חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) שלח היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הגיב להצעת הליכוד שהופנתה אליו. "נכשלת בטיפול בעצמאים ובעסקים הקטנים. לפני מספר חודשים ישבתי איתך במעונך והנחתי על שולחנך רשימת רפורמות שיועילו לעסקים לצאת ממשבר הקורונה. היו בהן הצעות לריסוק הרגולציה והבירוקרטיה המסואבת, לרשת ביטחון לעצמאים ועוד. חלק מההצעות לא הצריכו אפילו חקיקה. לצערי, כשישבנו אצלך ביקשת את קולותינו מבלי שתבטיח לקדם את צרכינו", כתב.

הוא הוסיף ופנה לנתניהו: "נכשלת בהרכבת ממשלה. על אף כל הניסיונות וכל השטיקים והטריקים – לא הצלחת בהרכבת ממשלה שתחזיק מעמד בשנתיים האחרונות. יתרה מכך, מפלגת ימינה הודיעה מראש שתיכנס לממשלת ימין  ולצערי במקום לעסוק בהרכבת ממשלת ימין עסקת בגידופים אישיים כלפי נפתלי בנט. חבל".

בסיום המכתב, קארה קרא לנתניהו ולליכוד להיכנס לממשלת אחדות. "אני מציע לך ולחברי הליכוד להצטרף אלינו, לממשלה בראשות נפתלי בנט, כזו שתחבר את חלקי העם מתוך אהבת ישראל וראיית טובת האזרח.  אשמח לתשובתך החיובית למען מדינת ישראל ועם ישראל", סיכם.

מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו או מי מטעמו מעולם לא נתנו שום הבטחה לאביר קארה. מדובר בספין מגוחך של בנט שנועד להסיט את תשומת הלב מכך שהוא דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בניגוד לכל התחייבויותיו לבוחר".

גם ח"כ עידית סילמן מימינה דחתה, לדבריה, הצעת עריקה מהליכוד: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא. אינני מעונינת בכך, אלא במניעת בחירות חמישיות ובעצירת הכאוס אליו הובלת את המדינה. אני ממשיכה בכל הכוח עם נפתלי בנט על מנת להקים ממשלה טובה בישראל בהקדם האפשרי. אני מאמינה בדרכו של בנט, בתנועת ימינה, וביכולתו של העם הנפלא שלנו לשתף פעולה בעת הזו".

גם חבר הכנסת ניר אורבך דחה את הצעת נתניהו לערוק. "תודה מר נתניהו, אך לא", מסר אורבך בהודעה לתקשורת. "אין צורך לקרוא לנו בנאומים לאומה ולשלוח שליחים עם הצעות. גם בפוליטיקה, נאמנות וחברות הן ערך עצום בעיני. כאיש ציונות דתית שמאמין בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, אני מאמין בכל לבי שהדרך של בחירות חמישיות שאתה מנסה להוביל אליהן היא דרך ללא מוצא לישראל".