“כשאני יוצא מזה, אני קונה מתנות לכולם”, כתב אביתר בנאי בשירו “מתנות” – מי לא חשב על הפיצוי שיעניק לעצמו וליקיריו ברגע שהקורונה תתפוגג. נדמה שכל אחד מאיתנו צריך פיצוי על עוגמת הנפש הזו – חלק יתעופפו מהר לחו”ל, אחרים יזמינו את כל המשפחה למסעדה, ויהיו גם מי שיבואו לבקר את סבתא וסבא ויזרקו עליהם את הנכדים לסופשבוע בתואנה שכל הצדדים צריכים להשלים פערים.

במקום לחכות חודשיים (פלוס־מינוס) עד שזה יקרה, מצאנו פיצוי הולם ומיידי לעוגמת הנפש, כזה שלאחריו תוכלו לומר לעצמכם: “אוקיי, נרגענו”. לפיצוי הזה קוראים המבורגר של הגראז’ (סניפים בראשון לציון ובתל אביב). ובכן, המילה “המבורגר” היא עוול לפצצת הקציצות שתגיע אליכם הביתה במשלוח. ניסינו את המבורגר הדגל הקרוי “אל קפונה” (המופיע באתר המשלוחים תחת הכותרת: דיל המבורגר הדגל). מי שלא זוכר, אל קפונה, ראש המאפיה האיטלקית בשיקגו, כונה “פני צלקת” הודות לחתך הפנים שהותיר בו ראש כנופיה אחר, לאחר שעלב באחותו של הקולגה.

כצפוי, ובדומה לנקמה, כזו היא מנת הדגל – עצומה ומפחידה. בתוך לחמנייה טרייה נדחסים 230 גרם של קציצה, מעליה גבינת אמנטל, כדורי מק אנד צ’יז ובייקון טלה, והדרך היחידה לאכול אותה היא לפעור פה גדול ולאמץ את שרירי הלחי כמו בסרטי אימה. גוש האמנטל האימתני, ועליו נתחי הטלה, מוסיפים שחיתות למנה, שגם ככה מפוצצת בטעמים, בקלוריות ובתחושות אשם. במחיר של 89 שקלים מקבלים עם המנה גם צ’יפס ושתייה, מה שהופך את המנה למשתלמת גם בהיבט המחיר (10% הנחה ברכישה מהאתר).

על מנת לאזן את רגשי האשם טעמנו גם מהמנה הבריאה יותר, חזה עוף בתיבול קייג’ון בתוספת סלט (או הום פרייז), ונהנינו מנתחים עסיסיים בכמות נדיבה ובמחיר משתלם (49 שקלים). טרנד הבריאות התפוגג במהירות וחזרנו לסורנו מפני שהיה קשה לסרב לקינוח – גם הוא בן למשפחת המאפיה: שלוש שכבות של עוגיות קוקילידה גדולות, גלידת וניל צרפתי של בן אנד ג’ריס, שערות חלווה ורוטב שוקולד חם מעל (36 שקלים). רצינו פיצוי, עכשיו אנחנו רוצים שנ”צ.

בשורה התחתונה: ההמבורגר הכי טוב שטעמתם בסגר. 
הגראז’, 03-6499600 או באתר

חדשות האוכל

על האש טבעוני

נדמה שקהילת העבריים מדימונה עדיין לא זכתה להכרה האמיתית שמגיעה לה. הקהילה הייחודית, העליזה, הסופר־מוכשרת הזו עוד לא אמרה את המילה האחרונה – זה רק עניין של זמן. וכשזה יקרה, נאמר להם “איפה הייתם עד עכשיו?”. אולי זה יקרה עכשיו, דווקא מההיבט הקולינרי: "אותנטבעי" הוא מפעל בוטיק, המספק מגוון רחב של מוצרי מזון טבעוניים מחומרי גלם מגוונים וללא חומרים משמרים או צבעי מאכל ללקוחות פרטיים, שפים, מסעדות ולשוק העסקי והמוסדי.

 שיפודי סייטן של ''אותנטבעי'' (צילום: בועז ישראל)
שיפודי סייטן של ''אותנטבעי'' (צילום: בועז ישראל)

לכבוד יום העצמאות מציע המפעל מארז בהרכבה אישית עם מוצרי טופו וסייטן בעיבוד ביתי המותאמים לגריל. אהבנו מאוד את נתחי הסייטן הגולמיים שהורכבו אחר כבוד על שיפוד והוברשו במרינדה מיוחדת (המתכון סודי, כך נאמר לנו) ונצלו על המנגל. טעמם היה פנטסטי. גם שניצלי הטופו נצלו, ישירות מהמקפיא, בתנור ויצאו שזופים ומגרים. מה שמצחיק הוא שבסיומת הביס נשאר טעם מפתיע דווקא של שניצל “דג”. אהבנו! (להזמנות: 073-7520752 ובאתר: otentivee.co.il, כשר).

גם השף הטבעוני נועם כרמון מרכיב ערכת על האש, אלא שהוא עושה זאת בסגנון מקסיקני. הערכה כוללת נקניקיות צ’וריסו מחלבון סויה, המבורגר סלק וסויה, לחמניות שומשום לנקניקיות, קלחי תירס מתוק לצלייה, חומוס ביתי, פריחולס – שעועית שחורה מעושנת, סלסה אסאדה – סלט פיקנטי של עגבניות, בצלים שרופים, כוסברה וליים, סלסה אבוקדו, בצל אדום מוחמץ ואיולי צ׳יפוטלה חריף מעושן (420 שקלים, להזמנות: 054-7588160, כשר).

חוזרים למרפסות
איך נחגוג על האש מבלי להשתלט על איי תנועה? ביום העצמאות בשעה 12:00 יתבקשו כל תושבי ישראל לצאת למרפסות עם שיפוד פרגית ולשיר “הכל פתוח, עוד לא מאוחר”. זה אולי נשמע תלוש, אבל כנראה זו המציאות שתיכפה עלינו, ונקבל אותה באהבה ובתיאבון. על מנת לסייע לנו עם המשימה, מבצעת רשת חינאווי Wine & More משלוחי בשר טרי היישר מהקצביות המובילות באזורי המרכז והשרון ליום העצמאות.

קצביית חינאווי Wine & More  (צילום: אביב פרסום)
קצביית חינאווי Wine & More (צילום: אביב פרסום)

בין מגוון הבשרים המוצעים בקצביות הפרימיום: נתח אנטרקוט טרי ומיושן, נתח קצבים, צלעות טלה, סינטה עגל, קציצות טלה, כבד אווז, צלעות כבש, שייטל עגל, פרגיות, בשר עגל, בשר טלה, בשר טחון בקר או כבש, קבב במתכון ותיבול סודי של משפחת חינאווי, המבורגר, נקניקיות מרגז, כרעיים ועוד. המשלוחים בהזמנה מול הסניפים ללא עלות.

אדום אדום
איזו מדינה: עשרות חקלאים, בעלי יקבים ויצרנים גדולים יותר החליטו להירתם ולצאת ביוזמה שנועדה להביע סולידריות ולהכיר תודה לעובדי מגן דוד אדום, שבתקופה האחרונה פועלים לילות כימים במאבק נגד התפרצות נגיף קורונה. במסגרת היוזמה, שאותה מוביל מרכז היין היפואי Seren DPT, אלפי בקבוקי יין ייאספו מן היקבים ויועברו לכל עובדי מגן דוד אדום לקראת יום העצמאות.

יין אדום פלם קלאסיקו (צילום: יח''צ)
יין אדום פלם קלאסיקו (צילום: יח''צ)

עד כה נאספו למעלה מ־1,000 בקבוקים, כאשר היעד הוא 2,300 בקבוקים, כמספר עובדי מד”א. בין היקבים שפתחו את מרתפי היין והצטרפו ליוזמה: יקבי רמת הגולן, טוליפ, פסגות, רקנאטי, פלם, תשבי ואחרים