הכי אותנטי, הכי מפתיע: הזמנו מ"הקובה של דרור מצילה את העולם" וגילינו מה הטעם של קובה מנצחת

לפתע הייתה לנו דודה לקובה. פוסט בפייסבוק גרר עשרות תגובות: מ”תכינו לבד”, דרך “קנו קפוא בסופר” ועד “בואו מחר לקפה וקובה”. אחת ההמלצות הייתה להזמין מ”הקובה של דרור מצילה את העולם”. מי זה דרור, וממי הוא רוצה להציל את העולם?

אז מתברר שדרור כהן הוא מפיק אירועים במקצועו. כל חייו הוא מבשל, חולם ונושם אוכל, וחבריו מספרים שהמומחיות שלו, תבשילי קובה, כבר הפכה לכוכבת האירועים גם כשהוא לא המפיק. כשמשבר הקורונה פרץ ושיתק את הענף, החליט כהן לתפוס יוזמה ולמכור את תבשילי הקובה לקהל. כדי להבטיח שהתבשילים יהיו אפילו יותר אותנטיים ומדויקים, חבר דרור לאלי, איש הקובה ממחנה יהודה, שחלק עמו טיפים להכנת קובה מושלמת.

כמו הוון־טון בסין והטורטליני באיטליה, גם הקובה, בסופו של דבר, מתבססת על בצק ממולא בבשר – בין אם מטוגן או מבושל. הקובה (בערבית: כדור) הומצאה בסוריה או בפרס, לא ברור, והתפשטה לעיראק, לכורדיסטן, ללבנון ולמדינות שכנות - חלקן חברות שלנו, חלקן אויבות מרות. מתברר שהקובה מאחדת בין כולן.

עד היום, אגב, יש מחלוקת בין העמים מי המציא את הקובה, כאילו מישהו מקבל תמלוגים. המאכל הפך כל כך פופולרי, שבמהלך השנים נוספו לו אינספור גרסאות ושכלולים, בהם קובה עם משמש מיובש(!), קובה עם במיה, עם נענע(!), עם שום, קובה שטוחה (הקרויה חמו), עם קישואים ויש אפילו גרסה חלבית.

אנחנו טעמנו קובה חמוסטה נהדרת (שמקורה בכורדיסטן) – מעטפת סולת עם עלי סלרי ומנגולד, טעימה מאוד ומשביעה - שלוש יחידות המגיעות עם אורז לבן (47 שקלים). לא יכולנו לפספס את הקובה סלק, שנחשבת למלכת המטבח העיראקי: שלוש יחידות במילוי בשר בקר, שוחות ברוטב סגלגל פוטוגני ומתובל היטב, ומגיעות אף הן עם אורז (47 שקלים). ניתן לרכוש אצל דרור גם סירים של 20 יחידות (במחיר 270 שקלים), לארוחה שלמה לשישי בערב. הכי אותנטי, הכי מפתיע.

בשורה התחתונה: הקובה של דרור עוד תכבוש את דובאי.
להזמנות: 050-6725083 (משלוחים באזור תל אביב).

קובה סלק של הקובה של דרור  (צילום: יח''צ)
קובה סלק של הקובה של דרור (צילום: יח''צ)

כוכב המסיבה: במשלוח ממסעדת Kan Kai בראש העין פגשנו בפעם הראשונה סושי עם חציל וגילינו שמדובר בשילוב מחשמל 

כולם יודעים שהסושי הומצא ביפן, אבל הפופולריות הגואה שלו, שהפכה אותו ממאכל אזוטרי לאחד המשלוחים האהובים (והממותגים) בעולם המערבי, בכלל הגיעה הודות לשפים בקליפורניה, שהוסיפו לו חלק קטן אבל מהפכני: אבוקדו. אם תהיתם מדוע קוראים ל”קליפורניה רול” בשם זה, אז הנה, עכשיו אתם יודעים.

הסושי זוכה לאינספור גרסאות, תוספות ושיגועים – מזכיר קצת את עולם הסופגניות העכשווי – אבל את היצירה הבאה אנחנו פוגשים בפעם הראשונה: סושי עם חציל. מה שנשמע לרגע כמו חיבור לא מוצלח, אפילו כזה שנעשה בכוח, מתמוסס ברגע שטועמים ממנו. במסעדת Kan Kai בראש העין (משלוחים לכל האזור) מכינים מאקי אינסייד־אאוט, שהחציל הקלוי ממוקם בחלקו העליון ומקורמל בטריאקי (55 שקלים לשמונה יחידות).

התוצאה מחשמלת: טעמו המריר של החציל נעלם, ונותרת רק הארומה הנהדרת שלו שמשתלבת נהדר הודות גם למתיקות שנוספת לו. יחד עם הקפדה על סלמון בוהק, אבוקדו טרי ושבבי טמפורה, נדמה שזו מנה שעוד תועתק במסעדות אחרות.

החציל והזוקיני מככבים במנות סושי נוספות, בהן באלמונדי - סלמון מתובל עם בצל ירוק , איולי, אבוקדו, חציל טמפורה, במעטפת זוקיני קלוי מקורמל בטריאקי ושקדים קלויים מעל (55 שקלים); זוקיניו - עם אבוקדו, בצל ירוק, שיטאקי, מלפפון, במעטפת זוקיני קלוי מקורמל בטריאקי ונגיעות קרם לימון וטמפורה (50 שקלים); לוני וג’י - זוקיני בפאנקו, אבוקדו, בצל ירוק ואושינקו במעטפת חציל קלוי מקורמל (50 שקלים).

במסעדה הכשרה יש שלל הצעות נוספות, חלקן מסורתיות וחלקן עם טוויסטים קולינריים: כיסנים, סלטים, מרקים ובאנים, מנות אורז עם שלל תוספות וכמובן נודלס. לא ספרנו, אבל בלי להגזים יש יותר מ־100 אופציות.

בשורה התחתונה: כוכב המסיבה הוא החציל. 
להזמנות: 03-9021833 (ראש העין, עינת, אורנית, שערי תקווה, נחשונים, אלעד, אלקנה, חגור, גבעת השלושה)