לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: מוטי אוחנה.

מוטי אוחנה מתמודד לרשימת הליכוד בכנסת 

מי אני? 

"אני יליד טבריה, בוגר החוג במזרחנות והיסטוריה של האוניברסיטה העברית. שימשתי כיו"ר תא הסטודנטים של הליכוד, ולאחר מכן מנכ"ל אגודת הסטודנטים, בהמשך, מנכ"ל ויו"ר 'אקדמון', יו"ר חברת התיירות 'איסתא'. חבר הנהלת ההסתדרות הציונית, חבר דירקטוריון קק"ל, חבר מרכז ליכוד, חבר לשכת הליכוד. כמו כן, הייתי יועץ של דן מרידור במשרד האוצר והמודיעין. הקמתי עמותה בשם 'התנועה לצדק משפטי' למען צדק במערכת המשפט".

למה לבחור בי?

"אני ליכודניק שורשי מבטן ומלידה, גדלתי בפריפריה ומשום כך אני אשים את הפריפריה בראש סדר העדיפות הלאומית. את הקרב על יו"ש ניצחנו, איש לא יפנה את יו"ש ולא תוקם שם מדינה פלסטינית. עכשיו אנחנו צריכים לנצח את הקרב על ערי הצפון והדרום. הגיע הזמן למחוק את בנייני הרכבות שהוקמו בשנות ה-50 ולבנות שם מגדלים ופיתוח תשתיות בדיוק כמו בתל אביב. בנוסף אלחם למען צדק במערכת המשפט ותיקון הכשלים במערכות החוק".

פרט אחד שלא ידעתם עלי

"כמה חודשים טובים לפני שרבין נרצח, הייתי מנכ"ל אגודת הסטודנטים בירושלים. מישהו בא ואמר לי שהוא מוכן לרצוח את רבין. הלכתי לשב"כ מסרתי את המידע רק שלא הוא האיש שרצח את רבין".