ממשלת אחדות? על פי תוצאות מדגמי הטלוויזיה, אף גוש לא הצליח להשיג את 61 המנדטים הדרושים על מנת להרכיב ממשלה. בכל המדגמים, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר ומקדימה את הליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הלילה (רביעי) למטה הליכוד, התייחס לתוצאות הראשוניות וקר להקמת "ממשלה ציונית".

"אנחנו עדיין מחכים לתוצאות האמת, אבל דבר אחד ברור - מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית. אנחנו עומדים בפני הזדמנויות ואתגרים כבירים. בפני איומים גדולים שבראשם האיום מאיראן. בשנים האחרונות הבאנו פריחה מדינית ושגשוג כלכלי. אנחנו חייבים להבטיח שההישגים הללו יישמרו בשנים הקרובות", אמר נתניהו והוסיף: "בזמן הקרוב תוצג תוכנית המאה של ידידי הנשיא טראמפ. והאופן בו יתעצב המשא ומתן יהיה משמעותי. ישראל זקוקה לממשלה יציבה, חזקה, ציונית, ממשלה שמחויבת לישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי ציוניות. מפלגות שמאדירות מחבלים צמאי דם שרוצחים את חיילינו וילדינו".

צילום: מרק ישראל סלם


למרות התוצאות, בליכוד מבהירים בשלב זה כי נתניהו יישאר מועמדה היחיד של הליכוד לראשות הממשלה. "בכוונתנו להמתין לתוצאות האמת של הבחירות, אולם ברצוני להבהיר כבר בשלב זה, כפי שהודעתי בעבר: בנימין נתניהו היה ונשאר מועמדו היחיד של הליכוד לראשות הממשלה. כאשר יפורסמו תוצאות האמת, נפעל יחד עם שותפינו לדרך להקים ממשלה יציבה, שתוביל את מדינת ישראל מול האתגרים בפניהם היא ניצבת בשעה זו", אמר שר החוץ ישראל כ"ץ.

מספר 5 בליכוד, השר משה כחלון, אמר גם הוא כי "מנהיג תנועת הליכוד הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא המועמד הבלעדי מטעמה להמשיך ולכהן כראש ממשלה".
מהליכוד נמסר כי נתניהו שוחח עם מספר 2 בימין החדש, נפתלי בנט והשניים סיכמו על שיתוף פעולה הדוק כדי להקים ממשלה לאומית. עוד צוין כי ח"כ משה גפני התחייב כי יהדות התורה תמליץ על נתניהו בפני נשיא המדינה להרכבת הממשלה.

 
בתוך כך, בבית הנשיא אמרו כי "נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות לאחר שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר ובהקדם האפשרי. הנשיא יעשה זאת בתיאום מלא עם יו״ר ועדת הבחירות המרכזית ולאחר שישמע את עמדת הסיעות כולן וישקול את כלל השיקולים העומדים על הפרק. מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".