הרצליה: חגיגה מוקדמת
האם דינה של מסעדה כשרה לא לחגוג את הוולנטיינ’ס, החל מחר (שישי 14.2)? בהרברט סמואל המדויקת בהרצליה יקדימו את השעון ביממה אחת ויחגגו הערב (חמישי), עם תפריט מיוחד הכולל מגוון מנות מרגשות וכוס קאווה לכל סועד. המלצת השף מור כהן למנה ראשונה היא בחירה מאחת המנות המובילות: פטריות צלויות מלוות ב”לא גבינה” וקרם פטריות כמהין, מרק ארטישוק ירושלמי וערמונים, כבד אווז צלוי עם אגסים מבושלים ביין גוורצטרמינר וכרמל על בריוש קלוי ולבנדר. למנה עיקרית הוא ממליץ על מנת פילה שאטו זוגית – החלק המובחר ביותר בפילה בקר במשקל של 500 גרם מוגש עם ירקות ירוקים ופטריות חורש צלויות, פירה כמהין וציר בקר מצומצם. ויש גם קינוח מסעיר. כל זה ב־300 שקלים, לא כולל שתייה.
(השונית 4, הרצליה, 073-2037596)

תל אביב: חמש מנות זוגיות
השף שחף שבתאי ממסעדת ניטן תאי התאילנדית יציע שני תפריטים מיוחדים לוולנטיינ’ס בעלות של 350־250 שקלים לסועד. התפריטים מורכבים מחמש מנות זוגיות בשלושה סבבים, עם מגוון רחב לבחירה הכולל שתייה. בין המנות ניתן למצוא פפר ביף – נתחי פילה מוקפצים ברוטב פלפל קמבודי על בסיס שום, פלפל שחור ושאלוט, ומוגש עם קרקר שרימפס, חציל, שעועית ירוקה, פטריות, כוסברה, נענע ובצל סגול; קארי ברווז – ברווז קונפי ברוטב מסמאן קארי על בסיס הל, קינמון וציפורן, ומוגש עם תפוחי אדמה וגזרים, לצד לחמניית טאבון; ואנטרקוט מאניס – אנטרקוט פרוס מוגש על מצע של סלטון ירוק, מעליו רוטב מירין וכמהין, ומוגש לצד קרקר שרימפס וחצילים מבושלים במי קוקוס.
(הארבעה 21, תל אביב, 03-5600555)

תל אביב: פריז לעצלנים
מהי העיר הרומנטית בעולם? ובכן, במקום לטוס לפריז באמצע החורף, אפשר לעצום עיניים ולדמיין את האהבה פורחת ממש פה, בדיזנגוף, במסעדה הצרפתית שכולה היתולים והפתעות, הוטל דה ויל. לכבוד ולנטיינ’ס מוצעים ספיישלים רומנטיים בניחוח צרפתי, ובהם חזה ברווז עם תפוח אדמה צלוי, ברוקולי מאודה, גסטריק תפוז, צ’ילי וזרעי כוסברה (88 שקלים), טרטר סלמון עם שומר, קולרבי, עירית, עגבניות קונקסה, גספצ’ו, קרם פרש וחזרת (46 שקלים) וים־יבשה – דג ים על ארנצ’יני סלק ורוטב הולנדייז ירוק (88 שקלים). ובמקום אייפל, “טפסו” לטיילת.
(דיזנגוף 230, תל אביב, 03-9746999)

ראש פינה: פעמיים בשבוע
מדוע לא יבוא ולנטיינ’ס פעמיים בשבוע? במסעדת ג’ויה ראש פינה, האיטלקית החדשה והכשרה, חוגגים את הפסטיבל לאורך יומיים באווירה רומנטית אל מול נוף הגליל, עם מטעמים איטלקיים פרי יצירתו של שף ירון גור. ביום חמישי (החל מ־19:00) וביום שישי (עד 15:00) יקבלו אורחי המסעדה כוס קאווה לכל סועד, ובסיום הארוחה יוגש קינוח מתנת המסעדה לכל זוג – מסקרפונה תותים לאוהבים. בין המנות בערב: ריזוטו פטריות, סביצ’ה בורי ופולנטה; פיצה סיציליאנית; ניוקי פורצ’יני וערמונים ועוד. וביום – בראנץ’ איטלקי במחיר של 77 שקלים לסועד הכולל חמש מנות.
(דרך הגליל 12, ראש פינה, 04-8589099) 

צור משה: נשיקות מרנג 
גם במסעדת קופינאס במושב צור משה מציינים את יום האהבה ביום חמישי ולא שישי, בערב רומנטי וקסום, שבמהלכו יוגשו מנות ספיישל מלאות מעוף, מעשה ידי השף ירון שנבל. בגזרת העיקריות תוכלו למצוא פילה מוסר על מצע קרם ארטישוק ירושלמי ועלי בקצ’וי מוקפץ בתערובת תיבול ארומטית, או מדליוני פילה בקר עם פטריות פורטובלו, שימאג’י ושמפניון, ברוטב מעודן של יין לבן וחרדל דיז’ון. את הספיישלים ילווה תפריט המסעדה הקבוע המגיש מנעד רחב של פיצות, פסטות ומנות עיקריות מגוונות ברוח המטבח האיטלקי־ים־תיכוני. לקינוח יחכה לסועדים ספיישל מתקתק של מילפיי מעודן, המורכב משכבות בצק זהוב ופריך וביניהן מוס וניל, קרם ברולה, תותים טריים, נשיקות מרנג ועיטור של טוויל קריספי. לרגל יום האהבה, יעוטר החלל הנוסטלגי והמרהיב של קופינאס בקישוטים לבביים, ואת האווירה תשלים כמו תמיד הצמחייה שסביב, התאורה הרכה והמוזיקה המזמינה.
(השיבולים 3, צור משה, 03-7722672)



עכו: על טהרת הדיג
סעיד שאמי, השף והבעלים של מסעדת פלוקה שבעכו העתיקה, יכין מנות מיוחדות לערב הוולנטיינ’ס. במסעדה, שהתפריט שלה מתבסס על הדגה שעולה ברשתות הדייגים, יוגשו לאוהבים באותו ערב בייבי קלמארי במילוי גבינה ערבית ובשר סרטנים (90 שקלים), מקלובה דגים – נתחי דג אפויים עם אורז, תבלינים, בצל מטוגן וטחינה ירוקה (90 שקלים) ופילה לוקוס בגריל ברוטב הדרים, עם עגבניות צלויות ותרד (130 שקלים), וקינוחים תוצרת בית: כנאפה קלאסי או כנאפה טבעוני עם חלבה (45 שקלים), לחובבי הז’אנר.
(סלאח א־דין 14, עכו, 04-9811183)

חיפה, קריות, עין שמר: צ’ייסר חינם
ברשת רפאלו האיטלקית, שלה סניפים בחיפה, עין שמר ובקריון, יכין השף רועי הלוי מנות מיוחדות לחוגגים את הערב הרומנטי, זאת לצד התפריט הקבוע. למנה ראשונה תוגש פולנטה אספרגוס ופטריות עם פטריות פורטבלו צלויות, אספרגוס וקלפי פרמזן (48 שקלים); לעיקרית, טורטליני עגל במילוי לחי עגל ובשר אונטריב, קרם ארטישוק ירושלמי, אספרגוס, בצלצלי שאלוט שחומים, ארטישוק וגילופי פרמזן (81 שקלים); ולקינוח עוגת סולת ותפוחים מקורמלים – שוקולד לבן, קרמל מלוח, שטרויזל אגוזי לוז, תפוחים ברוטב קרמל וכדור וניל (44 שקלים). המסעדה תקושט בבלונים אדומים ופרחים, וכל סועד שיגיע יקבל צ'ייסר סנגרייה אדומה בכניסה.
(סניף רפאלו קסטרא, סניף רפאלו עין שמר, סניף רפאלו קריון, להזמנות: 6632*)