יישאר מחוץ לרשימהפנחס עידן, שנבחר במקום ה-19 ברשימת הליכוד לכנסת ה-21, הסיר את מועמדותו הבוקר (רביעי) מהרשימה, זאת בעקבות בדיקת ועדת הבחירות בנושא. פרקליטיו הודיעו על כך הבוקר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר. בעקבות התפטרותו מרשימת הליכוד, כל הרשימה מהמקום ה-20 תזוז מקום אחד, קדימה כולל אלי בן דהן, שנקבע אתמול כי יוכל להישאר במקום ה-28 ברשימה.



כזכור, עידן "הוריד" את עצמו בארבע דרגות כדי שיוכל להתמודד לבחירות מבלי שיתפטר מתפקידו, כנדרש בחוק הבחירות לגבי בכירים בשירות הציבורי. אתמול הציע השופט מלצר לעידן, במהלך דיון בעניין מועמדותו, לשקול להסיר את המועמדות כדי שיוכל לחזור לתפקידו כיו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה בדרגתו הקודמת, וכבר אתמול התבטא עידן בפני השופט בדמעות כי בכוונתו להסיר את המועמדות.




עידן נבחר במקום ה-19 ברשימת הליכוד, ונטען שעשה זאת כדי שיוכל להתמודד בפריימריז של המפלגה. על מנת שיוכל להתמודד, כאמור, הוא פעל להוריד את דרגתו בשירות הציבורי, כדי שלא יצטרך להתפטר 100 ימים לפני הבחירות.

במהלך הדיון שהתקיים אתמול בנושא נשבר עידן ואמר: "אין לי כוח, אני פורש". יו"ר ועדת הבחירות ביקש ממנו להודיע לו עד הבוקר בשעה 9:00 האם הוא החליט למשוך את התפטרותו, מה שלא קרה בסופו של דבר, כאמור. 
 
הודעתו של עידן הגיעה לאחר שלאורך כל הדיון רמז יו"ר הוועדה כי הטענות לא מקובלות עליו, וכי ההליך של הורדתו בדרגה, על מנת שיוכל להתמודד, לא עומד בקריטריונים.

בראיון בכאן ב' אמר עידן: "החוק חייב אותי, לא רציתי להסיר את מועמדותי. זה פאול טכני. אין היגיון. אני שוקל כמחאה לא להצביע בכלל, לא אני ולא המשפחה שלי. אני לא מבין את הקטע הזה. עם כל זאת אני מכבד את החלטת השופט. זה מסתכל, ואני פגוע. אני לא כועס על המפלגה שלי. הייתי ואשאר במפלגה שלי. אני נבחרתי - לא קיבלתי אפילו שריון".