"השגרירות" היא קומדיית מצבים חדשה העוסקת בסיפורה של השגרירות הישראלית הראשונה באיחוד האמירויות שעולה הערב ב"רשת 13" אחרי החדשות. הסדרה מספרת את סיפוריהם של אנשי צוות השגרירות, בסיטואציות אנושיות, מצחיקות ומטורפות. ״השגרירות״ תתמקד במערכות היחסים, הסוגיות הבין-אישיות והחברתיות של הצוות, אשר בראשם עומד השגריר, אותו מגלם איציק כהן. בראיון ל"מעריב אונליין" סיפר כהן על החוויות מהצילומים ועל הקשר למציאות: "אני מאוד נרגש, שמח ומתרגש, וקצת מפחד כי לא ראיתי עוד כלום מהסדרה".

בוא נסמוך על העורכים.
"נסמוך על העורכים ועל הבמאי ועל הכותבים".

ספר על הסדרה.
"שגרירות ישראל באבו-דאבי, אני משחק את השגריר החדש, זה שבעזרת קומבינות סחט את ראשת הממשלה, והוא חושב שהוא יוכל לסחוט את כל האמירויות ולקחת להם את כל הסף והדינרים, אבל זה לא כל כך מצליח לו".

ספר עוד על הדמות שלך.
"הוא פוליטיקאי קיקיוני כזה, לא חכם במיוחד, יותר קומבינטור מפוליטיקאי. הוא בא עם אשתו, עם אחיו העלוקה שהוא חושב שיסדר לו ג'וב של קומבינה באבו דאבי. הוא איכשהו מנסה להסתדר אבל לא מצליח עם הנהלים של השגרירות. מאוד אהבתי את הפרומו שעשו ב'רשת' - 'האיש הכי לא נכון במזרח התיכון'".

זה מצלצל לי כמו שאנשים שהכרנו בפוליטיקה שלנו.
"אתה תגיד את השמות ואני אולי אהנהן".

מירי רגב? דוד אמסלם?
"זה לא פוליטיקאים ספציפיים. זה הישראלים שחושבים שהם יפתחו עגלה בלאס וגאס וישדדו את כל הזקנות העשירות. בדרך כלל הם מצליחים, פה זה פחות עבד".

ספר לי חוויה מהצילומים.
"קודם כל צילמנו בפתח תקווה, שזה כבר מרגש ומצחיק כמובן. צילמנו בכזה קצב... כשאתה מצלם 20 פרקים ב-24 ימים, אז רוב הזמן זה מלחמת הישרדות. היה מאוד מצחיק, לדעתי מה-20 פרקים יהיו שני פרקים של פספוסים".

מצלצל לי כמו "שנות ה-80" ו"שנות ה-90".
"אני חושב שזה פחות קיצוני. השתדלנו לעשות דמויות שהן פחות קריקטוריסטיות. יש גם רגעים מרגשים בסדרה הזאת, זה לא  סיטקום קלאסי".

הסדר נכתבה לפני כמה שנים, בינתיים הפוליטיקה שלנו הפכה ליותר הזויה.
"אומרים שהפיקציה היא אף פעם לא מדהימה כמו המציאות. המציאות עולה על כל דמיון, ובמדינה שלנו זה מאוד נכון".

ספר לי סיפור שבעינייך הוא מאוד ישראלי.
"יש לי חבר בווגאס, הוא איר מאוד עשיר, יש לו מכונית מפוארת. הוא אמר על ההבדל בין ישראל לווגאס. כשבווגאס הוא עוצר בתחנת דלק, המתדלק אומר לו 'סליחה אדוני, איך הפכת להיות כזה איש עשיר' - רוצים ללמוד ממך. הוא הגיע לארץ ושכר 'פורשה', והוא נכנס בקיר באיילון. וכל מי שעבר אמר לו 'מגיע לך יא מניאק'".

איך הייתה העבודה עם יובל חקלאי?
"יובל שהוא אחד הכותבים והיוצרים של הסדרה. זה היה תענוג גדול, זה היה התפקיד הראשון שלו כשחקן. הוא כל הזמן אומר 'זה בסדר? זה בסדר?'. הוא כבר חצי שנה קורא לי 'אדוני השגריר. אני אומר לו 'אני לא השגריר'. אנחנו חברים מאוד מאוד טובים ואני בטוח שתהיה עוד עונה. לא שהזמינו אבל זאת התחושה שלי".

זו אמירה ביקורתית על הישראליות.
"זו אמירה ביקורתית אבל יותר עם קריצה, עם חמלה, עם אהבה. זו לא ביקורת נוקבת על הישראליות, זו קצת מראה עקומה להראות אותנו, אבל עם המון אהדה למי שאנחנו".