לחולון אין חוף ים, אבל יש לה את מוזיאון הילדים, את מוזיאון העיצוב ואת פארק פרס היפהפה, שבטבורו, מעל לבריכת סירות הפדלים ובצדו של מפל שזורם גם כאשר הגשמים מועטים, ניצבת לה מסעדת "סילו". זוהי מסעדה מוארת, אבל לא באופן מוגזם; שמחה, אבל לא צוהלת ומבסוטה מעצמה; וצנועה, אבל מצליחה להפתיע במקומות שבהם נכשלות גם אלה שיש להן נוף לכחול של הים האמיתי.



ביקרנו בה בעבר וחיבבנו אותה, אם כי האוכל בזמנו היה, לפחות בעינינו, ממוצע. נדמה שהשנים עשו לה טוב; ייתכן שזה הניסיון, אולי התפריט החדש, הפידבקים שקיבלו מהקהל, אבל התוצאה היא מנה אחר מנה שיצאו מהמטבח השקוף מריחות נפלא, בעלות פרזנטציה יפהפייה וטעימות עד מאוד.
התחלנו בסלמון סלייס: נתחי סלמון עבים צרובים על סלט אבוקדו עם עגבניות שרי, צ'ילי חריף, עירית, לימון ונענע, ברוטב בלסמי יוזו ושומשום לבן ושחור.

המחיר גבוה עבור מנה ראשונה (65 שקלים), אבל לעזאזל, כמה שהיא טעימה. החיבור בין סלמון לאבוקדו אינו חדש, כמוהו גם השידוך בין אבוקדו לעגבניות, אולם השילוש הקדוש הזה, עם תבלון דומיננטי, יוצר מנה קלילה וטעימה, בעלת טעמים עזים וחשק לאכול ממנה עוד. גם מחבת המולים (65 שקלים) הפתיעה עם טעמים דומיננטיים ועושר של מולים לצד בצלים ושום מקורמלים, עלי נענע, אורוגולה, יין לבן, חמאה ושקדים קלויים.

מאפה צ'יפורה (115 שקלים) הוא מנה שכולה חוויה: לשולחן מובא מגש נירוסטה ועליו לחם אפוי סגור. המלצר התורן בוצע את הלחם בעזרת סכין, ומתוכו נגלה מראה של שני נתחי דניס ברוטב אדום. רוטב הסלסה הפיקנטי מוגש עם אנטיפסטי של בצל וגמבות, שום קונפי, קרם חציל, בזיליקום, אורוגולה וכוסברה. נתחי הדג עשויים במדויק, עדינים ועסיסיים. 

דווקא במנת פילה הבקר, הנחשבת ליקרה (135 שקלים), אירעה תקלה: נתח הבשר שהגיע היה צמיגי בשל גידים שהשתרשו בו. המנה הוחזרה, מה שגרם לשף לצאת מהמטבח, להתנצל, להכין מנה חדשה ואף לפצות בקינוח על חשבון הבית. תקלות עלולות להתרחש בכל מסעדה, יוקרתית ככל שתהיה, אולם מה שמבדיל בין מסעדה טובה לאחת שפחות הוא היכולת לטפל בתקלה בצורה משביעת רצון.

הטיפול ב"סילו" היה מהיר, לווה בהתנצלות ובמנה שבסופו של דבר הייתה ראויה לשבחים - שני מדליונים צלויים על גריל ומוגשים על פירה קרמי עם רוטב יין תאנים דומיננטי וסמיך. יותר מזה אנחנו לא צריכים. לא צריכים, אבל התקשינו לסרב לעוגת הגבינה האפויה במקום, ומעליה, מצדדיה ומתחתיה חומרי גלם נוספים, בשלל מרקמים וצבעים, שהקלו עלינו את ההחלטה: מתחילים לחפש דירה בחולון. "סילו", שדרות ירושלים 210, חולון, 03-5733315
בלבולי ביצים
אנחנו לא יודעים מיהו המוח שעומד מאחורי מערך השיווק של רשת “בנדיקט”, אבל צל”ש המערכת מוענק לו בזכות עוד מהלך יצירתי. והפעם – פסטיבל ארוחות בוקר מהעולם, הנחגג החודש זו השנה החמישית (ומסתיים בעוד יומיים, אז הזדרזו).
 
ב”בנדיקט” מתנהגים כמו בחברות הסלולר: אם אתה לא מחדש, אתה נותר מאחור. ברשת מסעדות ארוחות הבוקר מבינים שאומנם המנות טובות, אבל מבלי לרענן, לחדש וליצור שיח ובאזז, הם לא יישארו בפסגה. למרות המגבלה על ארוחות המבוססות על ביצים, הם מצליחים לבלבל אותן ולטרוף בקערה. ברבעון הקודם היה זה פסטיבל שקשוקות, וכעת אלו חגיגות חמש שנים ל”פברואר עולמי”.
 
בין המנות המוצעות השנה - מקולומביה: זוג ארפות (פיתות מקמח תירס) ממולאות תבשיל בשר בקר ופלפלים בבישול ארוך לצד סלט שעועית שחורה, כוסברה ובצל על שמנת חמוצה (72 שקלים); מסין: זוג לחמניות באן במילוי בשר ברוטב הויסין, ג'ינג'ר, שום ולימון (67 שקלים); מאיטליה: פרנץ' טוסט גבינת ברי, האם, בייקון ורוטב מייפל (62 שקלים); מצרפת: גבינת ברי אפויה בבצק עלים מוגשת עם ביצה חצי רכה, ריבת בייקון, עגבניות מרוסקות ושום קונפי (63 שקלים); וממקסיקו ביצת עין על תבשיל בשר בקר, שעועית שחורה ועגבניות מעושנות פיקנטיות (69 שקלים).

רשת "בנדיקט" ברחבי הארץ

בנדיקט. צילום: שרית גופן