ה-7 באוקטובר תפס אותי בחופשה משפחתית ביוון. למחרת כבר היינו על המטוס הראשון חזרה ארצה”, משחזר השף אלון אהרונוביץ’, בן 37 מהרצליה. “עם הנחיתה והכאוס ששרר בארץ, הטלפון הראשון שעשיתי היה לארז השותף שלי - הוא פטור משירות צבאי מטעמי גיל, ועם זאת התשובה המיידית שלו הייתה: ‘למה התקשרת באיחור של 12 שעות?’. ידעתי כבר אז שייתכן ואיעדר להרבה זמן. חשבתי יותר לכיוון של שבוע־שבועיים וחוזרים לשגרה, אבל המציאות טפחה לנו על הפנים".

"המקום נסגר, לא יכול לעבוד בלעדיי": איש הפיצה שגויס למילואים ומנסה להחיות את העסק
קפה גן סיפור הרצליה והדונר הכי טוב שתטעמו | ביקורת מסעדות

אהרונוביץ’ מסביר: "עלינו צפונה, המשכנו לעזה. מבחינתי, נקראתי להגן על המדינה שלי ובאתי. זו אפילו לא תחושת שליחות, זה הברור מאליו, אין מצב לשבת בבית במצב כזה. המסעדה, שהשקעתי בפתיחתה את כל הלב שלי, לא הייתה במחשבות שלי בכלל. לא חשבנו על מענקים כשהיינו במילואים, אם מגיע לנו או לא, ידענו שאנחנו כרגע נמצאים במקום שצריך אותנו יותר וזה מה שעשינו”.

על האש (צילום: FREEPIK)
על האש (צילום: FREEPIK)

“המסעדה” היא FLAME שנפתחה רק חודש אחד לפני אוקטובר במלון קרלטון היוקרתי על חופה של תל אביב, וחוזרת רק לאחרונה לפעול. “חזרנו מאש הקרב לאש המחממת את לבנו בלב המסעדה, שהיא הבייבי שלנו”, אומר אהרונוביץ’, מבעלי המסעדה. “אנחנו נחושים להחזיר לסועדים שלנו את חדוות החיים, במיוחד בחג החירות ועם בוא האביב. שתתחדש בלבנו השמחה ושנתכנס סביב אותה האש, מדורת השבט שלנו, עם ארוחה טובה, מנחמת וכשרה”.

פליים  (צילום: פרטי)
פליים (צילום: פרטי)

מה מיוחד במסעדה?
“פליים היא מסעדת אש גלויה הראשונה בישראל, מדובר באחד הטרנדים הצומחים והפופולריים ביותר בקרב המסעדות המובילות ברחבי העולם. המסעדה שואבת השראה לאחר סדרת ביקורים בארגנטינה, בפרגוואי, ביפן, בארצות הברית, באיסלנד ובמחוזות נוספים במטרה לחקור את להבת האש והחיבור לעולם הקולינרי. זהו מטבח מסעיר שמשדר מצד אחד חדשנות וריגוש, ומהצד האחר הוא המטבח הוותיק והקדמוני ביותר, ואף פראי ביותר. זה קונספט ייחודי, מה גם שאנחנו מסעדת האש הגלויה הכשרה היחידה בעולם”.

מהי המנה בפליים שאתה גאה בה יותר מכל?
“כשמדברים על מסעדת אש גלויה תמיד חושבים על המובן מאליו - בשר, נתחים ברמה הכי גבוהה שיש. אבל אני דווקא גאה במנות אחרות: הראשונה היא מנת החסה באש גלויה. לקחנו חומר גלם שנמצא בכל מטבח והצלחנו להדגיש את הטעמים העדינים של החסה ולהוציא את מתיקותה בעזרת האש. המנה השנייה מבחינתי היא ההמבורגר, המנה האהובה עליי באופן אישי בכל יום ובכל שנה. 300 גרם מבקר מקומי עם אחוז שומן מאוד גבוה, העובר יישון אצלנו במסעדה. כמו כל המנות, גם ההמבורגר נצלה באש גלויה”.

מיקס בשרים על האש (צילום: גלעד הר שלג)
מיקס בשרים על האש (צילום: גלעד הר שלג)

המסעדה כשרה משיקולים עסקיים או מתוך אמונה?
“מתוך הרצון להקדיש את סוף השבוע למשפחה ולחיים האישיים. זה לא סוד שהחיים של מסעדן הם תובעניים עד כדי בלתי אפשריים במדינת ישראל, במיוחד בשנים האחרונות ובמיוחד בתל אביב. מנוחה בשבת היא הכרח מבחינתי, כדי להמשיך לקום בכל בוקר ולעשות את הדבר שאני הכי אוהב - להאכיל ולארח אנשים, למרות הקושי הכרוך בכך בענף”.

בשר על האש (צילום: לירון אלמוג, פלאש 90)
בשר על האש (צילום: לירון אלמוג, פלאש 90)

עוד מוסיף אהרונוביץ': “זו פעם ראשונה שאני מחליט לפתוח מסעדה שלי בפסח. מעולם לא הכשרתי מסעדות לפסח, זה תמיד חופש עבורי. בגלל המצב השונה השנה ובגלל שהיינו סגורים כל כך הרבה זמן, חשוב לנו לחזור להתחבר לאנשים, לאפשר להם לחוות כמה שיותר. נכון שזו לא ההחלטה העסקית הכי נכונה, כי אין רצף ימי חול המועד או ימי חופש. עם זאת, החלטנו בכל זאת לעשות את המאמץ ולפתוח. אין לנו כישראלים אפשרות לשבת רגל על רגל. החיים חזקים יותר מהכל. חוץ מהליך הכשרת המטבח, עשינו התאמות בתפריט, המסעדה עובדת ללא קטניות אפילו”.

אוטוטו, אגב, אהרונוביץ’ חוזר למילואים. כולנו תפילה שישוב בשלום ושהעסק יפרח