איחודים במפלגות השמאל והמרכז לא צפויים להוסיף אפילו מנדט אחד לגוש. כך עולה מסקר שבוצע אתמול עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, שתשודר היום (שישי), ועבור “מעריב־סופהשבוע”.
 
מהסקר, שנערך על ידי מכון סמית לפני ההודעה על הצטרפותה של אורלי לוי־אבקסיס למפלגת העבודה, עולה כי אילו הייתה העבודה בראשות פרץ מתאחדת עם מרצ לקראת הבחירות לכנסת ה־22, היה האיחוד ביניהן מוביל ל־13 מנדטים. ישראל דמוקרטית, מפלגתו החדשה של אהוד ברק, הייתה מקבלת בתרחיש זה 4 מנדטים, כך שהאיחוד היה מניב 17 מנדטים - יותר מהתרחיש שבו כל מפלגה מתמודד לחוד.


 
אולם אליה וקוץ בה: הגידול הזה היה בא, על פי הסקר, על חשבון מפלגת כחול לבן בראשות גנץ - ואינו מביא לגוש המרכז־שמאל קולות מהימין. בתרחיש הרגיל, שבו העבודה, מרצ ומפלגת ברק מתמודדות לחוד, אלו התוצאות הצפויות: הליכוד בראשות נתניהו - 32, הימין החדש בראשות שקד ובנט - 6, איחוד מפלגות הימין בראשות הרב פרץ וסמוטריץ’ - 4, ש”ס בראשות  דרעי - 8, יהדות התורה בראשות ליצמן - 7, ישראל ביתנו בראשות ליברמן - 9, כחול לבן - 29 מנדטים, העבודה - 6, מרצ בראשות הורוביץ - 5, ישראל דמוקרטית - 4 והרשימה המשותפת - 10. בחלוקה לגושים: הימין - 57, מרכז־שמאל־המשותפת - 54, ליברמן - 9.


 

במקרה שהעבודה ומרצ היו מתאחדות, עדיין יהיו כל התוצאות זהות, למעט מפלגה מאוחדת של העבודה ומרצ - 13 מנדטים (לעומת 11 כשהן רצות בנפרד). כחול לבן תרד במקרה זה ב־2 מנדטים, כלומר תמונת הגושים לא משתנה גם אז.