בחירות 2022: על רקע ההכנות במערכת הפוליטית לקראת הבחירות שיתקיימו ב-1/11, תוצאות סקרי המנדטים האחרונים ממשיכים להדאיג את מנהיגי מפלגות השמאל של המפה הפוליטית. בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' (מרצ) השתתף הבוקר (שבת) באירוע "שבתרבות" באקה אל-גרבייה והתייחס לעתידו הפוליטי ולאיחוד אפשרי עם מפלגת העבודה. השר הגיע לאירוע כשהוא מלווה במאבטח, לאחר הירי לעבר סוכת האבלים בה ביקר בכפר קאסם. 

בפתח דבריו, התייחס השר פריג' לאלימות במגזר הערבי: "השיח על שמירת שלטון החוק והדמוקרטיה, הוא קודם כל שיח של יהודים. אתם אומרים רל"ב, רק לא ביבי, אצלנו זה רק לא אלימות. אתמול בלילה הייתי בערב בניחום אבלים, שעה אחרי שהלכתי, הגיע גבר צעיר לרוקן מחסנית על כל מי שנמצא שם. אתם מדברים איתי על דמוקרטיה אנחנו מדברים איתכם על חיים. אם לא יהיה שינוי בביטחון האישי, אין ממשלת שינוי, לא תהיה ממשלת שינוי ואיך סיכוי לממשלת שינוי. זכויות אדם הן פריבילגיה למי שקודם כל רוצה ביטחון אישי".

השרים הורוביץ, פריג' וזנדברג (צילום: אבשלום ששוני ופלאש 90)
השרים הורוביץ, פריג' וזנדברג (צילום: אבשלום ששוני ופלאש 90)

בהמשך, הביע תמיכה באיחוד בין מפלגת העבודה למרצ: "חייב שתהיה מפלגת שמאל ברורה חדה, לא עמומה. לשם כך מרצ ומפלגת העבודה חייבות להתאחד מטעמי אידאולוגיה ומטעמי אחריות. מרצ יצאה ממפלגת העבודה להיות מצפן ערכי. אז מפלגת העבודה היתה חלופה שלטונית, היום היא חמישה שישה מנדטים. זו פנטזיה להחזיר עטרה ליושנה שיום אחד מרב מיכאלי תהיה ראש ממשלה. כשתהיה נבנה לה ארמון".

פריג' הוסיף: "עכשיו צריך לאחד את מפלגת העבודה עם מרצ. צריך שמאל שלא נאבק על חייו, להפסיק לחיות את העבר. אין קדושה באותיות, לא אמת ולא מרצ. מי שמקדש אותיות ימות איתן". בסיום התייחס ליו"ר רע"מ, מנסור עבאס: "נולד מנהיג בחברה הערבית שהעז לשחות נגד הזרם. מי ששוחים נגד הזרם הם הלוויתנים והכרישים.  רק הדגים המתים שוחים עם הזרם".