בשנים האחרונות, תעשיית הקוסמטיקה עוברת טלטלה משמעותית עם העלייה במודעות לרכיבים בעייתיים במוצרים יומיומיים. צבעי שיער, המכילים באופן מסורתי חומרים כימיים חזקים כמו אמוניה ו-PPD, נמצאים תחת ביקורת מתמדת, והתעשייה מחפשת פתרונות חלופיים.
לתוך המרחב הזה נכנסת חברת Nouvelle האיטלקית, שמשיקה בישראל את Coloraqua - פיתוח של צבעי שיער מבוססי מים הכולל 46 גוונים. לפי החברה, המוצר מכיל 94% רכיבים טבעיים ונעדר כימיקלים שנויים במחלוקת כמו אמוניה, PPD, EDTA, ניקל ורסורצינול.
מה הפורמולה מבטיחה
Coloraqua מציעה שורת יתרונות: כיסוי של עד 100% שיער לבן, יכולת הבהרה של עד ארבע רמות, ותוספת של 50% ברק לשיער. כמו כן, נטען על ידי החברה כי הפורמולה העדינה מספקת טיפול לקרקפת ולשיער, כולל חיזוק השערה.
האתגר המסורתי של צבעי שיער "טבעיים" יותר היה תמיד מציאת האיזון בין הפחתת חומרים כימיים מזיקים לבין שמירה על ביצועים מקצועיים. במיוחד בהקשר של כיסוי שיער לבן והבהרה משמעותית של השיער, שלרוב דורשים חומרים כימיים חזקים יותר.
נקודה מעניינת בהשקה היא הדגש על החיסכון במים ובאנרגיה. החברה טוענת כי 40% מהאנרגיה המושקעת בייצור מגיעה ממקורות מתחדשים, בעיקר אנרגיה סולארית.
באשר לחיסכון במים, Nouvelle מציינת כי הפורמולה מתמוססת מהר יותר וקלה יותר לשטיפה, מה שמוביל לחיסכון של 30% בצריכת המים במספרה. זהו נתון מעניין, בהתחשב בכך שמספרות נחשבות לצרכניות מים משמעותיות.
מערכת הצבע והשימוש
סדרת Coloraqua כוללת שלושה מוצרים עיקריים: צבע שיער על בסיס מים (ב-46 גוונים), מפתח מבוסס מים במגוון ריכוזים, ומפתח טקסטורה - אבקה מיוחדת המאפשרת למעצבי השיער לגוון את שיטות היישום.
לפי החברה, המערכת מתאימה למגוון רחב של סוגי שיער: היא מעניקה לשיער חלק ברק וגמישות טבעית, שומרת על האלסטיות של שיער מתולתל, ומאפשרת צביעה בטוחה גם לשיער שעבר החלקה, מבלי לפגוע בתוצאות הטיפול הקודם.
המערכת מאפשרת למעצבי שיער להציע מגוון טיפולים, מצבע קבוע ועד גימור מבריק חצי-קבוע, הכל באמצעות מערכת אחת.
בדומה למוצרים מקצועיים אחרים, Coloraqua אינו זמין לצרכן הפרטי. החברה מציינת כי הסדרה תימכר רק במספרות נבחרות שעברו הכשרה מקצועית מיוחדת באיטליה. הגבלת הזמינות למספרות בלבד היא נוהג מקובל בתעשייה, המבטיח שימוש נכון במוצר ושליטה באיכות התוצאות. עם זאת, זו גם אסטרטגיה שיווקית המאפשרת בידול ויצירת תדמית יוקרתית יותר.
גורם מרכזי שטרם הוצג בהשקה הוא מחיר המוצר, הן למספרות והן ללקוח הסופי. בשוק צבעי השיער, מוצרים "ירוקים" או "טבעיים" נוטים להיות יקרים יותר, וזו נקודה משמעותית שתשפיע על הצלחת המוצר בישראל.