יו"ר המפלגה הכלכלית פרופ' ירון זליכה שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על הסקרים לפיהם מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה בבחירות הקרובות וטען: "אנחנו נעבוד קשה, נעבור ונשנה את הכלכלה בישראל. מי שרוצה כלכלה חדשה וגם להחליף את נתניהו מוטב שיצביע לנו". 

זליכה מדבר עם המפגינים מחוץ לביתו, קרדיט הדגלים השחורים

ראית את הסקר?
"ראינו את הסקר ואני רוצה להגיד לכולנו שהסיכוי היחיד אולי הכי חשוב להפיל את שלטון נתניהו הוא להצביע לנו, למרצ ולוודא שנעבור את אחוז החסימה וגם נשנה את הכלכלה בישראל".

אבל אתה אומר את זה באופן עקבי ובאופן עקבי אתה לא עובר בשום סקר.
"הסקרים שלנו מראים שאנחנו ממש על הגבול, חסר לנו עשירית או שתיים".

על 3 אחוזים?
"נכון מאוד ועוד 4 מנדטים נוספים רוצים הצביע לנו אבל רוצים לראות שעברנו את אחוז החסימה והמשימה שלנו להראות להם שייקחו סיכון ויצביעו לנו אנחנו נשנה את הכלכלה בישראל. צריך להבין שעוד מנדט ללפיד או סער לא ישנה שום דבר אבל עוד מנדט לנו ולמרצ יביאו את כל הגוש להרבה מעל 60 מנדטים כדי שנוכל להפיל את שלטון נתניהו".

לקחת סיכון זה גם לאבד את הגוש במידה מסוימת.
"אנחנו על סיפו של אסון כלכלי, נתניהו זה לא הבעיה היחידה במדינה ואנחנו חייבים להבין, 3 מיליון עניים אל מול עינינו, איבדנו 100 אלף עסקים קטנים, מאות אלפי מקומות עבודה, אנחנו באסון כלכלי ובמקום להתעסק בסוגיה הזאת אנחנו עוסקים אך ורק בכן נתניהו ולא נתניהו, זה חשוב להחליף את נתניהו אבל זה לא הדבר החשוב היחיד כיון שאם אנחנו לא ננהל מחדש את הכלכלה בישראל אנחנו נסבול עוד הרבה מאוד שנים".

כוחות השוק לא נותנים לך כוח.
"יש עוד 6 שבועות אנחנו נעבוד קשה ונעבור את אחוז החסימה".

נניח שלא עברת, בכל מקרה אתה רץ עד הסוף?
"אנחנו רצים עד הסוף ונאפשר לציבור הישראלי לבחור באלטרנטיבה לשיטה שהביאה אותי לעוני מחפיר".

גם אם תדע שאתה מסכן את הגוש אתה עד הסוף?
"מה לא ברור במה שאמרתי? אנחנו רצים עד הסוף. מי שרוצה כלכלה חדשה וגם להחליף את נתניהו מוטב שיצביע לנו".

סקרים לפיהם אתה מדגדג את אחוז החסימה, אבל העבודה של מיכאלי והציונות הדתית של סמוטריץ' שעשו דיאלוג עם מחסום אחוז החסימה ועוברים אותו. חלקם בגדול. לך זה לא קורה.
"אני אגיד לך מה אתה לא רואה, אתה לא רואה את הנכונות להצביע לכל מפלגה וב-3 אחוזים שיש לנו יש נכונות מאוד גבוהה להצביע לנו לעומת זאת למפלגות האחרות אין נכונות כל כך גבוהה להצביע כך שאתה לא יודע אם 3 אחוז ביום הקלפי הם לא בעצם 5 מנדטים".

יש עליך לחצים מצד גורמים פוליטיים לפרוש?
"לא, אין עליי לחצים ומי שמכיר אותי יודע שלחצים לא עובדים עליי".

יש סוג של דיאלוג בינך לבין גורמים אחרים?
"וודאי, אנחנו חברים באותו גוש ומעוניינים להחליף את נתניהו אבל להבדיל מיתר חבריי לגוש אני מעוניין בדבר אחד נוסף וזה להחליף את השיטה הכלכלית בישראל. אנחנו לא יכולים להמשיך לאבד כל כך הרבה עסקים, לממן מחירים שהם 25 אחוז יותר יקרים מהמערב, לא יכולים ללמד בכיתות של 40 ילד בכיתה, איבדנו את דרכנו ואנחנו חייבים כלכלה חדשה והיחיד שיכול לנהל את המעבר הזה מכלכלה מאוד ענייה לכלכה פורחת זה אני".

אתה רוצה להיות שר אוצר, גם ליברמן רוצה. יהיה קשה בהנחה ותעבור את אחוז החסימה.
"נהיה לשון המאזניים בממשלה הבאה, אני לא רואה מצב בו הגוש שלנו יוכל להרכיב ממשלה בלעדינו לכן לא תהיה ברירה וזו גם הברירה הריאלית, הסבירה, ההגונה, וגם האחראית להפקיד בידינו את הכלכלה בישראל במשבר הכי קשה בתולדותיה".

לא יישארו קולות על הרצפה?
"אני יותר מוטרד מ-3 מיליון עניים ואני חש מחויב אליהם".

זה קשור זה בזה.
"אנחנו נעבור ונשנה את הכלכלה בישראל, אל תשכחו, אנחנו לוקחים קולות גם מהגוש של נתניהו".