יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בראיון לעורך הג'רוזלם פוסט יעקב כץ, בחסות הסלון הבינלאומי בתל אביב, כי הוא "מוכן להיות ראש ממשלת ישראל" לאחר הבחירות. זו הפעם הראשונה שלפיד מאשר את הדברים בקולו.

בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס ללפיד כאל יריבו במירוץ הנוכחי לבחירות, לפיד נמנע מלספק תשובה לשאלה – האם יתמודד לראשות הממשלה. 

"תקבלו את לפיד כראש ממשלה". צילום: הליכוד



"הגיע הזמן לשינוי בישראל", אמר לפיד. "אני מוכן, המפלגה מוכנה. יש לנו את התכניות הנכונות, את היכולות ואת הניסיון. כיהנתי בתפקידים שהכינו אותי לכך ואם תהיה לי את ההזדמנות – יותר מאשמח לשרת את מדינתי".

לפיד אמר כי יחד עם מפלגתו, הם יכולים לקחת את המושכות לידיהם בבחירות. "נתניהו מנסה להכניס אותי לקרב אגרוף שעוסק בשאלה מי יהיה ראש הממשלה", אמר. "הוא עושה זאת כי הוא רוצה לוודא שבישראל לא מבינים את הבעיה החשובה באמת, איזו ממשלה תהיה לנו. הממשלה היחידה שיכול להציע לנו היא עם ליצמן ובן גביר, הומופובים וגזענים. הוא לא מודה בזה ואני לא מוכן לתת לו את זה".

יו"ר יש עתיד הוסיף וביקר יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, על כך שנלחמו בגלוי על התפקיד בזמן המגיפה. "אני לא חושב שלא צריכות להיות שאיפות אישיות, אבל זה בזוי לשבת באולפני טלוויזיה ולתאר את יכולותיך המדהימות להיות ראש ממשלה, בעוד אנשים נותרו חסרי עבודה וגוססים. אתה צריך לנצל את הרגע".

יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


בעניין סוגיית הפלסטינים, אמר: "אנחנו מעוניינים להכיר במדינה פלסטינית, אך לא לתת להם כל מה שירצו". לדבריו, לפליטים פלסטינים לא תהיה זכות לחזור, "ישראל צריכה להישאר המדינה החזקה במזרח התיכון והמדינה הפלסטינית תהיה מפורזת".

באשר לאיראן, לפיד טען כי הוא מתנגד להסכם הגרעין, על אף שנתניהו הדגיש לא פעם כי לפיד הביע תמיכה בו. "הוא משקר והוא יודע את זה, עבדנו על זה ביחד", אמר. "השקר הזה פוגע בביטחונה של ישראל". 

הוא הוסיף בעניין זה כי אם יבחר, הוא ינהל משא ומתן עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, באשר לאיראן. הוא אף ביקר את נאומו של נתניהו בקונגרס על תוכנית הגרעין וכינה אותו "טעות ענקית וחסרת אחריות". לטענתו, "לא היינו ליד השולחן בזמן קבלת ההחלטות, כי הם כעסו. יש לנו דמוקרטים זועמים עם זיכרון ארוך טווח", אמר.

באשר לענייני דת ומדינה, לפיד הבהיר כי הוא בעד החופש מדת ונישואים אזרחיים. הוא אף התבדח על המעבר שלו מעיתונות לפוליטיקה לפני כעשור, ואמר: "אני מרוויח כרבע ממה שהרווחתי בעבר, ועובד קשה לפחות פי שלוש יותר, אבל לפחות כולם שונאים אותי".