פרסום ראשון: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתנגד לפסילת השתתפותה של מפלגת רע"מ-בל"ד בבחירות הקרובות, בטענה שאין תשתית ראייתית מספקת לפסילתה. את העתירה הגיש היועץ האסטרטגי של הליכוד, עו"ד מיכאל דבורין, בשם המפלגה. בנוסף, מנדלבליט סבור כי יש לאשר את האיחוד בין מפלגות הימין.



בליכוד טענו כי יש לפסול את המפלגה בשל שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ובשל תמיכתה במאבק המזוין של ארגון טרור או מדינת אויב נגד ישראל.



"נראה כי הראיות המובאות בבקשות שלפנינו אינן מבססות את אותה 'מסה ראייתית קריטית', הנדרשת בפסיקה לצורך פסילה של רשימת מועמדים לכנסת", הסביר מנדלבליט בהחלטתו. 



כזכור, לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הודיעו חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי שלא יתמודדו בבחירות, ואת ראשות המפלגה תפס מטאנס שחאדה, ואחריו הפעילה הערבית היבא יזבק.



סבור כי יש לאשר את האיחוד בימין


בנוסף, היועמ"ש השיב היום למספר עתירות נוספות, בהן זו שביקשה לא לאשר את התמודדות רשימת איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) בשל "פגיעה בשוויון". עמדת היועמ"ש היא כי דין הבקשה להידחות על הסף, שכן העותר לא הצביע על עילה שבדין המונעת ממפלגות להתאחד לרשימה אחת לצורך מעבר אחוז החסימה.
כמו כן, הוא התייחס לעתירה שביקשה לפסול את מועמדותו של ח"כ אלי בן דהן, המשובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד לכנסת ה-21. עמדת היועמ"ש היא כי אין כל עילה מבוררת בדין לפסילת מועמדותו של חבר הכנסת עקב ההסכם בין מפלגת הליכוד למפלגת אח"י.