוי גלייז לבן.

טעמנו וחשבנו:
דגמנו פס של עוגת ברוקלין גבינה שוקולד חלב - בסיס העוגה עבה יחסית, אך נימוח, הגבינה מעליו לא כבדה כלל, מתוקה במידה, ומשלים אותה ציפוי השוקולד הכיפי.

ניסינו גם את השמרים גבינה - עוגה מבצק בריוש כרוך עם מלית גבינה ושטרויזל. זו עוגת שמרים גבוהה ומרשימה. ישנו שידוך מושלם בין הבצק למילוי המעודן, והשטרויזל נותן עוד קראנץ’ ומתיקות.
מחיר: 49־139 שקלים

WHISPERING ANGEL ומאפיית CEOR (צילום: מולי בראל)
WHISPERING ANGEL ומאפיית CEOR (צילום: מולי בראל)

CEOR BAKERY& FAT BOY

מותג הרוזה הצרפתי Whispering Angel משיק יחד עם מאפיית הבוטיק מארז לחג המכיל בקבוק רוזה ועוגת גבינה שנוצרה בהשראת היין.

טעמנו וחשבנו:
עוגת המוס גבינה ווניל בעלת שכבה אמצעית של קונפי פירות יער. העוגה מרוססת בשוקולד לבן, תחתית העוגה עשויה מבצק בלונדיז, והיא מקושטת בקאנלים של מוס פירות יער בציפוי שוקולד לבן, ופירות יער טריים ופרחים אכילים. זו עוגה יפהפייה. הקאנלים מעניקים קראנצ’יות, אך הקרם הפירותי שבתוכם היה קצת סתמי. בבסיס יש שכבת טורט דקה שסופגת את כל הטעמים, ובאמצע יש פס עבה של פירות יער שמוסיף לעוגה חמצמצות.
מחיר מארז : 199 שקלים, מחיר עוגה בנפרד - 89 שקלים

שבועות בקונדיטוריית שמו (צילום: דניאל לילה)
שבועות בקונדיטוריית שמו (צילום: דניאל לילה)

שמו

השף־קונדיטור מיקי שמו משיק את קולקציית “ארץ זבת חלב” עם מגוון רחב של עוגות, קישים, פוקאצ’ות ולחמים. בגזרת העוגות תמצאו עוגת גבינה אפויה, עוגת גבינה פירורים ועוגת שמרים גבינה.

טעמנו וחשבנו:
טעמנו את עוגת הגבינה הקלאסית, שמגיעה בפס, והיא פשוט נהדרת. עוגה לא מתחכמת, גבוהה ושומרת על רכות עדינה. היא לא מתוקה מדי, ומעולה לצד קפה.
גם עוגת השמרים נוטה לקלאסיות. הבצק שלה הזכיר את הטעמים מהבית של סבתא. הגבינה בפנים מתקתקה, מה שהופך אותה לקלילה.
מחיר: 45־150 שקלים