השמועה על סניף BBB ברחובות פשטה בקרב הורים לילדים צליאקים בכל רחבי הארץ, ולפיה השניצל והצ’יפס מטוגנים בסירים נפרדים. זאת בניגוד לרובן המוחלט של ההמבורגריות, שרמת ההקפדה בהן פחות יסודית ופחות נגישה לצליאקים, לפחות למחמירים שבהם.

מתברר שיש קבוצות וואטסאפ ופייסבוק, גם אפליקציה, שבהן הורים לצליאקים משתפים חוויות, מעניקים ציונים ובוחנים בזכוכית מגדלת כל מקום שמעיד על עצמו כבעל מנות ללא גלוטן. כמו בכשרות, גם בענייני גלוטן יש מקפידים יותר ומקפידים פחות – לרוב זה תלוי בחומרת מצב הילד - והסניף ברחובות נחשב למהדרין, יחיד בדורו, עילוי.

עד כדי כך התלהטה השמועה, שכאשר בני המשפחה – ובהם ילד מתוק בן 11 – הגיעו לביקור מהצפון, קבענו שם מפגש משפחתי נרחב. נתחיל מהסוף: השמועה אכן נכונה. הילד אכן אכל שניצל שטוגן בסיר נפרד מהסיר שבו מטגנים שניצל עם פירורי לחם. גם הצ’יפס לצליאקים מטוגן בסיר נפרד – הידד! הילד, לעומת זאת, נשמע פחות נלהב. “סביר” הייתה הביקורת המסכמת שלו על המנה.

ביקשנו לקחת ביס. “סביר פלוס” היא תשובה מדויקת יותר. שניצל בינוני בגודלו, מוגש בצלחת הגדולה פי ארבעה מגודלו, פריך יחסית, עסיסי באופן סביר. יחד עם צ’יפס - מחירו 69 שקלים, והוא מוגש כמנה למבוגרים, הגם שגודלה כשל מנת ילדים. עם כל הכבוד לצליאקים, גם הם אנשים רעבים.

BBB מנת ילדים (צילום: אלון צרפתי)
BBB מנת ילדים (צילום: אלון צרפתי)

לילדים שאינם צליאקים יש אופציות רבות יותר, וגם מחירן אטרקטיבי יותר: תמורת 49 שקלים ילדים זוכים כאן להמבורגר (או חזה עוף או שניצלונים), לצ’יפס (או אורז או פירה), לכוס שתייה ואפילו לכדור גלידה בסוף הארוחה. דיל בהחלט שווה, מה גם שצורת ההגשה של המנות בהחלט כובשת – בתוך משאית קרטון המוגשת לכל ילד בנפרד, והשלל מועמס עליה. גם שלושה חצאי עגבניית שרי ורבע מלפפון מונחים בצד, אבל אלה נראים יותר כעלה תאנה מול כל הקלוריות המטוגנות עמוסות השמן והסוכר. האמת חייבת להיאמר: רשת BBB מצטיינת באירוח ילדים, דבר שהופך אותה לאהובה במיוחד על משפחות.

אנחנו, ההורים, הופתענו ממנת עוף וירקות על הפלנצ’ה – נתחי העוף היו עסיסיים, צורפו להם ברוקולי בודד וכמה חתיכות בצל ברוטב סויה ופלפלים, בטעם לא רע בכלל שהשתלב עם קערית אורז. גם המחיר סביר (69 שקלים). אולם המנה לא השביעה, והיה צורך לגנוב צ’יפס מהילדים כדי להרגיע את מיצי הקיבה.

זוכרים את הילד הצליאקי? אמו טבעונית, והיא הלכה על גארדן בורגר - קציצת פטריות וגבינת חלומי, שנראית כמו המבורגר בתוך לחמנייה, למרות שהיא ממש לא. איך המנה? “סבירה”, ענתה האם. מה שהיה פחות סביר הם הירקות שנלוו למנה: העגבנייה הייתה עייפה מאוד, גם עלי החסה הקמלים העליבו את החקלאי שגידל אותם. האם האורחים מיקנעם יבואו שוב? לא בטוח. אבל בהחלט אפשר לסכם את החוויה כסבירה פלוס. 

BBB סניף רחובות, מאיר ויסגל 2, רחובות, 08-9348820 (לא כשר)

BBB מנת עוף וברוקולי (צילום: אלון צרפתי)
BBB מנת עוף וברוקולי (צילום: אלון צרפתי)

מן הפח: 4 פחי אשפה משודרגים למטבח

כמה פעמים רכשתם פחי אשפה גדולים, ואחרי חודשים ספורים הרגלית (הדוושה שעליה לוחצים כדי שהמכסה ייפתח) התקלקלה? כמה פעמים רכשתם פח קטן מדי, ונאלצתם לזרוק את השקית יותר מפעם ביום? נדמה שמצאנו את הפח האידיאלי: פח מלבני מדגם HANNA שמצאנו בסניפי "פוד אפיל". הוא לא חשמלי, הוא לא קטן (45 ליטר), יש לו דוושת פלדה חזקה במיוחד, סגירה שקטה ומכסה בעל מסגרת רחבה שמסתירה את השקית הפנימית. כדי להקל את הניוד, לפח יש שני גלגלים. לגמרי שווה.
399 שקלים, להשיג בסניפי ובאתר "פוד אפיל"

פודאפיל (צילום: יחצ)
פודאפיל (צילום: יחצ)

פח אלקטרוני 50 ליטר, סיריוס אלקטרוניקה
990 שקלים

פח אלקטרוני GRINBIN ARIZONA (צילום: יחצ)
פח אלקטרוני GRINBIN ARIZONA (צילום: יחצ)

פח עם סגירה רכה 30 ליטר, מקס סטוק
250 שקלים

פח עגול 30 ליטר עם סגירה רכה (צילום: יח''צ מקס סטוק)
פח עגול 30 ליטר עם סגירה רכה (צילום: יח''צ מקס סטוק)

גאלה הום מבית שופרסל, פח סנסור (צילום: יחצ)
גאלה הום מבית שופרסל, פח סנסור (צילום: יחצ)

פח מעוצב של כרומקס מבית ברימאג
699 שקלים

פח אשפה מעוצב של כרומקס מבית ברימאג (צילום: יחצ)
פח אשפה מעוצב של כרומקס מבית ברימאג (צילום: יחצ)