מליאת הכנסת אישרה הערב (ראשון) ברוב של 73 חברי כנסת תומכים מול 46 מתנגדים את הממשלה ה-35 של מדינת ישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ. ברקע ההשבעה סיכם חבר הכנסת עודד פורר בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM את כהונתו הקצרה כיו"ר ועדת הכספים, ומתח ביקורת קשה על הפוליטיקאים החרדים ועל הממשלה החדשה. 
 
 זה יום משונה.
"כן, מצד אחד אנחנו שמחים שקמה ממשלה וטוב שתהיה ממשלה בישראל, מצד שני אנחנו לא שמחים שזאת הממשלה שקמה. אני לא שמח שקמה פה ממשלה עם 52 שרים וסגני שרים, אני חושב שזאת שערורייה שאין כדוגמתה. בזמן המשבר הכלכלי הכי גדול של מדינת ישראל, מקימים ממשלה, שהיא לא רק מנופחת ומנקרת עיניים לציבור, היא גם לא תהיה יעילה ולא תוכל לתפקד, כי אי אפשר לתפקד בממשלה עם כל כך הרבה שרים. יש גם משמעות ליעילות ולדרכי העבודה".

פורר הסביר: "הביורוקרטיה שעליה אנחנו כל הזמן מתלוננים נוצרת בדיוק מהמשברים האלה, מזה שמעבירים אגף ממשרד למשרד. מי שיסבול בסוף וישלם את המחיר זה הציבור. ולצערי, דווקא הציבור שמשרת בצה"ל או בשירות הלאומי, שעושה מילואים, שנושא בנטל, שמשלם מיסים, הוא הציבור שיחזיק חזק ויצטרך לשאת את כל הכובד של הממשלה הזאת על גבו, והיציאה שלנו מהמשבר הכלכלי תהיה הרבה יותר מורכבת גם בממשלה שהיא כל כך בזבזנית, אבל גם בממשלה שסדרי העדיפויות שלה הם עקומים. סדרי העדיפויות נקבעו בהסכמים הקואליציוניים, והם רעים".

אתה יכול כבר להתחיל לסכם קדנציה של ועדת כספים שחוזרת לגפני?
"מהרגע שנכנסתי לתפקיד שמתי במקום הראשון דווקא את הציבור הזה שדיברתי עליו, שנושא בנטל, שמשלם מיסים, את כל בעלי העסקים הקטנים, את העצמאיות ואת העצמאים. נלחמתי יחד עם חבריי לוועדה כדי שהפיצוי בנושא הזה יהיה ראוי. הצלחנו להזיז קצת את הממשלה - שלא רצתה בהתחלה לתת פיצוי, בגין ירידת מחזור - ללכת דווקא לנוסחה שאנחנו רצינו. אבל גם כאן הממשלה עשתה את זה מעט מדי, מאוחר מדי, ובצורה שלצערי לא באמת מסייעת למשק להתאושש, או לפחות לא מסייעת לעסקים לשרוד את המשבר הזה".

מה הצלחת לקדם?
"בחוק היסוד שהביאה הממשלה, שהיא רצתה שניתן לה אישור לבזבז 50 מיליארד שקל איך שבא לה, לא אפשרנו את זה, וכן פירקנו את החוק הזה לסעיפים - הכנסנו שם גם את הפטור מארנונה שלא היה, פטור מארנונה עסקית, הכנסנו שם גם 11 מיליארד שקל סיוע לעצמאים ולעסקים קטנים, שבזכותו ניתנה ותינתן הפעימה השנייה והשלישית. דרשנו, וגם קיבלתי, התחייבות של שר האוצר לכך שתוקם קרן לעסקים בסיכון, עם ערבות מדינה של 50% לפחות. אני מקווה שנראה את הקרן הזאת קמה בשבועיים הקרובים. לצערי קצב העבודה של הממשלה הוא קטסטרופלי".

מסתמן שמי שיחלוש על הנדל"ן הפעם אלה השרים החרדיים, גם דרעי וגם ליצמן, והשאלה אם זה שוב יבוא על חשבוננו, משלמי המיסים והנושאים בנטל?
"חד משמעית. קודם כל עושים כאן משהו שהוא בגדר מחדל. הרי הקימו מטה דיור במשרד האוצר, ששר האוצר היוצא משה כחלון רצה תחתיו. ריכזו באמת את כל הסמכויות שם, והקימו מטה מיוחד שהתפקיד שלו זה לייצר מענה לזוגות הצעירים, בדיוק לציבור שעליו דיברנו. לוקחים את המטה הזה, סוגרים אותו במשרד האוצר ופותחים במקומו שני מטות, אחד לליצמן במשרד השיכון ואחד לדרעי במשרד הפנים. למה אנחנו צריכים את שני המטות עם כפל התפקידים הזה? כי כל אחד הולך לדאוג לחצר שלו - ליצמן ידאג לחצר שלו ולמי שהוא חפץ בייקרו, ודרעי ידאג לחצר שלו ולמי שהוא חפץ בייקרו, והציבור הרחב שמשלם את המשכורות גם של ליצמן, גם של דרעי וגם של כל עובדי מטות הדיור האלה, יישאר מחוץ ללופ ואף אחד לא ידאג לו. זה, אני חושב, אולי אחד הדברים החמורים שמשתקפים מתוך ההסכמים הקואליציוניים".

האמת שגם אין אופוזיציה חזקה, כי יש ממשלה רבה מדי, וחזקה מאוד.
"יש שאומרים שהממשלה הזאת תהיה יציבה בגלל הרוחב שלה, אני דווקא חושב שזה מה שיטביע אותה בסופו של דבר. היא תהיה בהפלגה לשום מקום, בלי שום כיוון, בלי שום יעד. היא כל פעם תתנגש בקרחון אחר ותעלה על שרטון אחר. כי בסוף כשצריכים לטפל במשבר הכלכלי הכי גדול, לפי איזו שיטה ינהגו? לפי הסוציאליזם של עמיר פרץ ואבי ניסנקורן או הקפיטליזם של ראש הממשלה נתניהו? לפי איזו אג'נדה יקדמו את הנושאים המדיניים? לפי יו"ר הכנסת הנבחר יריב לוין, שהוא באמת איש ימין מובהק, או לפי אלון שוסטר ומיקי חיימוביץ'? יש כאן ממשלה שאין לה שום דרך, לבד מחלוקת תפקידים וג'ובים".