ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת חיים כץ, אישרה הערב (ראשון) את בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והסמיכה אותו לכינון הצעה עקרונית להגשת רשימת מועמדים משותפת בבחירות לכנסת ה-25. הרשימה, ככל שתגובש, תוגש לאישור מזכירות הליכוד וכך תזרז את התהליך הכרוך, שעשוי היה להיארך שבועות. ההחלטה צפויה לבוא להצבעה לאישורן של חברי מרכז הליכוד ביום רביעי הקרוב.

אם תהיה הסכמה רחבה בין חברי מרכז הליכוד, תבוצע בליכוד הצבעה גלויה, אך באם לא תהיה הסכמה רחבה בקרב אנשי מרכז הליכוד, תבוצע הצבעה סמויה, שתעשה ככל הנראה ביום חמישי. כך שההחלטה הסופית על כך תתקבל לקראת סוף השבוע. 

בנימין נתניהו במסר לגדעון סער: "הליכוד זה הבית שלך". צילום: מתוך הטלגרם של נתניהו

הכוונה לכנס את המרכז עד יום חמישי להצבעה על הוראת שעה לתיקון החוקה, באישור המזכירות בלבד, וללא צורך להביא את ההסכמים לאישור המרכז ברוב מיוחס של החברים כפי שדורשת החוקה. יש לציין כי אישור ההוראה דורש רוב של שני שליש מהמצביעים בישיבת המרכז, אך ההערכה היא שלאור הנסיבות, ההצעה תזכה ברוב הנדרש.

הזמנת חברי הליכוד לוועדת החוקה (צילום: ללא)
הזמנת חברי הליכוד לוועדת החוקה (צילום: ללא)

מדובר למעשה בהיערכות לתרחיש שבו יצליחו בליכוד לשכנע את ימינה או תקווה חדשה להתמזג למפלגה, כחלק מהניסיון להקים ממשלת ימין-חרדים. 

על פי גורמים המעורים בפרטי השיחות בין הליכוד לימינה, במסגרת המגעים בין ימינה לליכוד עלה על הפרק הסכם שיאפשר מיזוג של ימינה בליכוד. עם זאת, במפלגה בראשות נתניהו יש כאלה שהביעו התנגדות למהלך, כאשר מנגד, גורמים אחרים הניחו שיהיה ניתן לאשר החלטה כזו במרכז הליכוד.

בליכוד בונים על שינוי החוקה שתאפשר לבנט להשתלב בליכוד ובתנאי הזה לבוא למו"מ עם נתניהו "מלא מלא", כולל ההבטחה שלא ידבר במקביל עם הצד השני. בליכוד מאמינים כי ברגע שבגוש האנטי-ביבי יבינו כי בנט לא איתם, יהיה קל יותר לדבר עם סער או\ ו עם גנץ. 

באשר לגדעון סער, בליכוד מתארים לעצמם כי לגרום לו להתרצות יהיה קשה במיוחד. בתור אחד הרעיונות מציעים לנתניהו לבקש מבנט להיות הצד המגשר. "שיביא את סער, גם אם יבואו כברית אחים החדשה, רק שיבואו", אומרים. 

כמו כן, בליכוד קשובים לזעם שלדבריהם בני גנץ משדר לאחרונה, על רקע המגעים בגוש השינוי. "גנץ מעוניין להישאר במשרד הביטחון ולא נראה כי בממשלה שמתבשלת בגוש האנטי-ביבי יש לו הרבה סיכויים לכך", מדגישים גורמים בליכוד.