ערב נוסף של דו קרבים מאחורינו. שישה מתמודדים נוספים הוכיחו את יכולותיהם מול השופטים, שלושה מהם קיבלו יותר אחוזים מהמתחרים שלהם, והשאר – נכנסו גם הם לרשימת ההדחה. אזהרת ספוילר, מי שהודחו בסוף אחרי מה שקרה בזירה בימים האחרונים הם שניים, אילון שלתיאל ושירי אורן, שניסתה את מזלה רק אתמול. אחרי שאנחנו כבר יודעים את הסוף, בואו נחזור רגע לאמצע. 

ראשונים לעלות לבמה אמש היו שלום סבג, החבר המסתורי של עומר אדם ממיאמי, שהגיע את כל הדרך לישראל כדי להבהיר קבל עם ומיקרופון שגם הוא יודע לשיר, והוא יודע. מולו עלה ידידו הצעיר מיכאל לוי, רק בן 16 שכבר גרף לעצמו קהל מעריצים לא קטן. הפעם, בחר סבג לשיר את 'Jealous' של לברינת', והגיע ל־68 אחוזים, ומנגד – 'איפה היית' של בית הבובות, שגבר עליו באחוז אחד בלבד. בגלל שאנחנו יודעים ששניהם נשארו, ננשום לרווחה ונמשיך הלאה. 

בדו קרב השני ניצבו שירי אורן, זמרת הליווי שהחליטה לפרוץ לקדמת הבמה, ומולה זוהר יעקובי בת ה־17. מה מעניין? שגם אחרי כל כך הרבה שנים, היריבות הסמויה בין נינט לשירי מימון על רקע אירועי גמר 'כוכב נולד 1' ב־2003 עדיין רלוונטית. ומדוע חזרנו אחורה כל כך בזמן? ובכן, כי האודישן של אורן היה המצטיין עבור נינט, ושל יעקובי – המצטיין על פי שירי. שבים לימינו אנו. שתי המתמודדות בקרב הראש בראש הזה בחרו שיר של אדל, 'Rumour Has It' ו־'Turning Tables', וזוהר גברה על שירי, שהודחה מיד אחרי, עם 77 אחוזים. 

אני יודעת שבאתם גם להתרגש, ולא רק להאזין לזמרים חדשים ומבטיחים, אז הנה. הדו קרב השלישי הפגיש את נופיה ידידיה, שהגיעה היישר מהחלק המגניב של דרום תל אביב והביאה איתה קסם, ואת טליה סול אזרזר בת ה־17, שהקול שלה פשוט בלתי ניתן לתיאור מכמה שהוא יפה ועמוס ברבדים. 

אחרי כמה קאברים מוצלחים, החליטה נופר שהיא סוגרת חשבון עם בן זוגה לשעבר בדרך מקורית למדי. היא עשתה זאת בשיר 'חופש ממך' שלא מותיר הרבה מקום לדמיון, והנדסה את הקלוז'ר הזה בצורה הכי טובה שאפשר – מול כל העולם ובפריים טיים. אמנם הביצוע הזה הניב לה 55 אחוזים בלבד, אבל הוא בוודאות משהו שבא לי לשמוע שוב, אז כנראה שזה שווה יותר. מן הצד השני, ביצעה טליה את 'לראות את האור' של אפרת גוש, השיגה 78 אחוזים, ועשתה לכולנו קצת אור בלב. 

אז בואו ננשום עמוק, ונסכם את כל מה שהיה לנו כאן. תנסו לעמוד בקצב: מיטב, נופיה, יהלום, שלום, נבו וכמובן, אחרי תפילות רבות, גם אליאב, נשארים איתנו לשלב הבא, שסוף סוף נוכל קצת ליהנות ממנו – שלב הדואטים. זוכרים לאן הדואט של תמיר גרינברג וואלרי חמאתי ל'הללויה' של לאונרד כהן הביא אותם? אם נסכם את זה בשלוש מילים פשוטות - יש למה לחכות.