במדור הנוכחי נתמקד בשאלה הנועזת: האם אפשר לוותר על מילוי של שוקולד או קרם ולמלא מקרונים מתוקים בגבינה? ברחבי הרשת ניתן למצוא כמה אמיצים, בעיקר מחו”ל, שכבר עשו את הצעד הזה (מצאנו אפילו אחד בארץ שמילא אותם בכבד אווז). עד כה הרעיון לא ממש נחל הצלחה מסחרית. והנה, מגיע בחור בשם איתמר בן זקן, שבימים כתיקונם מתפקד כדי־ג’יי וכמנהל האירועים של "ג’ספר בר", ומנסה לאתגר מחדש את החך.

מה דעתכם, למשל, לנסות מקרון מתוק במילוי גבינת גורגונזולה וריבת תאנים, מקרון במילוי גבינת עזים ורוטב דובדבני אמרנה, מקרון עם סלמון וגבינת שום שמיר, מקרון לימון עם קרם פרש וגבינת עזים, מקרון קפרזה (מוצרלה ועגבנייה) או מקרון עם גבינת ברי ואגוזים? ובכלל, מאיפה החוצפה לשלב מתוק ומלוח?

בן זקן הוא איש קולינריה ירושלמי העוסק בבישול כבר מילדותו והתחנך אצל השף פפה ליאון. הוא היה שותף בכמה מיזמים קולינריים בירושלים ומעביר סדנאות יין וגבינות. במילים אחרות, הוא כנראה מבין על מה הוא מדבר.

לא רק מקרונים נועזים תמצאו במעדניית הבוטיק החדשה הקרויה על שמו, “איתמר”: היא מציעה גם מגוון מגשי אירוח מוקפדים, בוטיקים וכיפיים מאוד לחוויה קולינרית צבעונית וגדושת טעמים. המגשים מכילים מותגי גבינות מצוינות ממחלבות בוטיק באירופה, לצד דליקטסים כמו עלי גפן ממולאים, כרוב ממולא, ארטישוק א־לה רומנה, זיתים במבחר סוגים וקורנישונים, ולצדם גם לחם מחמצת או בגט מחמצת צרפתי אמיתי.

עוד במעדנייה: כריכים לא פחות נועזים, טארטים ועוד. מחירים: מגשים ומארזים 109־596 שקלים, בהתאם לגודל, כריכים – 42 שקלים לכריך בודד, 78 שקלים למארז כריכים, גבינות במשקל – 15־28 שקלים ל־100 גרם, מעדנים – 8־58 שקלים.

בשורה התחתונה: למי שהתעייף מהבנאליות. 
הזמנות: יודפת 2, תל אביב, 052־4704449 (או בוולט), אזורי חלוקה: תל אביב, רמת גן, גבעתיים

מקרון במילוי גבינה כחולה, איתמר דלי (צילום: יעלי יצחקי)
מקרון במילוי גבינה כחולה, איתמר דלי (צילום: יעלי יצחקי)

מזרח תיכון חדש

“טיקה פיקה" –שנולדה בעקבות הקורונה – היא בשורה לחובבי המטבח ההודי, שרוצים לגלות מה קורה כששמים אוכל מהמזרח
בפיתה. גם המחירים מאוד אטרקטיביים.

הנה עוד יוזמה שנולדה בעקבות הקורונה: אוכל הודי בפיתה. ערבוב של מזרח עם מזרח תיכון יוצר מזרח תיכון חדש. “טיקה פיקה” (Tika Pika) הוא מותג חדש של קונאל פושקרנה. אם השם נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים: זהו בנה של רינה פושקרנה, הבעלים של מוסד האוכל ההודי המפורסם בישראל, “טנדורי”.

פושקרנה ג’וניור, שמנהל עם אמו ואביו את רשת המסעדות, הבין שחייבים לשמור על מפעל החיים הקולינרי ולא לתת לקורונה למוטט אותו. מתוך הנחה שהישראלים אוהבים משלוחים מהירים ולא יקרים, החליט שהוא ממלא את הפיתות הישראליות במטעמי תת־היבשת ההודית, מוסיף סלט וצ’אטני, וקדימה הפועל. “התקופה הזו גרמה לי להגשים חלומות שחלמתי עוד לפני המשבר”, הוא אומר.

ב”טיקה פיתה” – סליחה, ב”טיקה פיקה” – אפשר למצוא שבעה סוגי מילויים לפיתה, בהם טיקה קבב (שיפוד בשר טחון מתובל עשוי בגריל גחלים מסורתי, מוגש בתוך פיתה עם טחינה, חסה ועגבנייה טרייה לצד רוטב חריף וצ’אטני נענע וכוסברה), פיש טיקה (נתחי דג בגריל פחמים, רוטב שום לימון, חריף, טחינה וצ’אטני כוסברה), טופו טיקה (נתחי טופו עטופים בקמח חומוס), אלו טיקה (כופתאות קריספיות של פירה תפוחי אדמה מבושל עם זרעי חרדל בציפוי חמאתי של קמח חומוס), צ’יקן טיקה (נתחי עוף עם סלט רענן ורטבים), קימה טיקה (תבשיל בשר טחון ואפונת גינה בניחוחות עשבי תיבול ותבלינים) וקלמרי טיקה (טבעות קלמרי מטוגנות בציפוי קראנץ’, עם מיונז וצ’אטני עגבניות). המחירים סופר־אטרקטיביים: 30־40 שקלים לפיתה.

בשורה התחתונה: לחובבי המטבח ההודי.
הזמנות באתר של "טיקה פיקה". אזורי משלוח: תל אביב, גוש דן, הרצליה, השרון והסביבה (ניתן להזמין גם בוולט ותן ביס, או באיסוף עצמי ממסעדות “טנדורי").

צ'יקן טיקה (צילום: אסף קרלה)
צ'יקן טיקה (צילום: אסף קרלה)

חדשות האוכל

עשיתם סלט
כמעט בכל ארוחת המבורגרים עם חברים או משפחה, תמיד יהיה מי שיעכיר את האווירה: הוא בדיאטה ויעדיף סלט. ב”בורגרס בר”, רשת ההמבורגרים המתפרשת על פני כל המדינה עם 35 סניפים, הבינו את הפוטנציאל ומשיקים סלטים מושקעים.

מי שיזמין משלוח של סלט הביתה יוכל לעשות זאת בשלושה שלבים: בחירת בסיס מבין שלוש אופציות (ירקות שוק, סלט קיסר או אסייתי), בחירת הבשר (חזה עוף, שניצל, סטייק או אסאדו) ותוספת מעל (ביצת עין, פורטובלו ועוד). הירקות טריים, הבשר עשוי היטב, מעכשיו גם אתם תרצו ביס מהמנה שלו. 47־59 שקלים לסלט (תלוי בהרכב). 

הזמנות באתר “בורגרס בר"

אסייתי בתוספת אסאדו בורגרס בר (צילום: אסף קרלה)
אסייתי בתוספת אסאדו בורגרס בר (צילום: אסף קרלה)