ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (חמישי) את יו"ר ימינה נפתלי בנט, באומרו כי הוא "מסתיר את האמת. הממשלה שיקים תהיה ממשלת שמאל רופסת שתרכין ראש מול הלחצים הבינלאומיים ותחזיר אחורה את כל ההישגים לנו".

את הדברים אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה במלון קרלטון בתל אביב. "כבר ב-2013 בנט ואיילת שקד מנעו מאיתנו להקים ממשלת ימין, אתם זוכרים את 'ברית האחים'. ב-2019 הם פיצלו את הימין, לא עברו את אחוז החסימה ושוב מנעו ממשלת ימין. עכשיו הם עושים זאת בפעם השלישית בהונאה שלא הייתה כדוגמתה", הוסיף.

נתניהו אמר כי בנט מנסה "להסתיר את העובדה שהוליך שולל את בוחריו. ח"כ שיקלי הוא אדם עם יושרה וערכים שבניגוד לבנט מסרב להפר את ההבטחה. זה המעשה האמיץ והמתחייב. כך גם איילת שקד ועוד חברים מימינה צריכים לעשות את המעשה הנכון".

"שמעתי את בנט אומר אתמול שהממשלה שיקים לא תטפל בנושאים שנויים במחלוקת. אז במה היא תטפל? כל הנושאים שנויים במחלוקת. מה, נחזור לכלכלה הסוציאליסטית של מפלגת העבודה?", הקשה על בנט. "אם ימינה הייתה אומרת לפני הבחירות שהם מתכוונים להקים ממשלת שמאל בראשות לפיד עם רוב מוחלט לשמאל הקיצוני, אף אחד מהם לא היה יושב היום בכנסת". בנוסף הפציר נתניהו בחברי ימינה להתנגד "לממשלה עם  לפיד והשמאל הקיצוני. הם יכולים לקנות את עולמם ביום אחד".

עוד אמר רה"מ: "אני רוצה להרגיע אתכם, אני לא הולך לשום מקום. אני נשאר פה, נלחם יחד איתכם עד שננצח. אני אומר לכם שזה לא מידרדר לבחירות כי אף אחד לא רוצה בחירות. בנט מנע הקמת ממשלת ימין. רצינו ממנו דבר אחד - שיצטרף לגוש של 59. ה-59 היה מביא את ה-61".

כזכור, אמש נאם רה"מ בפני התקשורת ותקף את בנט, לאחר שזה צידד בהקמת ממשלת אחדות: "הוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת, ניצן הורוביץ מסכים לתביעה נגד ישראל בהאג. עם לפיד אפשר להילחם בהסכם הגרעין מול איראן? מרב מיכאלי קראה לא לשלוח את ילדינו לצה''ל".

ח''כ גלית דיסטל אטבריאן וח''כ לשעבר אסנת מארק בכניסתם למלון קרלטון (צילום: אבשלום ששוני)
ח''כ גלית דיסטל אטבריאן וח''כ לשעבר אסנת מארק בכניסתם למלון קרלטון (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי גוש הימין וסיכם איתם שהם ממשיכים מאוחדים בהתנגדותם לממשלת שמאל. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נעדר מהפגישה מסיבות רפואיות.

ראשי הגוש קראו לבנט, שקד וחברי הכנסת של ימינה לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה.

הפגישה נערכה על רקע הענקת המנדט להרכבת הממשלה לידיו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה ב-28 הימים שניתנו לו. לפיד ימסור הצהרה לתקשורת הערב בשעה 20:00 וצפוי לדבר על המאמצים להרכבת הממשלה.