עבודה משותפת עם בן/בת הזוג – בעד או נגד? אם לשפוט לפי קרן אלה גפן ויעל סלע, נדמה שהתשובה חד־משמעית: יחד, כל הדרך. הן לא רק עובדות יחד, אלא נשואות זו לזו, ונשואות לעסק הבוטיקי שהקימו, “הבנות אוהבות לאכול” שמו. בימי שגרה הן מארחות בבית עותמאני בדרום תל אביב קבוצות חברים לארוחות משותפות על בסיס חומרי גלם טריים, אלכוהול ושמחת חיים. בתקופת הקורונה, בימי שישי, הן מכינות משלוחי אוכל ביתי מוכן. קרן היא אמנית (בוגרת המדרשה לאמנות) שהפכה לטבחית, יעל רקדה בלהקות מחול מובילות והפכה קונדיטורית. ואיך האוכל שהן מכינות? דגמנו מעט מהמנות, שלכאורה לא נראו חדשניות: פרזנטציה ביתית, ממולאים, תבשילים, סלטים, כאלה. רק כשטועמים, מבינים שיש פה חוויה קצת שונה, שיש פה איזשהו טוויסט קטן בעלילה.

נפעמנו כשטעמנו את הסְקוֹרְדַליָה – ממרח שום ושקדים יווני אותנטי (32 שקלים), שנמרח בנדיבות על גבי החלה שהתלוותה אליו (26 שקלים). שני ביסים ושכחנו מיהו השר להגנת הסביבה החדש. את הקושרי המצרי, המבוסס על אורז, מגישים כאן בפרשנות עכשווית הכוללת פסטה, עדשים שחורות ופטה כבשים (32 שקלים). אהבנו, אגב, את המחירים השפויים. לא מצאנו מגוון רחב של מנות בשר, עוף ודגים, אבל מהתפריט (המשתנה מדי שבוע) בהחלט אפשר להזמין את כל “המסביב”, לארוחה ביתית קצת שונה. את העוף תכינו כבר לבד בבית, כי באמת, יש גבול.

בשורה התחתונה: בנות ובנים, תזמינו. ויאללה, לאכול.

להזמנות: 052-8889333

במסעדת קאמאקורה ברמת גן לא חוששים מחילול קודש של המנה היפנית העממית

האם יגיע יום שבו נאכל סושי עם חומוס? רול סלמון עם קטשופ? אינסייד אאוט עם כדור פלאפל? אולי, לכו תדעו. במסעדת קאמאקורה במלון אינדיגו במתחם הבורסה של רמת גן, שנפתחה בטיימינג המאתגר – שבועיים לפני פרוץ הקורונה – מציעים משלוחי סושי עם בשר. מה שנשמע כמו חילול הקודש מקבל דווקא טעמים מפתיעים של אורז עם חמין של שבת בצהריים. במסעדה יצרו תפריט משלוחים יצירתי, שבמרכזו שילובים המפגישים בין רול סושי מסורתי לבין חומרי גלם טריים ובשרים מובחרים שעוברים טיפול ייחודי ונעשים בשיטות צלייה שונות. במרכז כל רול עומד בשר שונה (כבד אווז, חלקי פנים ועוד).

טעמנו מהמנה אהירו – כבד אווז צלוי על גחלי אלון יפניים, אספרגוס ועירית, עטוף באבוקדו, סויה מתוקה ואגוזי לוז (84 שקלים). הגימיק התברר כמוצלח. אם עושים את הטוויסט בראש ופתוחים לטעמים חדשים – זה עובד. עוד מציעים במסעדה: המבגו – המבורגר יפני צלוי על גחלים (מוגש ללא לחמנייה), עם פאק צ’וי, ביצה חצי רכה ורוטב ברביקיו מסורתי (78 שקלים); גיו־דון – בשר בקר מבושל בסאקה וסויה, בצלים מקורמלים, ביצה חצי רכה, בצל ירוק וטוגראשי (76 שקלים). שיפודי סלמון וביצי דגים (עוד) לא מצאנו פה.

בשורה התחתונה: זה לא גימיק, תנו צ’אנס. 

להזמנות: 073-2753807 (בהשגחת צהר)

סושי שייטל של קאמאקורה (צילום: אפיק גבאי)
סושי שייטל של קאמאקורה (צילום: אפיק גבאי)

חדשות האוכל

חג מלוח

מי אכל את עוגת הגבינה שלי? ואולי טוב שכך. כמות הקלוריות בכל פרוסה מרקיעה שחקים, זה הזמן לעזוב את הסוכר הגבוה ולהתרכז במלח. בביסקוטי מציעים, מלבד העוגות, גם מאפים מלוחים על בסיס גבינות, כמו קישים עבודת יד מבצק פריך במגוון מליות: בטטה ואגוזי מלך, אנטיפסטי, בצל, כרישה ויין לבן, תרד, פלפלים קלויים, עגבניות שרי, בצל ירוק ומוצרלה ומבחר גבינות (29 שקלים לקיש אישי, 66 שקלים לקיש בקוטר 20), ולזניות – שכבות של עלי פסטה טריים, בשילוב גבינות איכותיות ומגוון תוספות אהובות: עגבניות ופטריות, חצילים אפויים, תרד, ברוקולי ופטריות בשמנת (64 שקלים לתבנית מלבנית קטנה, 154 שקלים לתבנית מלבנית גדולה). אנחנו ניסינו את הקראנץ’ המלוח – קראנץ’ שמרים במילוי גבינת מנצ’גו ופלפלים קלויים (46 שקלים) והתענגנו, שבוע לפני כולם, על מאפה מדויק וטעים, שאפשר לאכול קר או חם.

להזמנות: 03-5704015

מארז שווה

איזה שיתוף פעולה מקסים: מצד אחד יקבי רמת הגולן, ומצד שני, רביבה וסיליה, שפעם היו קטנים ובוטיקיים והיום הם מעצמה. ביחד הם מציעים מארז מקסים לשבועות, עם היין החדש של היקב, ירדן רוזה 2019, שמושק לראשונה (ומגיע יחד עם שתי כוסות פלסטיק ממותגות) ועם מאפים: חלה קלועה, קרקרים מקמח כוסמין מלא, עוגיות ביסקוטי שוקולד ושקדים שלמים ועוגה בחושה. עוד במארז: גבינות ממחלבות בוטיק גליליות שהותאמו במיוחד ליין – גבינה צ’רקסית מקומית, יוגורט של משק הירש וגאודה כמהין ומנצ’גו של מחלבת בת הרים. המארז אינו זול (370 שקלים), אבל ממילא לא הבאתם כלום בליל הסדר, אז אין סיבה שלא תשקיעו עכשיו קצת יותר בביקור המשפחתי. הזמנות באתר רביבה וסיליה.

התעוררות גיאורגית

בתקופת הקורונה הם נחו, עכשיו הם מתעוררים עם חדווה לשמח גם אתכם: במסעדה הגיאורגית העליזה “טש וטשה” משיקים כעת גם מעדנייה שתעבוד מדי יום החל משעות הצהריים. בתפריט הקיצי החדש לשבועות תמצאו בקרוב גריל גיאורגי חם, מאפיית חצ’פורים וחינקלים, וגלידריית בוטיק גרוזינית. כבר מסוף השבוע הוצב במקום די.ג’יי מדי ערב, ומהר מאוד יחזור גם הצוות האמנותי: רקדני הבלט הגיאורגים, זמרים ועוד. מוזמנים להצטרף לחגיגות. להזמנות: 03-6771373

מתכונים בחינם

יובל בן נריה, חיים כהן ודן זוארץ הם רק חלק מהשפים שהתאגדו לצורך הפקת ספר מתכונים דיגיטלי שכל אחד יכול להוריד לעצמו ולשתף עם כל מי שירצה. מדובר ביוזמה של פלטפורמת המתנות BUYME, שבנתה ספר מתכונים דיגיטלי על טהרת המאכלים החלביים לשבועות. התוצאה: עושה חשק לבשל!