המשא ומתן הקואליציוני מתחדש: צוותי המשא ומתן של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד חידשו הבוקר (שלישי) את השיחות על הקמת "ממשלת שינוי", אם כי על "אש נמוכה". לכולם ברור כי עתידה של ממשלת השינוי תלוי באופן ישיר בהמשך המתיחות הביטחונית. כל עוד נמשך הסבב, מנסור עבאס ישמור על פרופיל נמוך ולא יבוא, ואם הסבב יתארך ויתמשך עוד שבועיים-שלושה, הסיכויים להקמת הממשלה ישאפו לאפס.

אתמול הופסקו המגעים בין ימינה ויש עתיד לבין מפלגת רעם של מנסור עבאס, על רקע הסלמה בדרום וההתפרעויות בירושלים. ראש עיריית רמתן, כרמל שאמה הכהן, מקורבו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, אמר הבוקר בראיון ב-103FM, כי "עד להסלמה אתמול, ממשלת השינוי הייתה כבר עניין סגור לקראת חתימות".

על פי דיווחים מהימים האחרונים, סוגיית חלוקת התיקים כמעט נפתרה, אם כי אתמול השמיע לפיד ביקורת כלפי חלק מראשי הסיעות, שלדבריו מעכבים את הקמת הממשלה. "מי שיתקע את הקמת הממשלה הציבור לא יסלח לו. בואו נעשה טוב", אמר בישיבת הסיעה. 

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, השיבה לביקורת, ואמרה בישיבת סיעתה כי "אני חזרתי ואמרתי שמפלגת העבודה מחוייבת להקמת ממשלת שינוי. אנו בעד מאמץ להקים ממשלה כזו. היא תעשה את זה עם כל שבעת המנדטים שלה. אנחנו מחוייבים לייצג את המנדטים שלנו. במהלך המשא ומתן עשינו ויתורים, מבחינתנו אנחנו מוכנות ומוכנים לסגור כבר היום".