המשבר הכלכלי שנוצר עקב הקורונה עורר הבנה שלעסקים הקטנים אין בסיס כלכלי יציב למקרים כאלו, ברגע שסוגרים להם את צינורות השיווק הסטנרדטיים הם בעצם נותרים בדד מאחור ללא יכולת למכור את התוצרת שלהם לצרכן ובכך גוססים להם לאיטם בלי שתדעו מזה בכלל. 
העסקים הקטנים האלו, היצרנים האלו הם הבסיס למשק שלנו, לעצמאות הכלכלי שלנו.

השף ראנם ברהום ממסעדת "רשטא" יחד עם השף אדר קפלן-מור ומוביל ברית השפים בישראל – אודי גולדשמידט הקימו ממש לאחרונה במסעדת "רשטא" בעין ראפה, את ה"חנווני" - מכולת חברתית הכוללת מעדניה ממיטב היצרנים בסביבה ומטבח אותנטי, עונתי של בשלנים מהאיזור. 

לתמוך בתוצרת איזורית
המטרה של המכולת הקהילתית היא תמיכה שיווקית עבור היצרנים שנפגעו קשות ממשבר הקורונה ויצירת קהילה של מזון מקומי.
התמקדות בחקלאות אזורית, תוצרת מאזור של עד 5 קילומטר ושירות משלוחים עד 10 קמ' בלבד כך שהטריות הופכת להיות חשובה לא פחות. עבודה בשיתוף פעולה יחד עם יצרנים קטנים, בשלניות מקומיות מהכפר, המכינות באהבה מטעמים מסורתיים של תקופת הרמדאן, חקלאי הטרסות בכפרים הסובבים והאופים המיוחדים של הרי יהודה.

אופה הכפר (צילום: פייסבוק)
אופה הכפר (צילום: פייסבוק)

מלחם ועד טחינה
לחם אנומראל עוגן ,"אופה הכפר" אבו גוש לחמים נוספים - מיה חסון "גם אופה" גלידות - הגלידריה בעין כרם טחינה וחלבה - כאמל השלמון "טחינת אליסמין" אבו גוש ראזאן קיטשן - עין רפא ייקב הר אדר המתססה בירה שפירא מוסא מהכפר שמכין לבאנה ודבש ועוד ועוד יצרנים קטנים שבעצם מהווים את האופי והבסיס של הסביבה.


המקום ייפתח רשמית ביום חמישי, אחרי עצמאות וסגר - כרגע למשלוחים בלבד ההמשך יהיה בהתאם לתקנות ולהקלות.
מטבח מקומי.  טלפון: 02-994-8520