יום שלישי הגיע, ואיתו עוד פרק של "הכוכב הבא", שמקרב אותנו לסגירת הנבחרת ולגמר הגדול שייערך בעוד משהו כמו חודש. למרות שיש כבר מלא מוכשרים ומוכשרות משלל מקומות וז'אנרים מוזיקליים, גם אתמול הכרנו כמה מתמודדים חשובים שנכנסו לנו ללב, והצליחו לאוורר אותנו קצת עם כל הלחות המעיקה שבחוץ. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הכוכב הבא

הכוכב הבא: מה קרה כשרן דנקר דחף לאיתי לוי אצבע לאוזן
מרגש: נינט טייב בביצוע שקט ל"אין מדינה לאהבה" לזכרו של צביקה פיק  

הראשון בתפריט היה מיכאל לוי, נער בן 16 מקריית אתא, שנדמה שהספיק הרבה יותר לעומתנו כשהיינו בגילו. כשאנחנו שיחקנו במחשב, צ'וטטנו באייסיקיו ועלעלנו במעריב לנוער, מאחוריו של מיכאל היו הופעות על במה, וכמה שירים ביוטיוב עם מלא צפיות. הדובדבן שבקצפת – לוי הזכיר שני שמות גדולים מאוד ששמו עליו עין, כמו שדרן הרדיו אליקו והסוכן רוברטו בן שושן. פרט שולי מה שנקרא. על הבמה, ביצע הכוכב הצעיר את 'שני ילדים בעולם' של נתן גושן, והרים את המסך עם לא פחות מ־74 אחוזים. יש שיאמרו שמדובר בילד אחד בעולם או בשלב בוסרי מדי לצעוד בו אל הבמה הגדולה, אבל רואים שמיכאל כבר ממש לא בשלב של להילחץ מהמעמד. וזה סימן מעולה.

נקפוץ לאגם טאטי, גם היא באותו שנתון של קודמה, שבאה עם ערימות של ביטחון והחליטה שתשיר את 'מנגינה של עדן בן זקן'. הביטחון אמנם לא הרים את המסך, אבל חרף 44 האחוזים זכתה טאטי מברכה מהאיש שמאוד קשה להגיע אל ציפור נפשו, הלוא הוא אסף אמדורסקי. אני הייתי חותמת על זה.

אם בגיל 16 עסקינן, אל הבמה צעד גם שהם עורקבי, תלמיד וחניך בפנימייה, שחלומו בגדול הוא בכלל להיות רופא. מדוע הגיח לתוכנית שלא מחפשת את הרופא הבא של ישראל, אתם שואלים? על פי שהם, שנתן את אחת התשובות האינטליגנטיות ששמעתי היום, וקמתי מוקדם - רק הרגעים שבהם עושים רגע הפסקה מהחיים מאפשרים את החיים עצמם. כנראה שהנוער של היום הוא באמת לא מה שהיה פעם, אלא הרבה יותר חכם מאיתנו. לעניינינו. אז עורקבי לא הלך רחוק ובחר לבצע את שיר האודישנים החדש והמחודש של זוכה העונה הקודמת תמיר גרינברג, והפשטות הזו עזרה לו. 77 אחוזים בלי למצמץ, בחינניות אין קץ. סליחה על החרוז. 

אקפוץ למתמודד האחרון בפרק, גולן אלקלעי, מוזיקאי בן 22 מקדימה צורן, שהכריז בראש ובראשונה  שהוא חלק משלישיית אחים שנולדו בדיוק באותה שנייה. כמה שניות לתוך הביצוע המיוחד שלו ל'גלבי' של נרקיס, לא היה היסוס שמדובר בבחור עם קול פעמונים. ואם זה לא היה ברור מספיק, 89 אחוזים הכניסו אותו לנבחרת בדילוגים.

הזמרת שנגעה לי בלב, ואני בטוחה שלא רק לי, בצורה הכי חדה וברורה, הייתה אריאל סגל בת ה-28. ביום היא היועצת הפרלמנטרית של חברת הכנסת מירב בן ארי, ובלילה – זמרת מחוננת שחולמת לשלב בין מסדרונות המשכן הכי מעניין בישראל לבמות ולקהל. אמנם באנו להתרשם מהכישרון שמביאים המתמודדים, אבל אי אפשר היה להתעלם מסיפורה של אריאל, שבא לידי ביטוי גם בבחירת השיר. 

אביה נפטר כשהייתה בת 5, ובגיל 18, גם אמה שגידלה אותה כמעט לבד הלכה לעולמה. השיר 'תראי אותי' שכתבה, שהוא מעין מכתב לאמה שלא זוכה למענה, הצליח בעוצמות שלו לשבור כל מסך טלוויזיה שהשמיע אותו אתמול. היכולת להפוך משבר עמוק כל כך ליצירת אומנות מרגישה תמיד כמו משימה בלתי אפשרית. במקרה הנ"ל, סגל עשתה זאת ובגדול. מיותר לציין שהיא הרימה את המסך, כן?