על רקע האפשרות שנפתלי בנט יחזור לפוליטיקה - בסביבת ראש הממשלה לשעבר מכחישים את הדיווח שהוצג בערוץ 12, אשר לפיו הוא שוקל לחזור למערכת הפוליטית כבר בבחירות הנוכחיות בעקבות סקר שהוצג לו המנבא לו מעבר בטוח של אחוז החסימה. מטעם בנט נמסר כי אכן הועבר אליו סקר אחד שנעשה שלא ביוזמתו, אך הוא אינו שוקל לחזור לחיים הפוליטיים.

במפלגת הרוח הציונית שהקימה שותפתו לשעבר בימינה, שרת הפנים איילת שקד, כינו את אפשרות חזרתו של בנט "קשקוש" ומבהירים כי המפלגה ממשיכה להתקדם. השבוע מתכננים שקד ויועז הנדל להשיק שתי תוכניות - אחת בסוגיית המשילות והשנייה בנושא הדיור. ברוח הציונית ממשיכים לעבוד על עיצוב הרשימה על רקע המשך המגעים בין שליחיה של שקד לבין אנשיו של יוסי ברודני, יו"ר הבית היהודי וראש עיריית גבעת שמואל. בשתי הרשימות מדגישים כי הם לא מתרשמים מהסקרים שלפיהם שתיהן עלולות לשרוף קולות ולהישאר מחוץ לכנסת.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמיתי פורת, איילת שקד ויועז הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אמיתי פורת, איילת שקד ויועז הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

נראה כי אצל ברודני כבר פחות מאמינים כי יוכלו לגרום לשקד לוותר על המקומות ברשימה ששייכים לשותפיה הנדל וצבי האוזר, כדי לתת אותם לנציגים דתיים־לאומיים ובכך להביא לריצה משותפת שייתכן שתסייע להם לעבור את אחוז החסימה. בבית היהודי טוענים כי החלו לבדוק אפשרויות של חיבורים פוליטיים אחרים. זאת בעוד בתקשורת המגזרית, המזוהה עם מפלגת הציונות הדתית, מתנהל בימים האחרונים קמפיין נגד "המפלגות הבלתי אחראיות שעלולות להשליך לפח אלפי קולות של מצביעי הימין". לעת עתה, שבוע וחצי לפני המועד הסופי של הגשת הרשימות, אף מפלגה ימנית שלא עוברת את אחוז החסימה בסקרים לא מתכוונת להודיע על פרישתה.

סגן השר אביר קארה, שפרש מימינה, צפוי להשיק היום מפלגה כלכלית משלו, כפי שדווח ב"מעריב", בשיתוף פעולה עם הכלכלן גלעד אלפר. יש לציין כי אלפר התמודד בעבר בבחירות בראש מפלגה משלו וכן בשיתוף פעולה עם מפלגת זהות של משה פייגלין. בתוך כך, צפויה מפלגת המחנה הממלכתי בראשות שר הביטחון בני גנץ להשיק את קמפיין הבחירות שלה ביום שלישי במתחם אקספו 2 (לשעבר גני התערוכה) בתל אביב. אצל גנץ אומרים כי הם הגיעו לספטמבר מוכנים, אחרי שבחודש הקודם סיימו אנשי המפלגה את כל פעילויות ההיערכות: גיבוש צוותי השטח וצוותי הקמפיין, התארגנות המטות ובניית המסרים העיקריים.

במרכז אירוע ההשקה יעמוד מסר של שלושה תרחישים אפשריים בראייתם של גנץ ושותפו השר גדעון סער מתקווה חדשה. בתרחיש הראשון נתניהו והליכוד משיגים 61 מנדטים ומקימים "ממשלה צרה ומסוכמת". בשני גנץ מצליח להקים "ממשלה רחבה, בדגש על הלגיטימיות שלה ('לא עוד מפלגה קטנה שדורשת לעצמה ראשות ממשלה')". התרחיש השלישי, לפי המחנה הממלכתי, הוא סבב בחירות נוסף.

במחנה הממלכתי תוקפים בצורה חצי עקיפה את ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואומרים: "הוא האדם היחיד שייהנה מעוד מערכת בחירות, משום שימשיך לכהן כראש ממשלה מעבר". המסר של גנץ נגד לפיד מדגיש את אסטרטגיית הקמפיין של המחנה הממלכתי, שמתכוון להילחם נגד יש עתיד על העמדה המובילה בתוך הגוש.

זאת ועוד, מפגינים מתנועת קריים מיניסטר הותקפו אתמול במהלך הפגנה נגד נתניהו בגשר ראשונים בראשון לציון בידי כמה בחורים וילדה שחלפו במקום והחלו ליידות לעברם אבנים. שניים מהמפגינים פונו במצב קל לבית החולים קפלן. המשטרה פתחה בחקירה.