חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר, ממפלגת יהדות התורה, פנו היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב, בו ביקשו ממנו להצהיר כי יעניק את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות, לכל מועמד מהימין שיצליח לאחד סביב שולחן הממשלה את מפלגות הליכוד, תקווה חדשה, ימינה, החרדים והציונות הדתית.

פרוש ואייכלר נימקו את בקשתם בכך שמדובר בניסיון אחרון לבלום בחירות חמישיות, או הקמת "ממשלת שינוי". לדבריהם, נתניהו צריך להתחייב להיות שני ברוטציה, במטרה לשלול מנפתלי בנט "את הסיבה לרוץ לחיקו של גוש השמאל".

בגוש השינוי לא ממהרים לקנות את המכתב של פרוש ואייכלר, וגורמים בגוש אף אמרו כי "התרגיל שקוף ומי שעומד מאחוריו הוא נתניהו עצמו". לדבריהם, הסיפור כולו נועד להביא את בנט למו"מ השווא עם הליכוד ולשרוף את המשך תקופת המנדט של יאיר לפיד.

ישראל אייכלר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ישראל אייכלר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתב כתבו חברי הכנסת כי "כידוע, במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה. בקשתך לשמור גם עכשיו על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים מובנת בהחלט, כדי שלא לתת יד להקמת ממשלת מרכז-שמאל".

עוד הם הוסיפו: "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים. לכן צריכים לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן. הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך, בטרם תקום ממשלת שמאל, כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין, את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני".

בתגובה לכך, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר: "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

גורם בליכוד מסר: "מדובר בעניין פנימי ביהדות התורה שאין לו שום השלכה לגבי המחויבות המוחלטת בינינו לממשלת ימין".