בחירות 2022: לאחר חילופי האשמות בין יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, ויו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', החליט הראשון כי ירוץ ברשימה נפרדת. זאת, על רקע המשך ההכנות של המערכת הפוליטית לקראת הבחירות שעתידות להתקיים ב-1/11. מי שלא הביע שביעות רצון מההחלטה, הוא ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו

סמוטריץ' הגיב לדברים ואמר: "‏שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר ובעז"ה לעתיד בנימין נתניהו ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

חבר הכנסת בן גביר, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "אדוני רהמ לשעבר ובעתיד. אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ למען אחדות שוויונית, קבענו פגישות שסמוטריץ ביטל, אחרות התבררו כסרק. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין!".

בנימין נתניהו  (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, בסרטון חדש שפרסמה היום (שלישי) סיעת הליכוד, אמר נתניהו כי "אני מאחל הצלחה לכל המתמודדים בפריימריז של הציונות הדתית, ואני בטוח שתיבחר רשימה מצוינת. לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם. לכן אני קורא ל׳ציונות הדתית׳ ול׳עוצמה יהודית׳ לרוץ יחד בבחירות. אסור לקחת סיכון".

"רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת. איחוד הכוחות הוא צו השעה", הוסיף.

קריאתו של נתניהו לבן גביר וסמוטריץ לרוץ ביחד מגיעה ברקע הערכה כי בסוף הקמפיין, אי שם בשלבי "הגוועלד המסורתי", הליכוד בטוח ישתה קולות גם לעוצמה וגם לציונות הדתית. נתניהו בטוח כי סחף בימין לכיוון הליכוד הוא הדבר הבלתי נמנע שעלול לסכן את אחת משתי המפלגות או אפילו את שתיהן.

כזכור, חבר הכנסת בן גביר הכריז בשבוע שעבר על ריצה עצמאית. לדבריו, ""בשנה האחרונה אני מנהל מסע להצלת ישראל, שנה של ממשלה נוראית שסיכנה את המדינה שלנו", פתח ואמר בן גביר. "זו הייתה שנה קשה שבה הטרור הרים את הראש ויהודים נרצחו שוב ושוב בסכין, באקדח ובתת מקלע. רק במוצאי שבת האחרונה עברנו עוד פיגוע קשה. ראינו איך ערבים מיפו מעודדים שיגור לעבר תל אביב".

איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

"בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל כדי שנרוץ יחד עם חברי במפלגת הציונות הדתית. תחילה סמוטריץ' סירב למו"מ, אחר כך הוא הסכים רק למראית עין, עכשיו הוא דורש לעצמו 6 מקומות מתוך שמונה. הוא דורש לעצמו 3/4 מהמפלגה הזאת, ויתרתי על המקום הראשון - זה לא הספיק לו, ויתרתי על השוויון ברשימה - זה לא הספיק לו". 

"בשונה מחברי בצלאל אני רוצה לתת ייצוג לכל הציונות הדתית, אבל לא רק. לצערי למרות כל הוויתורים שלי סמוטריץ בחר שלא לרוץ ביחד כי הוא רוצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. עדיין נותרה בי התקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך יחד. לכן, בלב שלם אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - אני מכריז על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות", סיכם.