יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הציג היום (רביעי) את האלוף במילואים טל רוסו, ששוריין במקום השני במפלגה. רוסו הצהיר כי האתגר המרכזי, בראש ובראשונה, הוא היפרדות מהפלסטינים, ואמר כי "חוסר האחדות והפלגנות מחלישים אותנו". גבאי בירך אותו ותקף את יש עתיד וחוסן לישראל, אותן כינה "שתי מפלגות אווירה".



"אני שמח להיות בנבחרת המצוינת של מפלגת העבודה, זהו רגע מאוד משמעותי עבורי", אמר רוסו בפתח דבריו, והוסיף: "כמעט כל שנותיי כבוגר הייתי במערכת הצבאית. 35 שנה פיקדתי על חיילים במסגרות השונות של צה"ל, כדי לבטח את מדינת ישראל, פגשתי את אתגרי הביטחון של ישראל, בעומק לבנון, בעזה, ביהודה ושומרון, בשלל מבצעים מיוחדים בסביבתנו, בפורומים רגישים, במלחמות. את השירות הצבאי שלי אף פעם לא הפסקתי. גם כשהשתחררתי ב-2014, הייתי במילואים, לפי בקשתו של איזנקוט. בכל פעם שנקראתי לדגל, חזרתי לשרת. היום אני עולה על מדים חדשים בשירות מדינת ישראל".



"אני משוכנע שאהבת המדינה תעזור לי להשיג את המטרות בדרכי החדשה", המשיך רוסו. "אני רואה את האתגרים הביטחוניים, ואני יודע שאפשר לעשות את זה אחרת. אפשר לספק ביטחון אמיתי, המבוסס על פתרונות ארוכי טווח, על תכנון וחשיבה יצירתית, על תכנון אסטרטגי. בכוחו של צה"ל לספק את המעטפת הביטחונית מהאתגרים האלה. בראש ובראשונה, היפרדות מהפלסטינים. אני איש של עשייה, פחות של דיבורים, עשייה שמכוונת לאזרחים ולאזרחיות בישראל, וזאת הסיבה שאני כאן. לאור כל שירותי, פגשתי רבבות של חיילים, מעולם לא עניין אותי אם הם יהודים או לא דתיים, ימנים או שמאלנים, כולם היו לטובת מדינת ישראל. כמו בצה"ל, כולם שווים, כולם אחים. האחדות הזאת חסרה לנו. צריך לצאת בקול ברור וצלול. חוסר האחדות והפלגנות מחלישים אותנו יותר מהכל. אני מצטרף היום למערכת הפוליטית כדי לחזק את ערך האחדות".
 

רוסו. צילום: אבשלום ששוני
רוסו. צילום: אבשלום ששוני


לדבריו, "המעבר לשדה הפוליטי אינו קל. לעזוב את מרחב הנוחות ולהצטרף לזירה הפוליטית. זו החלטה קשה. את ההחלטה קיבלתי בימים האחרונים, אחרי שיחות עם משפחתי ועם חבריי הקרובים, וכמובן עם אבי גבאי. למרות הרקע השונה, אבי ואני חולקים תפיסת עולם משותפת, על המדינה שלנו, על העתיד שלנו. על הביטחון שלנו. שמחתי שאבי קרא לי לקחת חלק בנבחרת שהוא מוביל. ואני מודה לו על כך. אני קורא מכאן לכולנו לחזור הביתה. לחזור לדרך ולערכים. אותם ערכים שהקימו את המדינה הזו. הערכים של תנועת העבודה, עליהם גדלתי בקיבוץ שלי, קיבוץ חולתה. הערכים של מפלגת העבודה - קודם ביטחון, ויד שתמיד מושטת לשלום. מדינת ישראל צריכה את מפלגת העבודה. זוהי המפלגה היחידה שמהווה ערובה בטוחה לשינוי במדינת ישראל. ומדינת ישראל צריכה שינוי. אני שמח לקחת חלק בשינוי הזה, ומתגייס לנבחרת. תודה לך אבי על האמון, ותודה לכולם על קבלת הפנים החמה".

גבאי נגד יש עתיד והעבודה: "שתי מפלגות אווירה"
 

יו"ר המפלגה, אבי גבאי, שהציג את רוסו, הסביר: "רצינו איש ביטחון מעודכן, שיודע מה קורה בזירות השונות. איראן, סוריה, יהודה ושומרון, אדם שמאמין ושותף לדרך שלנו, לדרך המעשית, אדם אמיתי, עם עמדות ברורות, שלא חושש להגיד את העמדות שלו ומנהיג של ממש, כזה שדורות של לוחמים הלכו והולכים אחריו. אני שמח שאת התכונות האלה יש לטל".



"אנחנו מאוד שמחים על הצטרפותך למשימה הגדולה", בירך יו"ר המפלגה. "טל הוא איש הביטחון שלנו ויהיה שותף מלא לעשייה ולקרב הגדול על שינוי פני המדינה. פוליטיקה זה לא עסק פשוט, אבל לפי הסיפורים שמספרים עליך, היית כבר בכל מדינות ערב בלי שהזמינו אותך ובלי דרכון כך שאין לי ספק שגם מכאן תביא הישגים גדולים למדינת ישראל ולעם ישראל".

בתוך כך, גבאי גם תקף בחריפות את הליכוד, יש עתיד וחוסן לישראל: "הליכוד צירף היום למפלגת הבת שלו את הכהניסטים, הגזענים, המחרחרים והמסיתים. הליכוד הכריז היום סופית על פשיטת רגל ערכית על התנתקות סופית מדרכם של מנהיגי עבר שלו שיצאו ממליאת הכנסת כשכהנא עלה לנאום. לצד הליכוד יושבות 2 מפלגות האווירה שאומרות דברים לא ברורים בעניין המדיני, כן ולא. לא וכן. מפלגות שלא מציגות חזון משלהן. מפלגות שכוללות בתוכן אנשי ימין אידאולוגי קשה, כאלה שמאמינים בסיפוח ובהרחבת ההתנחלויות מחוץ לגושים המוסכמים. מפלגות שמפחדות לומר דברים ברורים אפילו על ההיסטוריה הקרובה שלנו. ההתנתקות מעזה הייתה מהלך נכון או לא? גם על זה אין עמדה".