אמש בחצות התקבלה התמונה הסופית של הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה־25. לאחר שגוש הימין־חרדים ייצב את שורותיו ובשמאל נקבע סופית כי מרצ והעבודה יתמודדו בנפרד, תמונת הגושים בסקר "מעריב־סופהשבוע" מצביעה על תיקו 57 בין גוש נתניהו לגוש המכונה “גוש לפיד”, כלומר בחירות ללא הכרעה. הסקר נערך לפני הפיצול ברשימה המשותפת

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עם זאת המגמה המסתמנת בסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, היא של ירידה של 2 מנדטים לגוש נתניהו ועלייה של 2 מנדטים לגוש לפיד. מרצ והעבודה מתייצבות על 5 מנדטים כל אחת, בעוד רשימת הבית היהודי בראשות איילת שקד מתחזקת אך נותרת מתחת לאחוז החסימה. 

וזאת תמונת המנדטים המלאה העולה מהסקר: מפלגת הליכוד בראשות נתניהו, שהציג רשימה עם שריונים לעמיחי שיקלי ולעידית סילמן במקומות ה־14 וה־16, נותרת גם השבוע עם 31 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שהציג גם הוא השבוע את רשימתו לכנסת, כמעט ללא שינויים וללא כוכבים נוצצים, נשארת על 25 מנדטים.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ וגדעון סער היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים, ללא שינוי לעומת הסקר הקודם. כזכור הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט, מועמד המחנה הממלכתי, הצהיר בשבוע שעבר בראיון שלא לגיטימי להיות ראש ממשלה עם 12 מנדטים, אבל כרגע מפלגתו מתקשה להתרומם. 

המפלגה הרביעית במפת המנדטים היא הציונית הדתית-עוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שמאבדת בסקר הנוכחי מכוחה ויורדת מ־13 ל־11 מנדטים. בגזרה החרדית לא נרשם כל שינוי – ש”ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות משה גפני, שהתגברה על המחלוקות הפנימיות, עם 7.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, עומדת בשלב זה על 6 מנדטים, ללא כל שינוי. לעומת זאת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת השבוע במנדט ועולה מ־5 ל־6 מנדטים.  בגזרת השמאל, מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, שהדפה את הלחצים הכבדים שהפעיל עליה ראש הממשלה לפיד להתאחד עם מרצ, והגישה אתמול רשימה בנפרד, דווקא מתחזקת בסקר הנוכחי ועולה מ־4 ל־5 מנדטים, מספר מנדטים זהה שמקבלת מרצ בראשות זהבה גלאון.

יו''ר העבודה מרב מיכאלי, יו''ר מרצ זהבה גלאון (צילום: רון קדמי,יונתן זינדל פלאש 90)
יו''ר העבודה מרב מיכאלי, יו''ר מרצ זהבה גלאון (צילום: רון קדמי,יונתן זינדל פלאש 90)

מיכאלי שבה וטענה כי האיחוד יגרע מנדטים מגוש השינוי וכי השלם במקרה של העבודה ומרצ קטן מסך חלקיו. במרצ טענו כי היא לוקחת הימור גדול מדי. בשלב זה כאמור שתי המפלגות עוברות את אחוז החסימה, אך עדיין לא תפסו טווח ביטחון מהקו האדום. נועלת את רשימת המפלגות רע”ם עם 4 מנדטים. 

איילת שקד, שבתום מסע פתלתל התייצבה בראש הבית היהודי, נמצאת אומנם מתחת לאחוז החסימה, אך היא מתחזקת בסקר הנוכחי מ־1.9% ל־2.2%. גם מפלגת צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, תופעה שבמערכת הפוליטית מתקשים לעכל, מתחזקת מ־1.1% ל־1.5% אך עדיין רחוקה מחוף מבטחים.

עמוק מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת חופש כלכלי בראשות אביר קארה - 0.5%, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה - 0.2%, ישראל חופשית ודמוקרטית בראשות אלי אבידר - 0.0% ורשימת עלה ירוק-אוסרת אל־אסלאמיה עם 0.2%. מבחינת הגושים: גוש לפיד 57, עלייה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם. גוש נתניהו 57, ירידה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם ובתווך הרשימה המשותפת – 6 מנדטים. הסקר נערך אתמול ושלשום. השתתפו בו 700 משיבים. טעות הדגימה 3.7%.