הליכוד וכחול לבן הגישו היום (שלישי) לבג״ץ את השינויים בהסכם האחדות ביניהן, לאחר ההערות שמסרו השופטים שדנו אמש בעניין. בתשובה שמסרו, הבהירו שתי המפלגות כי הקפאת מינויי הבכירים תקוצר. "האמור בסעיף 3(ג) סיפא להסכם בעניין המינויים, כפוף לאמור בחוק ובפסיקה ויחול למשך 100 ימים מיום השבעת הממשלה (100 ימי חסד מיום כניסת השר לתפקידו). בהסכמה ניתן להביא את המינוי לממשלה קודם לכן", נכתב במסמך שהוגש.

עוד ציינו כי תקופת החירום תוגבל לשישה חודשים מיום השבעת הממשלה. בהתייחס לחוק הנורווגי המדלג, שמאפשר לשרים להתפטר מהכנסת, מסרו במפלגות כי טרם הוגשה הצעת החוק הרלוונטית, וכי בימים אלו היא מגובשת. "בכל מקרה", נכתב, "יובהר כי השבעת הממשלה אינה תלויה בקידום הצעת החוק".

ההבהרה המרכזית היא "אמירה המובנת מאליה שהמינויים בשירות הציבורי יתבצעו בהתאם לדין״. בנוסף, וגם בעקבות הביקורת של שופטי בג״ץ בעניין, הוחלט כי הקפאת החקיקה תבוטל, כאשר בתקופת החירום תקודם בעיקר חקיקה בנושאי קורונה, אך זה לא ימנע קידום של הצעות חוק אחרות, בניגוד למה שנקבע בהסכם המקורי.

בינתיים, בכחול לבן דבקים בתכנית המקורית - הצבעה ביום חמישי במליאה על אישור חוק הרוטציה בקריאה שנייה ושלישית. הוצאת מכתב של 61 ח"כים לנשיא המדינה להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה והשבעת הממשלה צפויה רק שבוע הבא. 

לנתניהו, אם כן, יהיו 14 ימים נוספים להצגת הממשלה מרגע שהח"כים יבקשו להטיל עליו את הרכבתה, אך הוא מסתכן בכך שעד אז תיתכן החלטה של בג"ץ בעתירות שיוגשו לאחר שהחוק יאושר במליאה. כמו כן, הוא עשוי להיקלע למו"מ ארוך מדי מול השותפים שלו ולהסתכן במתיחות תוך הליכוד בגלל מצוקת התיקים.