מייסדי עוצמה יהודית מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ונועם פדרמן, הודיעו על פרישתם מהמפלגה מאחר כי לדבריהם ח"כ בן גביר "הלך שמאלה מדי". ח"כ בן גביר שוחח היום (חמישי) עם סיוון כהן ב-103FM והתייחס לדברים: "זה לא חדש לי. אני אוהב אותם אהבת נפש, לא תשמעי מילה רעה אחת".

פעילי ימין נגד בן גביר: "שינה את אמונתו, לא הכל סביב אם נתניהו יזמין לבריכה"

"אני לא הרב כהנא": ח"כ בן גביר ממשיך בניסיון התמתנות?

"אני באמת לא אגיד עליהם משפט רע, אני כן יכול להגיד דבר אחד, ואני לא רוצה להתייחס ספציפית אליהם - יש כאן משהו מעניין, אני במשך השנים האחרונות אומר פעם אחר פעם, אני לא הרב כהנא, אני מעריך את הרב כהנא, אבל אני לא בעד לגרש מכאן את כל הערבים. אני חושב שצריך לגרש מכאן את המחבלים, את אלו שזורקים אבנים, בקבוקי תבערה. מצעד הגאווה, שאלתם אותי לא פעם ולא פעמיים, אמרתי שאני נגד המצעדים כאלה אבל אם היה לי בן להט"ב הייתי מחבק אותו, כי זה הבן שלי. אני אומר את זה פעם אחר פעם ואתם לא מאמינים. שמעתם את נועם, שמעתם את ברוך - זו האמת. אני יודע דבר אחד, שאני אומר את הדברים לא אחד בפה אחד בלב. "9 שופטים, לא חלק, לא רוב, 9 מול 0, פעמיים אמרו 'הפכנו את החומר, הבן אדם לא גזען", הוסיף.

"אני גאה באשתי, אשת ציבור בפני עצמה, פעילה למען עם ישראל, הר הבית. אידאליסטית, מורה, אני גאה בה. וכן היא מעורבת, אני מתייעץ איתה, אני אומר בגאווה - היא משפיעה על ההחלטות שלי", המשיך ח"כ בן גביר והוסיף כי " אני חושב שבסה"כ היא מסכימה עם דעותיי. ברור שיש לפעמים חילוקי דעות, אבל בסוף שנינו רואים את המטרות ששמנו לעצמנו - להקים בית של דאגה לעם ישראל, לחיילים שלנו, לאזרחים שלנו, לילדים שלנו".

"אנחנו הולכים 20 צעדים רחוק מדי. מה שנחשף זה שהכרנו כשהיא נעצרה על פינוי מאחז, ואני גאה בה שהיא הקריבה מזמנה למען הקמת מאחזים, שהייתה פעילה למען פולארד, שהיא פעילה למען שוויון זכויות בהר הבית, אני גאה באשתי. יש דבר שהוא בעייתי? להפך. אני גאה בה בגאווה גדולה", אמר.

לשאלה, האם ח"כ סמוטריץ' קיצוני יותר ממנו, אמר בן גביר: "אני לא בטוח, אבל אני כן בטוח בדבר אחד - יש כאלה שחושבים שאתה לא לגיטימי. אני לא משווה את עצמי, אני ציוני אוהב ישראל, אבל אם איבתיסאם אומרת שצריך להשמיד את זכרון, היא בכנסת ישראל ועליה בחיים לא היית אומרת 'יש שאלה'. אם הורוביץ שחשב שצריך לשפוט את חיילי צה"ל, את הילדים שלנו, בהאג, הפך להיות שר בריאות אז יש שאלה עליי? למה? כי אני אוהב את המדינה הזאת? שאני נלחם על המדינה?".

"נכון שבעבר לפני 20 שנה אמרתי שצריך לגרש את כל הערבים, ובעבר תליתי תמונה של גולדשטיין בבית, היום אני לא נמצא שם. אני לא רוצה להתנצל, אני לא חייב התנצלות בפני אף אחד שלא תהיה אי הבנה. אחת הסיבות שלא הורדתי את התמונה כל כך הרבה שנים זה כי אמרתי 'אני לא חייב לשמאל שום דבר'", אמר.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך, התייחס לחזרתו של פולארד מהודעת התמיכה שפרסם באיילת שקד: "אני חושב שניצלו את התמימות של פולארד. הוא גיבור, אני לא מבין מה הוא מצא אצל שקד, אני מאוכזב משקד מכל ההליכה שלה בשנה האחרונה עם האחים המוסלמים אבל זה לא מפתיע. כשאנחנו רואים את הסקרים, אני וסמוטריץ' מקבלים 12, אומרים לי 'אתם במגמת עלייה', ולעומת זאת שקד לא עוברת את אחוז החסימה. הציבור יודע מה האמת ומה השקר, מי נלחם למענו ולמען העם".

על הקשר עם נתניהו, אמר ח"כ בן גביר: "אנחנו מדברים. מצד שני מקשיב לו זאת לא ההגדרה הנכונה. קיבלתי החלטות בשנים האחרונות שנתניהו לא התלהב מהם. אני בסופו של דבר עושה מה שטוב לעם ישראל, נתניהו מנהיג המחנה הלאומי, אני נותן לו חיבוק חזק, אני רוצה שהוא יהיה מנהיג אבל שאף אחד לא יתבלבל - הוא יהיה ראש הממשלה ותהיה פה ממשלת ימין מלא מלא. הסיפור כאן זה מה הציבור ייתן, אם הציבור ייתן 15 מנדטים אז את מבינה שלא תהיה ברירה אלא ללכת איתנו. אני לוקח הכול בחשבון אבל אני דבר אחד יודע - בסופו של דבר זה תלוי בגודל שלנו, נהיה גדולים ונוכל להעביר את החלומות שלנו".

"החלום שלי שנעביר חוק חסינות לחיילים, אם בא מחבל הם יורים בו ולא צריכים למצוא את עצמם במצ"ח אחר כך. התנאי שלי הוא תנאי אידיאולוגי. לא תוציאי ממני איזה שר אני רוצה להיות. אני לא בא על תקן דחליל והחלום שלי זה שיהודיות יוכלו ללכת בקניון, שמשפחה יהודית תוכל ללכת בעכו בחוף הים. ראיתי את החוק לגירוש מחבלים שלי, רוב תומכי לפיד תומכים. מה זה אומר? שהעם שלנו ימני והפוליטיקאים לוקחים אותו שמאלה", הוסיף.

בסיום, התייחס בן גביר לאולטימטום שהציב ח"כ אמסלם בפני נתניהו, ולפיו במידה הוא לא יקבל את תיק המשפטים, הוא יישאר מחוץ לממשלה: "אני לא מתייחס למה שקורה בליכוד, אני מתייחס לזה שאנחנו חייבים להקים כאן ממשלת ימין מלא. אם אני אהיה בממשלה זו לא תהיה ממשלה רק לדיבורים, אני רוצה מעשים. מגיע לעם שלנו לא רק פוליטיקאים שיגידו ימין וילכו להתסחבק עם אחמד טיבי. בסוף חלומות הימין זה לא משהו מופרך, זה משהו שאת, המשפחה שלנו וכל המאזינים שלנו בסה"כ יוכלו ללכת ברחוב בכבוד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm