רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של 'חדשות 13', שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און בתוכניתם ב-103FM והתייחס לראיון המדובר של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יונית לוי השבוע: "נתן הופעה ששירתה אותו מצוין, אך כרגיל היה שם זרעי רעל. מה שיזכרו מהריאיון אלו דברים שיעבדו נגדו". 

בנוסף, דרוקר התייחס לקמפיין של יאיר לפיד ואמר: "אם זה יצליח, הוא גאון. הוא קורא להצביע לקונספט יאיר לפיד, בלי שהוא מזכיר מי הוא בכלל. הוא יודע שלא אוהבים אותו".

יאיר לפיד (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
יאיר לפיד (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)

"אמנם ראיון הוא לא תחרות בה מישהו מנצח, אבל במקרה הזה אין ספק שבנימין נתניהו נתן הופעה ששירתה אותו מצוין בעבור מי שראה אותו בזמן אמת", אמר דרוקר על הריאיון שהעניק נתניהו ל'חדשות 12', אך מיהר להסתייג: "כהרגלו של נתניהו, היו טמונים בהופעתו כל כך הרבה זרעי רעל, שמה שיזכרו מהריאיון הזה אלה דברים שיעבדו נגדו".

דרוקר המשיך ואמר כי "נתניהו אמר שהוא לא שולט על יאיר, וזה למשל שקר שלא הובלט ברשימת השקרים בראיון. ישנן מספר דוגמאות לכך שכאשר הציוצים של יאיר באמת הפריעו לנתניהו, הציוץ איכשהו נמחק. זאת אומרת שיש מצב בו מישהו אומר ליאיר למחוק את הציוץ, והוא מוחק, ויש פעמים שמישהו לא טורח להגיד לו".

הפרשן המשפטי התייחס בנוסף לסערה שנוצרה בין גדעון סער ונפתלי בנט בימים האחרונים: "סער יצא למערכת הבחירות הזו עם החלטה נחושה לא להיגרר להתגוששויות עם בנט, הוא נגרר, והיום הודיע שיפסיק את זה באופן חד-צדדי. סער מבין שמהדימום הזה לא יצא לו טוב, גם לא לבנט וגם לא לסיכוי להחליף את נתניהו".

גדעון סער (צילום: צילום מסך משדר משותף המכון הישראלי לדמוקרטיה ומאקו)
גדעון סער (צילום: צילום מסך משדר משותף המכון הישראלי לדמוקרטיה ומאקו)

"סער עושה הרבה מאוד כדי להחליף את נתניהו, הוא ויתר על קולות המרכז-שמאל והלך ימינה כשהוא מקריב את גודלו היחסי, וזאת לטובת האפשרות לקחת קולות מנתניהו", אמר דרוקר והתייחס לכוחותיו של נתניהו בסקרים: "ביטחון ההצבעה של הבוחרים בנתניהו הוא מאוד גבוה, הבסיס שלו מאוד חזק. רק המפלגות החרדיות מתאפיינות בביטחון הצבעה גבוה יותר, ולכן הסוקר אומר – מה הטעם לתקוף את נתניהו, זה לא יעזור, הליכודניקים והביביסטים לא יעזבו אותו".

דרוקר ניתח גם את הקמפיין של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וטען כי "לפיד עושה את אחד הקמפיינים המוזרים שראינו מאז ומעולם, ואם הוא יצליח נכתיר אותו לגאון. הוא רואה בסקרים כמה הציבור לא אוהב אותו, ולכן הוא עושה קמפיין שקורא להצביע לקונספט שנקרא יאיר לפיד, אך בלי שהוא מזכיר יותר מדי מי הוא, כי הוא יודע שלא אוהבים אותו".