בשנה האחרונה שעברה עלינו לרעה, משפט שכבר הפך לקלישאה הוא "חפש את הדברים הקטנים שיכולים לעשות לך טוב". ובכן, בתקופה שבה אנחנו יוצאים מסגר עם כמות נדבקים גדולה יותר מאשר נכנסו אליו, ראש ממשלתנו האיתן עומד כאחרון הנאשמים בבית המשפט וכשיובל שמלא זוכה כבר 15 עונות ברציפות בנינג'ה ישראל בעודו בן 22 בלבד, מה ראוי יותר מלחפש איזו נחמה פורתא. 

מסעדות בהחלט היו יכולות להיות הפתרון לכך. אין כמו לשבת בחברותא, לקשקש את עצמך לדעת עם חבריך הטובים על הא ועל דא. ולמרות הציפייה המתוחה והרעב שמכרסם, כשהמלצרית מגיעה ועמה מתת האל, תתנדף כל חרדה. אלא שגם הן סגורות. ובמצב כזה, כשהגלים מתחזקים, אנחנו כבר יודעים שהחזקים מתגלים. מסתבר שההמבורגר הוא בהחלט אחד מהם. וכשמוחמד לא יכול להגיע אל ההר, נביא את ההר אליו. במשלוח. 

אז בחרתי להשביע את הרעב במשלוח של מנות המבורגר ממסעדת יומנגס, שידועה במנות המפנקות שלה במסעדה. האם הפינוק מגיע גם במשלוח? ראשית, אציין לחיוב את מערך המשלוחים, שהצליח להביא לי ולחבריי את המנות מהסניף שלהם בכפר סבא לתל אביב במהירות לא מבוטלת. בימים שבהם וולט הופך לשחקן כמעט בלעדי במגרש המשלוחים במדינה, לא פשוט לבחור בשירות משלוחים עצמאי. 

ההמבורגר הצרפתי של יומנגס (צילום: דני גולן)
ההמבורגר הצרפתי של יומנגס (צילום: דני גולן)

ובכן, ההמבורגר הגיע חם ושמנוני, הישג מרשים כשלעצמו. נוסף על כך, בשונה ממקומות שונים, הוא לא צירף אליו הוראות הרכבה. בימינו, כדי לשמר את שלמות הלחמניה, עסקים רבים מפצלים את ההמבורגר. הקציצה מגיעה בנפרד, יחד עם הלחמניות והירקות. המהלך הזה, בעיניי, מוריד מערכו של המשלוח. כשאני מתיישב לאכול במסעדה, אני מצפה למנה שלמה, ללא טריקים וללא שטיקים, ושעיקר משימתי העיקשת תהיה לסיים אותה. אך כשאני הופך במידת מה למי ש"מרכיב" לעצמי שוב את האוכל, צצות בי המחשבות של "אם כך, הייתי כבר יכול להכין משהו לבד". איך אומרים? אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.

יומנגס הצליחו בשני האתגרים הללו – מחד, הם שימרו את התלהבותי ונתנו לי להרגיש, גם אם באופן מועט, את חוויית המסעדה של פעם, טרום הקורונה. מאידך, הלחמניה, על אף שנראה כי תתפרק במרוצת הביסים הראשונים, נשארה יציבה עד לביס האחרון.

ההמבורגר האיטלקי, שאותו אכלתי, היה טעים. אם פעם עיקר הביקורת שלי כלפי יומנגס הייתה שהתוספות מאפילות על קציצת הבשר, נראה שהסימביוזה המחודשת עושה הן לבשר והן לתוספות טוב. החמאה, הבזיליקום וגבינת הפיקורינו השתלבו היטב במארג הכללי. היכולת להעביר טעם מעושן מעט, אך לא כזה שישתלט בדומיננטיות על המנה, עשה עליי רושם טוב. בעיקר כשאני והטעמים המעושנים לא החברים הכי טובים.

חברי, שאכל את המנה הצרפתית, טען כי המנה הייתה מצוינת. ריבת הבצל הוסיפה המון למנה ונתנה לה טוויסט נחמד שלא מורגש בכל המבורגר. גם הוא הדגיש שהתוספות לא "ניצחו" את הקציצה שהייתה החלק הדומיננטי ביותר של המנה, אך הן לא חסו בצילה ונוכחותם הורגשה בדיוק בטעם.

עם זאת, הרגשנו בחיסרון שהעיב מעט על החוויה הקולינרית, והוא הצ'יפס. למרות שמדובר במשלוח, ניתן היה לצפות כי יגיע מעט יותר חם ו''פרש'' מאשר קר ועייף. נוסף על כך, ניכר היה כי המליחו אותו יתר על המידה, וללא מים, ייתכן והיינו שורדים את הארוחה, אבל במחיר של התייבשות. 

בשורה התחתונה, אפשר לומר בבטחה כי למרות כל המתחרים שצצו ליומנגס ברבות השנים בסצנת ההמבורגרים הכל-כך ישראליקאית, הם דאגו לשכלל עצמם ולהיוותר מתחרה ראוי על קיבתכם. כך שבין אם אתם גרים בסביבת נשר, פרדסיה, כפר סבא, גבעת ברנר ובאר שבע (אלה סניפי הרשת), מרבית הסיכויים שתתקבלו מנה טובה. אישית, וציפיותינו התממשו, חרף הצ'יפס שהכזיב.