המגעים הקואליציוניים בין הליכוד וימינה מתקדמים - כך על פי גורמים בשתי המפלגות. פגישת המו"מ הבאה תתקיים בתחילת השבוע הבא. זאת אחרי שבשבוע החולף ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו פעמיים לשיחות בארבע עיניים ובהרכב הרחב יותר, שכלל גם את צוותי המשא ומתן.

על פי גורמים המעורים בפרטי השיחות, בתחילת המגעים עלו שתי דרישות מצד ימינה: רוטציה ומיזוג ימינה עם הליכוד. אלא שבמפגש האחרון נושא הרוטציה ירד מן הפרק, לאחר שהובהר לימינה שלא ניתן יהיה להיענות לשתי הדרישות גם יחד. כך שנכון לאמש, החבילה שעליה מדברים כוללת את הסכם המיזוג ואת התפקידים הבכירים שימינה תקבל בממשלת נתניהו הבאה, ובהם תיקי הביטחון, החוץ והתרבות, לצד תפקידים נוספים בממשלה ובכנסת.

בחדשות 12 דווח אמש כי ימינה רוצה גם את תיק האוצר, אך נתניהו נחוש לשמור אותו לישראל כ"ץ. גם את תיק המשפטים הוא נחוש לשמור בידי הליכוד.

על פי הרעיון - ובהנחה שהממשלה תקום והבחירות לכנסת לא יתקיימו בקרוב - ימינה תקבל מכסה במרכז הליכוד, יחסית לגודלה, ובנט יוכל למנות את חברי המרכז מטעמו.

נתניהו צפוי להיתקל בהתנגדות למהלך בקרב חלק מבכירי מפלגתו. עם זאת, גורמים בליכוד מניחים כי מכיוון שהסכם המיזוג יאפשר את הקמת הממשלה, נתניהו יצליח להתגבר על ההתנגדות ולהעביר את המיזוג במרכז הליכוד.

עוד אומרים הגורמים כי האופטימיות בליכוד נובעת גם מכך שבמקרה של המיזוג גוש השינוי יאבד את היכולת להקים ממשלה - משום שימינה תרד מהפרק בתור חברה פוטנציאלית בממשלה של מתנגדי נתניהו. במצב כזה המערכת הפוליטית תעמוד בפני שתי האפשרויות: ממשלת ימין־חרדים בראשות נתניהו או הליכה לבחירות חמישיות. גורמים פוליטיים מעריכים כי צמצום האפשרויות יביא לממשלת נתניהו גורמים נוספים, שלא מעוניינים בבחירות מוקדמות נוספות.

באשר להתנגדותו העקבית של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להקמת ממשלה שנתמכת בצורה כלשהי על ידי מפלגת רע"ם, הגורמים מעריכים כי נתניהו מעוניין לקדם קואליציית 59 ללא כל אזכור של תמיכת רע"ם. הנוסחה המעורפלת הזאת תאפשר, לכאורה, לסמוטריץ' לתמוך בממשלה, בלי להפר את הבטחתו. אם ממשלת 59 תעבור בהצבעה בכנסת, גורמים בגוש הימין מביעים תקווה שעוד גורמים פוליטיים ירצו להצטרף אליה כדי למנוע בחירות חמישיות.

יצוין כי בליכוד ובימינה לא מאשרים את פרטי המגעים, ומדגישים כי אינם חושפים כל פרט של המשא ומתן הקואליציוני.

בינתיים, בגוש השינוי מביעים ספקנות באשר להתקדמות בהקמת הממשלה בראשות נתניהו. בסביבת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שחזר לאחרונה מנסיעתו לחו"ל, אומרים כי המגעים בינו לבנט לא פסקו לרגע.