חיים רמון, לשעבר שר המשפטים, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM על רקע סקרי המנדטים האחרונים בערוצי הטלוויזיה והבחירות המתקרבות, ואמר כי למרות הכול, "ב־15 בספטמבר תהיה רשימה מאוחדת של בן גביר וסמוטריץ', הם ילכו יחד".

לקראת מפץ פוליטי? "במידה ונתניהו לא יקבל 61 מנדטים, הכול הולך להשתנות"

לשאלה מדוע שבן גביר יעשה זאת, ענה רמון שהסיבה היא שיו"ר עוצמה יהודית מבין כי הסקרים הם אינם דבר מחייב ולא מדובר בתמיכה מסיבית בו: "זה אנשים שמבטאים בעיקר מאז שומר חומות את חוסר שביעות הרצון מהיעדר משילות בערי ישראל, הם באים אליו כהצבעת מחאה בסקרים, זו תופעה ידועה".

עוד הוסיף רמון כי "סמוטריץ' צריך להבין, בן גביר מסכים שהוא יהיה ראשון, ואם מישהו לא יהיה מרוצה גם נתניהו יתגייס וייתן להם מנדט. בהתחלה נתניהו היסס, אבל כרגע הוא מבין שזה הימור גדול מדי והוא ילחץ בכל כוחו, כפי שהוא עשה בקדנציה הקודמת, והם ילכו יחד. בן גביר לא יקבל 8-9 מנדטים והדבר האחרון שהוא יקבל מנתניהו זה את תיק המשפטים".

בהמשך, התייחס שר המשפטים לשעבר לאופציית הממשלה יחד עם בני גנץ: "בהנחה שיחד עם בן גביר יהיו לנתניהו 61 הדבר הכי מרכזי שהוא יעשה זה ללכת לגנץ ולהגיד 'נעשה ממשלה, ואתה תחליט אם בן גביר הקיצוני יהיה במשחק, בתפקיד משמעותי', למרות שהוא לא ייתן לו בסוף. זה מה שיקרה וגם את זה בן גביר יודע, הוא יודע למה נתניהו עד היום לא הצטלם איתו אפילו בכנסת, לא תמצא תמונה משותפת של ביבי ובן גביר". 

לטענה כי אם נתניהו משיג 61 - זה לא רק בן גביר שיושב על הצוואר, השיב רמון: "שום דבר לא פשוט לנהל 61 אבל ראינו כבר ממשלה יותר מורכבת, הרבה הפחות הומוגנית, והיא הצליחה להחזיק שנה. אם לנתניהו יהיו 61 מנדטים אני מניח שהוא קודם כל יקים ממשלה בהערכה שסמוטריץ' ובן גביר ילכו יחד, ואז ינסה להרחיב אותה כמעט בכל מחיר עם גנץ, אבל אנחנו עוד לא שם. הוא לא ייתן לגנץ להיות ראש הממשלה ברוטציה, אבל הוא ינסה להגיד 'בוא תמתן את הקיצוניות'".

לשאלה האם גנץ ייעתר, רמון סירב לתת תשובה חד-משמעית: "אני לא אמרתי שהוא ייתן או יצליח, אבל אמרתי שנתניהו יעשה הכול על מנת לשכנע אותו, כולל להקים אוהל מול ביתו של גנץ בראש העין".

שר המשפטים לשעבר התייחס בסיום הריאיון ליו"ר הרוח הציונית, איילת שקד: "איילת שקד משלמת את המחיר של הפרת ההבטחה, כמעט ההונאה, של ימינה. יש האומרים שזה היה מכוון. ימינה מתרסקת לחלוטין, היא לא קיימת, כל מי שהיה בימינה הוא לא בימינה. הוא הולך למקום כזה, חלק הבייתה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM