יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הציג הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים בתל אביב את התכנית החברתית כלכלית של המפלגה. את דבריו פתח פרץ בביקורת על ח"כ ומספר 2 במפלגת כחול לבן, יאיר לפיד. "בעיניי, קפיטליסט עם חמלה יותר מסוכן מקפיטליסט רגיל", אמר פרץ. "לוקח מהם גם את הכבוד העצמי וגם את היכולת להתפרנס ולחיות בכבוד. זאת עדות לבועה החלולה שנוצרה בכחול לבן". 



"בבחירות האלה עסוקים כולם בעניינים בטלים", הוסיף פרץ. "בסיסמאות ובציוצים, בתחרות על ספינים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות לקרוא לכל כלי התקשורת - יש לכם אחריות על המתרחש במדינה. אל תאפשרו לדיון הכלכלי והפוליטי להיות כל כך רדוד. הזמינו את כל ראשי המפלגות לעימות כלכלי-חברתי. כל אמני המילים והספינים שיבואו לדבר על דברים אמיתיים. לא עולה על הדעת. היה סיבוב בחירות אחד, לא דברו על נושאים מהותים. אנו בסיבוב שני ולמה מחכים? לסיבוב שלישי? רק אז יבינו שבני אדם לפני הכל וצריך לעסוק בחיים עצמם?". 

בהמשך, התייחס יו"ר העבודה-גשר לתכנית הכלכלית של המפלגה, שמבטיחה בין היתר לפעול למען העלאת שכר המינימום ל-40 שקל לשעה. פרץ תקף את המפלגות השונות וטען כי "כולם פתאום הפכו לחברתיים, אבל חברתיים דה לוקס. הגיע הזמן לשינוי כיוון. למדיניות חברתית-כלכלית חדשה ושונה בתכלית ממה שהציעו עד היום. אנו עוברים מהפקרה להשקעה. ביבי מציעה הפקעה והפרטה. לפיד חמלה וצדקה, אנו מציעים השקעה וצדק, צדק והשקעה.



אנו מציעים תכנית למדינות כלכלית חברתית שונה. נשקיע בעובדים. נעלה שכר מינימום לארבעים ש"ח בשעה. זאת לא הוצאה, זאת השקעה שמחזירה את עצמה. זה הגלגל שמניע את המשק. מדובר במיליון איש".



השמן והרזה



עוד בתכנית הכלכלית של המפלגה - בניית מאתיים אלף דירות בבנייה ממשלתית, חינוך ציבורי חינם מגיל 0, קביעת פנסיית מינימום ו-0% מע"מ על 100 מוצרי יסוד.

פרץ אמר בנאומו כי "16 שנה אחרי הנאום של השמן והרזה, סובל 'האיש השמן' של נתניהו מאנורקסיה כלכלית וחברתית קשה. משקי הבית בישראל חיים מהלוואות ודירוג האשראי שלהם ברצפה. הטרגדיה של הכלכלה של נתניהו היא שאמנם דירוג האשראי של ישראל הוא AA+, אבל דירוג האשראי של משפחת כהן מחדרה הוא BB-".
"אזרחי ישראל מופקרים בחדרי המיון הקורסים ובתחבורה הציבורית הצפופה. הם מופקרים בשוק עבודה פוגעני ובשוק דיור אכזרי", הוסיפה אורלי לוי- אבקסיס, "אנחנו נחליף את ההפקרה העקבית של נתניהו בהשקעה באמצעות לקיחת אחריות של המדינה על אזרחיה".

מפלגת כחול לבן התייחסה להבטחותיו של פרץ  ואמרה כי "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות. את התכניות שעמיר פרץ הציג לא ניתן יהיה לממש בממשלת החסינות של נתניהו".