שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (שלישי) בגל"צ והתייחס לסוגיות שונות לקראת הבחירות הקרבות, ביניהם שאלת המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במידה וייבחר ובמידה ויוגש נגדו כתב אישום. כמו כן בנט העביר ביקורת נוקבת על בני גנץ ומשה יעלון, ותקף את התנהלותם ותפקודם בצוק איתן כרמטכ"ל ושר ביטחון. "התפיסה של גנץ מסוכנת מאד לביטחון מדינת ישראל", אמר. 

כאמור, כאשר נשאל בנט לגבי המשך כהונתו של נתניהו במצב של כתב אישום, אמר כי הבחירה נמצאת בידי הציבור. "אין מקום שהמערכת הפוליטית תדיח ראש ממשלה. אם מנדלבליט יחליט להגיש כתב אישום, שיעשה זאת. על השאלה על כהונתו הציבור צריך להחליט, ככה דמוקרטיה צריכה לעבוד. אני מכיר את מנדלבליט כבר הרבה שנים. הוא אדם הגון, ישר ומקצועי ואני סומך על שיקול דעתו בעניין הזה". 

בהמשך תקף בנט את המועמד החדש בבחירות, גנץ, והביע ביקורת על תפקודו כרמטכ"ל בימי מבצע צוק איתן. "המבצע היה יכול להיות חמישה ימים במקום 50", אמר בנט, ולאחר מכן הוסיף לביקורת את הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה יעלון, "מהרגע שהבאתי לקבינט את התוכנית להשמדת המנהרות גנץ ויעלון עשו הכל כדי לא לעשות זאת. רק תקופה ארוכה אחר כך יצאנו לפעולה להשמדת המנהרות. אם היו שומעים בקולם של גנץ ויעלון היינו מתעוררים לעשרות חטופים בעוטף עזה כי הם לא רצו להשמיד את המנהרות".
בנט הוסיף עוד לביקורתו נגד גנץ ואמר כי "התפיסה של גנץ היא תפיסה מסוכנת מאוד לביטחון מדינת ישראל. תפיסה של בת יענה. בסוריה אנחנו בתפיסה הפוכה לגמרי בשנים האחרונות. אני חושב שאם אנחנו חפצי חיים אנחנו צריכים לטפל באיומים מבעוד מועד".

גנץ. צילום: פלאש 90

גנץ ישיק הערב בביתן 10 בגני התערוכה את קמפיין הבחירות שלו וישבור בכך את שתיקתו המפורסמת. על פי טיוטה של הנאום, שפורסמה אמש בחדשות 12, גנץ צפוי להתייחס לראשונה לאפשרות של הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויאמר: “לא אשב בממשלה שנגד העומד בראשה הוגש כתב אישום”. פירוש הדבר כי הוא אינו פוסל ישיבה עם נתניהו לפני שימוע. עוד צפוי גנץ לומר כי “ישראל אינה מלוכה ואין בה מלך או מלכה. משפחת נתניהו אינה משפחת מלוכה, ונתניהו אינו מלך. זו ממשלה רעה ומושחתת שמפלגת את העם”. כמו כן יאמר כי יש לקצוב את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד. במפלגת חוסן לישראל אמרו אמש כי מדובר בטיוטה וכי ייתכנו שינויים.