יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחס לבחירות הקרבות. לדבריו, "מרצ היא מפלגת השמאל האמיתי היחידה, אשר תעשה הכל כדי שנתניהו לא ירכיב שוב את הממשלה". לדבריו, בעבור מטרה זאת הוא לא מתכוון לפסול אף מפלגה, והוא צופה "תרחיש אופטימי בו כמה מפלגות מהימין ומהשמאל ירכיבו ממשלה יחד".

ניצן הורוביץ מגיש את רשימת מרצ לבחירות (צילום: מרצ)

צריך להגיד את האמת על גנץ, הבטיח פאודה וקיים.
"פאודה, אני חושב שמי שעושה פה פאודה לעם ישראל זה ראש הממשלה שמסובב את כולם על האצבע הקטנה בגלל המשפט שלו ובגלל זה אנחנו בבחירות רביעיות, סגר שלישי ומשפט פלילי - כל זה תוצאה של המנהיגות המופקרת".

היום הוא היה במשפט, אבל הוא מתחמק.
"הוא הכול עושה ואני מדבר גם עם חברי ליכוד, הכול כדי שהממשלה אחרי הבחירות תיתן לו חסינות ותפטור אותו מהמשפט הזה בגלל זה אנחנו בבחירות רביעיות. אנחנו נעשה הכול כדי שלא יוכל להרכיב ממשלה".

איפה הימים שאמר לאולמרט 'רה"מ ששקוע עד צוואר בחקירות לא יכול לקבל החלטות גורליות לעתיד המדינה'. בסקר אתמול לא עברתם את אחוז החסימה.
"אני לא מאמין לסקרים האלה יש המון דיסאינפורמציה ופייק ניוז ראינו את זה גם בבחירות בסבבים הקודמים. אנחנו עובדים קשה, יש לנו ציבור נאמן ומי שחושש לגורלה של מרצ צריך להצביע לה".

מה ההבדל ביניכם לעבודה?
"אנחנו מפלגת שמאל, השמאל היחיד, ואנחנו מטפלים בכל מה ששמאל מטפל בו גם בנושאים כאלה שמפלגת העבודה פחות נוח ונעים לטפל כמו למשל סוגיות השטחים, הפלסטינים, ערביי ישראל. אנחנו מפלגה של שותפות יהודית ערבית, יש לנו שני מועמדים ערביים בחמישייה הראשונה במקומות ריאליים. גם מפלגת העבודה צריכה להוכיח את עצמה. אני מקווה שהיא לא תזחל לנתניהו, אבל היא צריכה להוכיח כי האנשים שם חדשים. יש שם מישהו כמו רם שפע, זה אדם שגם גנב קולות, הוא היה בכחול לבן והיה חלק מהבגידה של כחול לבן במצביעיה וחבל שהוא במפלגת העבודה".

אם לא תעברו מי יהיה אשם? הסכמתם לבלוק טכני ומרב סירבה. 
"אני לא אלך לתרחישי אסון היפותטיים. למה לא תרחיש אופטימי בו כמה וכמה מפלגות מהמרכז שמאל ומהימין יוכלו להרכיב ממשלה חדשה, נשלח את נתניהו הביתה ונעשה שינוי במדינה הזאת".

קואליציה ממרצ עד ימינה?
"אני חושב שזה חיוני שלא נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה ואנחנו נעשה הכול כדי שתהיה פה ממשלה שפויה". 

לפיד ובנט?
"יש לנו בעיה גדולה, אני חושב שזה הדדי. זה תלוי בקווי היסוד של הממשלה אבל אני מוכן לשקול כל אופציה בתנאי שזו תהיה ממשלה שתגן על הדמוקרטיה. הממשלה הנוכחית, אין פה חוק, אין שלטון אין ממשלה ובכלל לא מסוגלים להגיע להחלטה".

אבישי בן חיים כתב אתמול בטוויטר – לשני מספרי אחד במפלגות ישראל הראשונה אין ילדים.
"יש אנשים בכל מיני מצבים משפחתיים, מה זה אומר? למה להיכנס למקומות האלה? ברורה לי הכוונה הנסתרת או המרומזת כאן להצביע על כל מיני, אני לא יודע מה. מה שהוא אומר לא כל כך מעניין אותי גם בימים רגילים, זו בעיה שלו. גם מבחינת השקפת עולמי אני לא נכנס לבחירות ולחיים האישיים של האנשים. להיכנס לסיפורים האלה זה יותר נמוך בפופוליזם, זה סתם חרטוט ודבר שלא צריך להתייחס אליו בכלל".