יומיים בלבד לפקיעת המנדט של בנימין נתניהו להרכבת ממשלה אומרים בגוש נתניהו הערב (ראשון) כי המגעים עם בני גנץ נמשכו עד סוף השבוע למרות שהגדירו את דרישותיו של יו"ר כחול לבן "מוגזמות".

"בין יום חמישי ליום שישי עוד התנהלו דיונים אינטנסיביים בין נציגי הליכוד וכחול לבן", הם מספרים, וחושפים כי גנץ דרש הקמת ממשלה פריטטית למרות שלליכוד 30 מנדטים ולמפלגתו שמונה בלבד, תיקי שרים לכל שרי כחול לבן המכהנים היום בממשלת המעבר ומינוי ח"כ איתן גינזבורג ליו"ר הכנסת בשנתיים הראשונות שבהן גנץ יכהן כראש ממשלה. 

מנגד הביעו בתקווה חדשה חשש מפני חבירה של גנץ לנתניהו והציעו מהלך מונע משלהם: הוצע לגנץ לכהן ראשון ברוטציה ואחריו יכהן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, והכל במסגרת ממשלה שבה ישתתפו כחול לבן, יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ, עם תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת ורע"מ של מנסור עבאס. לגנץ נאמר: "הנטייה היא להקים ממשלה ללא ימינה משום שנפתלי בנט לא מסוגל לקבל החלטה ולהתקדם. הוא תוקע את כל הגוש ועדיף להתקדם בלעדיו מאשר לא להתקדם כלל".

על פי ההשערות בחוגים הפוליטיים ייתכן שההצעה היא כלי לחץ על בנט כדי לגרום לו לקבל החלטה.

ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתגובה: "״פייק ניוז מוחלט. לא היה ולא נברא״.

על פי הערכות גוש נתניהו, הצעה זו היא שגרמה לגנץ להכריז בישיבת סיעתו אתמול: "הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. נעולה. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי". בליכוד מספרים כי בשיחה האחרונה שהתקיימה בינם לבין נציגי כחול לבן, האחרונים הביעו חוסר אמון ברצינות כוונותיהם של נתניהו ואנשיו להיענות לחבילת הדרישות של גנץ. "בזה נפסקו המגעים בינינו", טוענים בליכוד. 

בעניין המגעים עם ימינה אומרים בכירים בגוש השינוי: "המשא ומתן שלנו נמשך, אבל מחכים להחלטה של בנט עם איזה צד הוא הולך, והוא לא מחליט. עד אז אין לנו איך לסגור תיקים ומשרדים. לא נוכל לגמור את הסיפור. בינתיים אנחנו מארגנים ניירות עבודה כדי שנוכל לנוע קדימה הכי מהר שאפשר, מהרגע שתהיה החלטה. לא בטוח שמדובר באיסטרטגיה של בנט להתקדם בשני הצדדים במקביל עד לרגע האחרון. מדובר בהתלבטות אמיתית, עמוקה, שתשנה את גורלו הפוליטי והאישי".

במקביל ממשיכים בגוש נתניהו לנהל שיחות עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על הדרכים שיאפשרו הקמת ממשלת ימין בתמיכה מבחוץ של רע"מ. האפשרות שנבחנת כעת היא שבשלב ראשון הציונות הדתית תתמוך בהקמת ממשלת המיעוט הימנית, שתקום על בסיס הרוטציה בין נתניהו ובנט, אך לא תיכנס לממשלה זו. זה יאפשר לממשלה לקבל את תמיכת רע"מ מבחוץ, ולסמוטריץ' לשמור על עקרונותיו וגם למנוע את העברת המנדט לגוש השינוי.

בהמשך, כך על פי הרעיון שנבחן כעת מול סמוטריץ', אם עוד מפלגות יצטרפו לקואליציית הימין והממשלה לא תהיה תלויה יותר בתמיכת רע"מ, הציונות הדתית תוכל להצטרף וסמוטריץ' יקבל תיק של שר שיישמר עבורו. "במקרה כזה גם רע"מ תוכל להפוך לחלק מהקואליציה ועבאס אף ימונה לשר", מעריכים בגוש נתניהו. 

בגוש נתניהו גם לא שוללים את האפשרות כי אם הוא לא יצליח להקים ממשלה, כל חברי הגוש ימליצו לנשיא על בנט כדי שהמנדט יועבר אליו ולא ללפיד.