שלושה ימים לבחירות 2020: הסקרים האחרונים לפני פתיחת הקלפיות התפרסמו הערב (שישי), כאשר בסקר של "אולפן שישי" בערוץ 12, חלה מגמה משמעותית לטובת הליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעומדים על פיו על 35 מנדטים, לעומת 33 של כחול לבן. על פי הנתונים, לגוש הימין-חרדים יש 58 מנדטים, והוא מתקרב ל-61.

המפלגה השלישית בגודלה, על פי הסקר שפורסם בערוץ 12, נשארת הרשימה המשותפת, שעולה ל-14 מנדטים. לאחר מכן נמצאת מפלגת העבודה-גשר-מרצ עם 9 מנדטים, ואחריה שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, עם 8 מנדטים כל אחד.

ימינה בראשות שר הביטחון, נפתלי בנט, עומדת על פי הסקר על שבעה מנדטים, כאשר ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תכניס שישה חברים בלבד לכנסת הבאה.

בהמשך הסקר, פורסמו הנתונים לגבי ההתאמה לראשות הממשלה, שם ניצב נתניהו על 44%, ופותח פער על פני יריבו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שעומד על 32% בלבד.

יחד עם זאת, המשתתפים בסקר, שנוצר על ידי מנו גבע, התבקשו לענות על השאלה מי המועמד המתאים ביותר לכהן כשר ביטחון. בשאלה הזו דווקא מוביל מועמד כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עם 32% מהקולות, כאשר שר הביטחון הנוכחי, נפתלי בנט מימינה, נמצא במקום השני אחריו עם 21%. מועמד הליכוד, שכמעט היה רמטכ"ל בעברו, יואב גלנט, נמצא במקום השלישי עם 11% ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, סוגר את הרשימה עם 9% בלבד.

 

 

במקביל פורסם הסקר האחרון לפני הבחירות גם בערוץ 13, שם הנתונים מצביעים על תיקו של 33 מנדטים בין שתי המפלגות הגדולות.

הרשימה המשותפת עולה לשיא של 15 מנדטים על פי הסקר, כאשר העבודה-גשר-מרצ ניצבת גם פה על תשעה מנדטים. המפלגות שסוגרות את המשאל הו ש"ס עם שמונה מנדטים, והיריבות הגדולות במערכת הבחירות הזו, יהדות התורה וישראל ביתנו, עם שבעה מנדטים כל אחד.

 

 

מפלגת עוצמה יהודית, לא מתקרבת לאחוז החסימה בשני הסקרים, זאת לאחר שאיתמר בן-גביר, יושב ראש הרשימה, דחה בשבועות האחרונים כל הצעה שהייתה לו לפרוש מהריצה לכנסת ולהגדיל את הסיכוי לכך שלנתניהו יהיו 61 מנדטים.