בסקר מיוחד של 'אולפן שישי' שנערך בקרב צעירים בגילאי 18-25, עלה כי בהצבעת הצעירים גוש נתניהו מגיע ל-71 מנדטים. דובר צה"ל לשעבר, רונן מנליס, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים: " איך יכול להיות שבקרב צעירים, 18 עד 25, הכוח העולה, המפלגה השנייה בגודלה, היא מפלגה שהמספרים שלה בקרב הצעירים, גדולים מהמאפיינים הרגילים של מי שהמפלגה הזאת כיוונה אליה בעבר?". 

בן גביר משיב לביקורת: "מה כ"כ מסוכן בי? שאני בעד החיילים שלנו?"

במהלך ביקור בירושלים: בן גביר נזף באחד מתומכיו שקרא "מוות לערבים" | צפו


 

"שומר החומות הוא אירוע סופר חמור, שכלל תושבי ישראל נחשפו לתופעה שהייתה ידועה רק בפריפריה. את אובדן המשילות לא חוו במרכז כמו שחוו אותו בפריפריה, ושומר החומות שם את זה בפרונט של המדינה. ואז מגיע איתמר בן גביר, כשהמדינה במשך הרבה מאוד שנים – לא משנה מי בשלטון – לא מצליחה לטפל במשילות. ובשורה של סיסמאות, שברור שהן לא יקרו, (בן גביר) מצליח לחתוך קהלים", הוסיף.

"מה זה לחתוך קהלים? זה להביא בוחרים שהם לא הבוחרים הרגילים של איתמר בן גביר", המשיך מנליס וטען כי "אלה אנשים שלא בהכרח מעניין אותם מה קורה ביהודה ושומרון, שלא כל כך מעניין אותם מה דעתו על הפלסטינים, לא בטוח שהם בכלל אמוניים, כמו שאתה קורא להם, אבל הם מצאו בו פתרונות קלים, ואז אתה רואה שהוא הולך ועולה. אנשים שהצביעו במשך שנים לליכוד, לימינה, ופתאום הם אומרים בן גביר".

לדבריו, "איך עדיין יכול להיות מצב שאדם שהוא לא מה שאתה מכנה 'אמוני', חי את חייו בשקט ובשלווה - מגיע למצב שהוא אומר, 'אני הולך להצביע לפתרונות של איתמר בן גביר'. יש פה משהו עמוק, זו לא רק דמוגרפיה. איך מצליח בן גביר להביא מנדטים מ-ג' (יהדות התורה)? אלה אנשים שקמים בבוקר ומצביעים למה שהרב אמר. יש פה תופעת עומק". 

"אני חושב שזה שהצעירים מצביעים בין גיל 18 ל-25 כבר חמש פעמים או ארבע מביא לזה שאתה גם מתאכזב ממי שהצבעת לו. אני טוען שיש פה עניין גם של הצד השני, של להסביר למצביעים, לא משנה איפה הם, שהמסרים שלו דמיוניים. לכתוב על שר הביטחון רצף הכפשות בטענה שכמעט צריך לעצור אותו (את גנץ) על טרוריזם, לפי המשפטים של בן גביר - זה מצב אבסורדי שאדם בישראל אומר, 'אני אצביע לבן אדם הזה'. אני לא מצליח להבין למה כל דבר הופך להיות ישר גזענות. אני כבר לא יודע מה אני צריך להגיד. האם אני מהפריפריה, לא מהפריפריה? האם המשפחה שלי מהפריפריה או לא מהפריפריה? האם אני דור ראשון בישראל לעולים שישבו בכלא בשביל לעלות לארץ? מה צריך להגיד כדי שיהיה אפשר לנהל איתכם דיון ענייני?", סיכם. 

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, fm103