איחוד עם מרצ? מחנה השמאל שב לדון בשאלת האיחודים שהעסיקה את המפלגות גם בסיבוב הקודם. יו"ר העבודה עמיר פרץ ציין הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות ברמת השרון כי "המטרה שלנו היא לעשות הכל כדי להגיע ל-61 מנדטים לגוש המרכז שמאל בלי ליברמן". לדבריו, אם לא נגיע ל-61 בלי ליברמן, נמצא עצמנו בבחירות רביעיות.
בהמשך אמר: "בעוד 10 ימים אחליט האם חיבור למרצ יועיל למחנה השמאל-מרכז. לפעמים השלם לא גדול יותר מסך חלקיו". יו"ר העבודה הדגיש - "שיהיה ברור - הבחירה היא בין ממשלת שמאל מרכז בראשות בני גנץ עם העבודה-גשר, או ממשלה עם בן גביר וליברמן". הוא הסביר: "לפני הכל - ממשלה חדשה, כל ממשלה שתקום, צריכה לעבור השתלת לב. תראו את חדרי המיון, את הזוגות הצעירים, את הקשישים".
"רק אנחנו נהייה הלב החברתי והמצפן המדיני בממשלה שסופרת בני אדם ובשבילה בני אדם לפני הכל", אמר פרץ. הוא התייחס לדבריו של ח"כ יאיר לפיד אתמול: "שמעתי אתמול את לפיד מדבר נגד דרך השלום שהתחיל יצחק רבין. אני בשמו ודרכו של רבין לא אתן לפגוע. למי שרוצה להמשיך את דרך רבין יש רק פתק אחד - אמת, העבודה גשר".

כזכור, מפלגת המחנה הדמוקרטי הוקמה מאיחודן של מפלגת מרצ ומפלגת ישראל דמוקרטית אותה הקים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בסבב הבחירות השני של אפריל, אהוד ברק רמז על איחוד מסתמן בינו לבין מפלגת העבודה שהעמידה בראשה את ח"כ עמיר פרץ. החיבור הזה לא התרחש, ובמקום, מפלגת העבודה התאחדה עם מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס - גשר.