בתוך כל התוהו ובוהו האכזרי ששורר פה בחודשיים האחרונים, כל אחד מאיתנו גילה גם כמה צדדים חיוביים. היו מי שחיו בטירוף בעבודה, על ווליום גבוה, והחופשה שנכפתה עליהם גרמה להם להבין שלא הכל בחיים זה רדיפה אחרי כסף, ואולי אפשר להרוויח קצת פחות לטובת שלוות נפש; היו מי שהתחברו סוף סוף לילדים שלהם ובילו איתם זמן איכות (עד לרגע שבו כולם מיצו); והיו כאלה שסתם נהנו לשבת בבית ולא להתעורר מוקדם, לא להתאפר בכל בוקר, לא ללכת למכון הכושר ולא לראות בכל יום את פניו של הבוס המעצבן – כל אחד ותחושותיו הוא.

גם בענף המסעדנות, שנחשב בין הנפגעים המשמעותיים במשבר הקורונה, היו מי שהצליחו להמציא את הגלגל מחדש ולהבין שגם בסיטואציה שנכפתה עליהם יש טוב: בלי לריב עם ספקים שלא מביאים סחורה איכותית, בלי לכעוס על מלצרים שמאחרים למשמרת, בלי להתעמת עם לקוחות על תלונה מביכה ובלי לא לנוח אפילו דקה. מי שהתעורר בזמן והבין שהוא צריך לעשות אדפטציה מהירה למשלוחים ומי שדאג לפרסום נכון ורחב – הרוויח. לרוב זה לא מספיק, אבל מספיק כדי להשאיר את הראש מעל למים עד שהגל יעבור, עד שהספקים והמלצרים והלקוחות יחזרו, ואיתם גם העצבים.

במסעדת קורדרו בנווה צדק בתל אביב מעולם לא ביקרנו. אחרי קריאה בתוצאות החיפוש בגוגל הבנו שהמקום הוקם על חורבותיה של בליני האיטלקית שכל כך אהבנו. קורדרו, אם הבנו נכון, היא מסעדה אירופית גבוהה, המעוצבת לתפארת ומגישה אוכל עילי, אז רשמנו לעצמנו לבקר בה אחרי הקורונה.

אם להסתמך על המשלוח שהזמנו ממנה, מובטחת לנו הנאה כשנבקר בה בפועל. קודם כל – האריזות. האוכל נארז בקופסאות קרטון קשיחות וממותגות, סגורות במדבקה ומגיעות מסודרות כאילו עברו ביקורת של גורדון רמזי לפני שיצאו מהמטבח. סלט העגבניות ממחיש את הכבוד שנותנים שם לכל מנה: זה בסך הכל סלט עגבניות (סליחה, אייל שני), אבל איזה ריספקט, יא אללה; וזה נמשך בהקפדה עם ריחות משגעים, פרזנטציה יפהפייה (בייחוד כשמדובר במשלוח) ובטעמים מפתיעים.

חריימה במשלוח של קורדרו (צילום: יח''צ)
חריימה במשלוח של קורדרו (צילום: יח''צ)

בימים אלה מוצעים משלוחי יוקרה זוגיים הכוללים מנות ראשונות, עיקריות, קינוח ובקבוק יין, במחירים 275־105 שקלים לאדם. אנחנו הימרנו על מארז זוגי חגיגי במחיר של 215 שקלים לאדם – סכום גבוה למנה המגיעה במשלוח, וסכום לא מבוטל גם לישיבה במסעדה. כשפתחנו את השקית הבנו את התמחור: זה לא משלוח מג’פניקה – זה משלוח מהארמון הנשיאותי; והוא לא מיועד ליומיום, אלא לזוגות שחוגגים יום נישואים ואין להם לאן לצאת, למי שחוגג יום הולדת בלי פאבים וחברים, או למי שחזר לעבודה אחרי חל”ת ארוך ורוצה להרים לחיים. לצערנו (או לשמחתנו), לא חגגנו דבר מלבד את היותנו בריאים. מבחינתנו זו סיבה מספיק טובה למסיבה ביתית אינטימית יוקרתית.

אז מה היה לנו שם? לראשונות קיבלנו לחם קינואה נהדר שנאפה במקום, טרי וחם, עם חמאה צרפתית רכה ועדינה, סלט בורגול עשיר וסלט עגבניות מושקע עם זיתי קלמטה ועשבי תיבול טריים. המנות העיקריות הפתיעו בכמות נדיבה ובמראה צבעוני עשיר: סלמון בוהק בוורדרדותו, אפוי ומעושן, לצד תפוחי אדמה אפויים, וחריימה מוסר ים בתוך אגם עגבניות חריף, שאותו חיסלנו מאוחר יותר עם הלחם. יחד עם הארוחה, כיאה לפירסט קלאס, מגיע בקבוק יין אדום או לבן לבחירה (750 מ”ל), דבר שמבטיח לכם לפחות דבר אחד – גם אם המצב בחוץ לא משהו, לפחות את הגל הזה עברתם בשלום, וזו סיבה מספיק טובה להרים לחיים.

בשורה התחתונה: לא זול, אבל למי שחוגג, זה המשלוח האולטימטיבי עבורו. 
קורדרו, יחיאלי 6, תל אביב להזמנות: 03־5178486 

חדשות האוכל

הצנובר שבקצפת
גלידות המשלבות צנוברים הן לא דבר חדש – אסף גרניט הכין כבר לפני מעל לעשור גלידת טחינה וצנוברים, ובקפה אירופה ביססו גלידה על הצנוברים והוסיפו לה קליפת תפוז. אבל נדמה שדווקא גלידת הצנובר בפינולי (PINOLI) בכיכר דיזנגוף בתל אביב נותנת לראשונות בראש: גלידת שמנת עדינה עם צנוברים מעל. כשברקע שמועות עצובות על סגירתה של רשת וניליה בשל משבר הקורונה, מרגש לראות זוג צעירים, יוצאי צנחנים, אידיאליסטים וחדורי רוח לחימה, פותחים סניף ראשון, בוטיקי, מקסים למדי, במקום ההומה ביותר בעיר, ובאמתחתם בוער הצורך “להביא משהו אחר”, כהגדרתם. “נדדנו בין גלידריות ואירועים מקצועיים. הגענו לאיטליה ושם קרה הניצוץ. נשבינו בקסמיה של טכניקת גלידה מסורתית בעבודת יד והחלטנו לעשות איתה עלייה”. בתפריט גלידות מאתגרות ומסקרנות שפשוט בא לטעום את כולן, בהן קרמל מלוח, וניל שחור, חלווה ללא סוכר וחמאת בוטנים וריבה. לטבעונים יש אפרול תפוז חמוץ־מריר, קוקוס, ליים־בזיליקום, מנגו ועוד. 
כיכר דיזנגוף 6, תל אביב, 054־2110120

גלידת פינולי (צילום: רם שנבל)
גלידת פינולי (צילום: רם שנבל)

משלוח מהגליל
יריד טעם הגליל שמפיקה עמותת “זמן גליל מערבי” לא יוכל להתקיים השנה במתכונת ההמונית הרגילה, אך עשרות היצרנים המשתתפים מדי שנה לא חשבו אפילו לרגע לוותר ויקיימו גם השנה את האירוע במשלוח עד הבית לכל חלקי הארץ. מאות מוצרים של עשרות אמנים, בשלנים ויצרנים גליליים מחכים באתר של עמותת "זמן גליל מערבי", וייארזו ויישלחו עד בית המזמין לאחר ביצוע ההזמנה. במיוחד לקראת שבועות, נוצרו שלושה מארזים מיוחדים וחד־פעמיים, הכוללים מגוון של יינות מארבעת יקבי הבוטיק החברים בעמותה (כישור, יפתחאל, שטרן ולטם), גבינות של מחלבת אלטו ושירת רועים ומאפים מיוחדים לחג, הכל תוצרת מקומית גלילית. לכל משלוח יצורף גם עציץ תבלין קטן מהגליל וחוברת מתכונים של חברי העמותה – מתנה. 
לפרטים נוספים: 04־6015533 

טעם הגליל (צילום: אנטולי מיכאלו)
טעם הגליל (צילום: אנטולי מיכאלו)